Siirry sisältötekstiin

Kuukauden kysymys: Miten Fivaldin uuden Myynninhallinnan asiakasrekisteri eroaa aiemmasta yritysrekisteristä?

Visma Fivaldin Myynninhallinta uudistuu ja vanha yritysrekisteri saa seuraajakseen uuden asiakasrekisterin. Uudistus mahdollistaa modernimman ja paremman käyttökokemuksen.

Asiakasrekisteri on yksi yrityksen tärkeimmistä pääomista. Se sisältää tiedot asiakkaista, tarjouksista ja sopimuksista. Visma Fivaldin asiakasrekisteri liittyy ohjelmiston myyntilaskutukseen ja myynninhallinta-ominaisuuteen: asiakasrekisteri sisältää nimensä mukaisesti tiedot asiakkaista, joille voit lähettää laskuja.  

Visma Fivaldin sovellusikkunan yritysrekisteri on saanut seuraajakseen uudessa Myynninhallinnassa käytettävän asiakasrekisterin

Fivaldin vanha yritysrekisteri korvataan uudella asiakasrekisterillä.
Uusi asiakasreksiteri on moderni ja selkeä käyttää.

Mitkä ovat näiden väliset erot, ja mitä hyötyä Fivaldin käyttäjälle on juuri Myynninhallinnan asiakasrekisteristä?

Myynninhallinnan asiakasrekisteri sisältää sekä asiakkaat että toimittajat 

Fivaldin Myynninhallinta kokoaa yhteen kaiken yrityksen myyntilaskutukseen ja asiakkaiden maksukäyttäytymiseen liittyvän tiedon. Asiakasrekisteri on tämän kaiken tiedon sydän. 

YTJ-haku ja tietojen automaattinen täyttö mahdollistavat kätevän asiakkaiden ja toimittajien lisäyksen rekisteriin.

Tärkein muutos on Asiakasrekisterin selkeys ja helppokäyttöisyys. Voit luoda Asiakasrekisteriin uusia asiakkaita manuaalisesti, Fivaldin YTJ-haun tai Fivaldi API -rajapinnan kautta. YTJ-haku toimii yrityksen nimellä, ja tiedot täytetään automaattisesti YTJ:n tietokannasta saatavin tiedoin. Myyntilaskutuksen asetukset tuodaan yrityksen oletusasetuksista, ja näitä tietoja sinun on helppo tarvittaessa muokata myös käsin. 

Asiakasrekisteriin on varattu kentät myös ostoihin ja pankkitileihin liittyville tiedoille. Näitä ei kuitenkaan tarvitse ylläpitää, ellei kyseinen yritys toimi myös toimittajana tai alihankkijana.

Asiakasrekisteri ja verkkolaskuominaisuudet

Myynninhallinnan asiakasrekisterissä voit käsitellä myös asiakaskohtaisia, Finvoice3-aineistoon liittyviä verkkolaskutustietoja

Voit muokata tietoja kätevästi suoraan myynninhallinnan tarjouksilla, tilauksilla ja laskuilla, eli kaikilla asiakkaaseen liittyvillä dokumenteilla. Verkkolaskutuksen OVT-tunnuksen pystyt muodostamaan myös suoraan yrityksen Y-tunnuksesta.

Asiakastilin tapahtumat Fivaldin asiakasrekisterissä

Asiakasrekisteristä näet myös asiakaskohtaisesti kaiken asiakkaan ostoihin ja maksukäyttäytymiseen liittyvän tiedon:

  • Avoimet laskut 
  • Erääntyneet laskut
  • Ennakkosuoritukset
  • Yrityksen suoritustositteiden viimeisimmän kirjauspäivän
  • Asiakkaan viimeisimmän maksukehotusajon
  • Asiakkaan nykyisen maksuehdon, jos sellainen on määritetty yrityskohtaisesti
  • Asiakas maksanut keskimäärin -tiedon; keskiarvo asiakkaan toteutuneesta maksuajasta eräpäiviin nähden
Esimerkiksi kuukauden laskutustilanteen hahmottaminen on helppoa.

Asiakasrekisteri on entistä helpompi käyttää

Kuten jo alussa todettiin, on Asiakarekisteri toiminnallisuuksineen nyt helppokäyttöinen ja selkeä. Käyttöliittymä on nykyaikainen ja mikä parasta, se toimii myös mobiilissa. 

Lisäämme palveluun uusia ominaisuuksia, kuten asiakaskohtaisen hinnoittelun ja alennusryhmät, vaiheittain. Uudet, vielä loppuvuoden 2021 aikana julkaistavat ominaisuudet ovat tietosisällöltään yhteensopivat aiemmin julkaistujen kanssa, eli ominaisuuksien käyttöönotto ei vaadi sinulta ylimääräisiä piruetteja. Jos kuitenkin käy niin, että uusien sovellusten käyttö takkuaa, auttavat Fivaldin oma Visma Community -käyttäjäyhteisö ja sovellustukemme mielellään.  

Mitä muuta Visma Fivaldin kehitys tuo tullessaan? Tutustu ohjelmiston tuotekehityssuunnitelmaan >>

Haluatko kokeilla Fivaldin Myynninhallintaa ja muita taloushallinnon pilvipalveluominaisuuksia? Aloita ilmainen, kahden viikon koekäyttö helposti tästä >>

Lue myös:

Visma Fivaldi kehittyy – uudet ominaisuudet ja työtavat parantavat käyttökokemusta

Visma Fivaldi on Suomen käytetyin taloushallinnon ohjelmisto

Lisää työtä tehostavia toiminnallisuuksia – näin Visma Fivaldin kehitys jatkuu

9 syytä, miksi Visma Fivaldi on tilitoimiston paras valinta tulevaisuuteen

Fivaldi tukee jatkossakin tilitoimiston mappiasiakkaita

Visma Fivaldia kehitetään yhdessä asiakkaan kanssa

Visma Fivaldia kehitetään kohti avoimempaa taloushallintoa

Suosituimmat