Saranen Consulting

Saranen Consulting

eTaika-koulutuksenhallintaohjelmisto säästää Saranen Consultingin työaikaa.

Kirjoitus on julkaistu 9.10.2020. Se julkaistaan uudestaan Visman sivuilla eTaikan siirryttyä osaksi Visma Publicia vuonna 2021.

Saranen Consulting Oy on asiantuntijayritys, joka auttaa yrityksiä, kun niissä on henkilöstöön liittyviä muutoksia tai henkilöllä itsellään on omaan työuraan liittyvä muutos. Palveluun kuuluu muun muassa koulutus ja valmennukset. Vuodesta 2016 lähtien Sarasen koulutusten hallinta on toteutettu eTaika-ohjelmistolla, joka Sarasella on nimetty osuvasti Traineriksi.

Koulutusten hallinta tiiviissä käytössä

Traineria hyödynnetään koulutusten järjestämisessä, ilmoittautumisessa, viestinnässä, palautteiden keräämisessä ja raportoinnissa, eli kaikessa koulutusten hallinnointiin liittyvässä käytännön toiminnassa. Henkilöasiakkaat ilmoittautuvat järjestelmän kautta sekä Sarasen itse toteuttamiin valmennuksiin että alihankkijoiden substanssikoulutuksiin. He näkevät koulutustarjonnan kalenterista ja valitsevat itselleen suositellut vaihtoehdot listasta.

Kun Sarasella on koulutustarpeet tunnistettu ja koulutukset suunniteltu, kaikki tarvittavat tiedot viedään Traineriin. Jotkut koulutukset niputetaan yhteen kokonaisuudeksi suuremman päätapahtuman alle. Trainerissa määritellään, mitkä kohderyhmät voivat osallistua koulutukseen, ja julkaistaan koulutus niille kohderyhmille sekä valmentajille. Samalla valmentajat ohjaavat ja opastavat, mitä koulutuksia henkilön kannattaa käydä ja mistä on eniten apua.

Kriittinen osa liiketoimintaa

Sarasen koulutusjohtaja Sami Kohosen mukaan Traineri on Sarasen liiketoiminnan kannalta välttämätön ratkaisu.

”Meillä on vuositasolla tuhatkunta koulutuspäivää, joten tarvitsemme järjestelmän, jolla tätä kaikkea hallitaan ja mahdollistetaan ihmisten itseohjautuvuus. Ilman Traineria koulutusten hallinta olisi aikamoinen kaaos”, Kohonen kuvailee.

Kohonen kertoo, että palautteiden kerääminen on Saraselle erittäin tärkeää palvelun laadun valvonnassa ja kehittämisessä. Trainerilla palautteiden keräys on automatisoitu ja palautekyselyt lähtevät kaikille osallistujille suoraan järjestelmästä.

”Traineri vapauttaa aikaa muuhun käyttöön, ja se on todella iso juttu.”

Sami Kohonen, Koulutusjohtaja, Saranen Consulting

Palautekyselyjen vastaukset tulevat myös Traineriin raportointia varten. Trainerin raportointityökalua käytetään Sarasella aktiivisesti. Kohosen mukaan järjestelmästä saa kattavasti erilaisia raportteja ja lisäksi eTaikalta saa aina tarvittaessa räätälöityjä raportteja. Kohonen pitää itselleen erityisen tärkeänä raportteja, joilla seurataan kouluttajien suoriutumista. Hän on myös iloinen Trainerin viestintätoiminnosta. Kaikille osallistujille voi esimerkiksi lähettää keskitetysti tekstiviestin, jos koulutus on vaikkapa peruttu tai siirretty, mikä säästää valtavasti käsityötä.

Ehdottomasti tärkein Trainerin tuoma hyöty Kohosen mielestä onkin ajansäästö.

”Tuhannen koulutuspäivän vuositasolla kaiken sen massan hallinnassa säästyvä työaika on valtava”, Kohonen kertoo ja jatkaa: ”Tieto on myös ajan tasalla ja kaikki pääsevät siihen käsiksi. Osallistujakokemuskin paranee, kun tarjoamme osallistujille sellaista palvelua, että he pystyvät toimimaan omaehtoisesti ilman tarvetta kädestä pitävälle valvonnalle ja ohjaukselle.”

Kohonen on myös tyytyväinen siihen, että Saranen voi määrittää koulutukset oman mallinsa mukaisiksi niin, että tietyt koulutukset näkyvät vain halutuille asiakasryhmille.

Asiakastaan kuunteleva toimittaja

Traineri on pian saamassa merkittävän käyttöliittymäpäivityksen. Kohonen on jo nähnyt uuden version ja odottaakin sitä innolla. Tuoreen ulkoasun lisäksi uudistus yksinkertaistaa hallintakäyttäjän työpöytää ja nopeuttaa työtä suoraviivaistamalla järjestelmän toimintoja. Näin järjestelmä säästää Sarasen työaikaa entistäkin enemmän.

”eTaika kuuntelee aidosti asiakasta. Saan henkilökohtaista palvelua aina, kun tarvitsen apua. eTaikalla on aina ollut tahto palvella ja auttaa. eTaika pystyy myös reagoimaan hyvin yllättäviin tilanteisiin”, Kohonen kertoo.

Asiakkaan hyödyt

  • eTaika-ohjelmiston avulla hoidetaan kaikki koulutusten hallinnointiin liittyvä toiminta, ilmoittautumisesta raportointiin

  • Palautteiden keräys onnistuu automaattisesti, ja kyselyiden vastaukset tulevat eTaika-ohjelmistoon raportointia varten

  • eTaikasta on mahdollista viestiä koulutusten osallistujille keskitetysti, mikä vähentää manuaalista työtä

goal (1).png

Haluatko kuulla lisää eTaikasta?

Minua kiinnostaa

Asiantuntijamme palvelevat sinua niin ohjelmistojen hankinnassa ja käytössä, kuin kehittämisessäkin.

Ohjelmistojen online-tukipalvelu:
Visma Public Community »

Visma Publicin yhteystiedot »

 

Ota yhteyttä - Visma Public Oy