Visma Business
ERP ja taloushallinto-ohjelma samassa

Toiminnallisuudet

Visma Businessissa yhdistyvät helposti omaksuttava ja käyttäjäystävällinen ulkoasu, monipuoliset haku- ja lajittelutoiminnot sekä helppokäyttöisyys.

Tietojen esitystapa on vaivatonta muuttaa käyttäjäroolien tai jopa yksittäisten käyttäjien mukaisesti, joten tietoja voidaan käsitellä aina helposti ymmärrettävässä muodossa. Myös tietoihin porautuminen ja raporttien käyttö on yksinkertaista.

Visma Business on huolellisesti testattu ja taipuu monimutkaiseenkin prosessikontrolliin. Se on laajojen ominaisuuksiensa ja käytettävyytensä ansiosta tuhansien yritysten käyttämä järjestelmä ympäri Eurooppaa.

Ostolaskujen kierrätys ja maksatus

Voit vastaanottaa ostolaskut sähköisesti Maventan kautta (verkkolasku- ja skannauspalvelu) tai vaihtoehtoisesti skannata saapuneet paperilaskut kierrätysohjelmaan. Laskujen hyväksyminen on mahdollista selaimella paikasta riippumatta. Laskut etenevät järjestelmässä kirjanpitoon ja maksatukseen.

Kirjanpito

Pääkirjatapahtumien ja reskontrien hallinta on tehokasta, sillä reskontra on rakennettu kirjanpidon sisään ja tapahtumien jäljitettävyys tapahtuu yhdestä ja samasta paikasta. Ohjelmiston erinomaiset hakutoiminnallisuudet varmistavat, että tapahtumat pysyvät kontrollissasi. Näin voit olla itse rauhallisin mielin ja luottaa kirjanpitoosi. Esimerkiksi asiakaspalvelutilanteissa tarvittavat tiedot löytyvät nopeasti. Tapahtumamäärien kasvaessa, Visma Business tarjoaa tarvitsemasi monipuoliset raportointimahdollisuudet tuottamaan avainlukuja oikeille henkilöille organisaatiossasi. 

Sisäinen laskenta

Talouden seuranta on juuri niin tarkkaa kuin tarvitset jopa 12 eri seurantakohteen (=laskentakohde, esim. projekti, kustannuspaikka jne.) ansiosta. Lisäksi näillä 12 eri seurantakohteella voi olla lukematon määrä alitasoja. Seurantakohteille on mahdollista myös budjetoida. 

Logistiikka

Logistiikkatoiminnot varmistavat tilausten ja varaston tehokkaan hallinnan. Eri tilaus- ja tapahtumatyyppien yhdistelmiä hyödyntämällä saat muodostettua sopivan ratkaisun yrityksesi logistiikkaprosessien tarpeisiin.

  • näet oikeat varastoarvot ja -saldot reaaliaikaisesti.
  • hallinnoit tilaus- ja kuljetusasiakirjoja sähköisesti.
  • perustat helpostit uusia tuotteita, luot hinnoittelumalleja, määrittelet tuoterakenteita ja luot kriteereitä älykkääseen varastonhallintaan.
Katso video

Myynti ja markkinointi

Nykyaikaiset myynti- ja markkinointitoiminnot mahdollistavat aktiivisen ja systemaattisen asiakkaiden seurannan ja myyntien analysoinnin. Asiakasrekisteriin voidaan tallentaa yhteystietoja, asiakirjoja, sähköposteja ja muita tarpeellisia tietoja. Tarviessanne CRMää, SuperOffice ja Visma Business on tuotteistettu toimimaan mutkattomasti yhdessä. 

Katso video

Työajanhallinta

Asiakastöihin ja muihin tehtäviin käytetty aika on helppo kirjata ja kohdentaa esimerkiksi projekteihin.

Hyväksytyt tunnit siirretään myyntitilauksille ja laskutetaan asiakkaalta muun myynnin kanssa. Raportoinnin avulla voit seurata esimerkiksi kunkin työntekijän asiakkaaseen ja projektiin käyttämä aika sekä laskutettava aika ja muut tarvittavat avainluvut.

Raportointi

Kattavien ja laajennettavien raportointimahdollisuuksien avulla voit tuottaa niin yksinkertaisia perusraportteja kuin monitasoisia porautuvia raporttejakin. Tehokkaiden valinta- ja lajittelutoimintojen ansiosta tarvittava tieto löytyy helposti ja nopeasti.

Raporttien sisältö voidaan esittää perinteisten lukujen lisäksi myös graafisesti. Ne voidaan tallentaa PDF-muotoon ja lähettää eteenpäin sähköpostitse, myös ajastetusti. Visma Analysis on BI –työkalu ja mahdollistaa käytännössä lukujen jatkokäsittelyn ja analysoinnin Excelissä (Pivot). Raportointiosiota on mahdollista käyttää myös selainpohjaisesti. Kun haluat liittää raportoinnin osaksi yrityksen sisäistä tiedonkulkua, se voidaan toteuttaa web-pohjaisesti esimerkiksi osana Intranetia. Eri käyttäjien itse tekemät analyysimallit on mahdollista tallentaa raporttipohjiksi ja jakaa muille käyttäjille.