Siirry sisältötekstiin

Visman blogi

Kaikki blogikirjoitukset

  • Z-sukupolvi ja johtamisen uusi normaali

    Johtamisen malli on työelämän sukupolvenvaihdoksen kynnyksellä valtavassa murroksessa. Z-sukupolvi tuo mukanaan merkittäviä mullistuksia, jotka vaativat organisaatioilta sopeutumista, mikäli haluavat houkutella työmarkkinoiden parhaat osaajat itselleen.

  • Zoomeri tulee, onko kulttuurisi valmis?

    Z-sukupolven odotetaan muodostavan vuoteen 2025 mennessä lähes 30% kaikesta työvoimasta. Tullessaan he muuttavat työelämää, eikä muutos enää siinnä kaukana tulevaisuudessa. Kysymys kuuluukin: onko organisaatiosi kulttuuri valmis ottamaan heidät vastaan?

  • Z-sukupolvi työelämän uudisraivaajana

    Suurten ikäluokkien siirtyessä pikkuhiljaa taka-alalle, on uusi sukupolvi vähitellen valtaamassa alaa työmarkkinoilla. Nämä työelämään astuvat Z-sukupolven edustajat ovat syntyneet 1990-luvun laman jälkimainingeissa ja ravistelevat tullessaan totuttuja, vuosikymmenten aikana juurtuneita tapoja ja asenteita. Millaisen tuulahduksen he ovatkaan oikein tuomassa tulevaisuuden työkulttuuriimme?

  • blogi tilitoimistoille

    Tilitoimisto, näin viestit vaikeasta aiheesta asiakkaillesi

    Saatavienhallinta ei ole helpoin aihe ottaa puheeksi asiakkaan kanssa – varsinkaan perintä. Vaikeiden keskusteluiden tukena toimivat faktapohjainen tieto ja hyvät viestinnän työkalut. Avainasemassa on avoin keskustelu, rinnalla kulkeminen ja tuen osoittaminen niissä kohdissa, kun vaikea keskustelu jännittää.

  • Vältä luottotappiot kunnollisella luottostrategialla

    Vältä luottotappiot kunnollisella luottostrategialla

    Yhä monimutkaistuvassa maailmassa yllättävät kriisit ja muut ennakoimattomat tapahtumat voivat keikauttaa nopeasti asiakkaiden maksuvalmiutta. Jos et ole kunnolla varautunut, muiden vaikeudet heijastuvat myös omaan yritystoimintaasi. Nyt on entistä tärkeämpää tehdä strategia, jonka avulla yrityksesi voi suojautua vältettävissä olevilta luottoriskeiltä.

  • ilahduta-perintäkirjeellä-artikkelikuva

    Ilahduta asiakastasi perintäkirjeellä

    Perintäkirje usein vihastuttaa mutta se voi myös ihastuttaa. Perintä voi tuntua vastaanottajalleen häpeäpaaluun joutumiselta, mutta näin ei tarvitse olla. Perintä voi olla yhteistyötä, auttamista ja taloudellisen vakauden tukemista. Perintäkirje voi olla hyvän asiakaspalvelun työkalu. Perintätilanteen ei tarvitse olla katastrofi vaan inhimillinen kohtaaminen. Perintäkirje voi toimia siinä työkaluna.

Suosituimmat