Asiakastarina: Johku

Johku on uudenlainen työkalu ja mukana kulkeva järjestelmä, jonka avulla kauppiaat voivat myydä tuotteita ja palveluita sekä seurata liiketoiminnan kehitystä. Visma Payn eli Paybywayn kanssa yhteistyö alkoi pian Johkun perustamisen jälkeen vuonna 2016.

Yksi Johkun perustajista, toimitusjohtaja Sami Hänninen kertoo Johkun ja Paybywayn yhteistyön alkaneen Johkun etsiessä maksunvälittäjää, joka kykenee toteuttamaan heidän tarvitsemansa toimintamallin. Johkun idea on, että jokainen kauppias on itsenäinen, mutta ne muodostavat toistensa kanssa kytköksen ilman jälleenmyyntihierarkioita.

”Maksunvälittäjällä on tässä iso rooli, koska sen täytyy kyetä pilkkomaan asioita.”

Johku-ekosysteemissä voi esimerkiksi olla portaali, jossa on sata eri yrittäjää tuotteiden kanssa ja asiakas voi laittaa kaikkien yrittäjien tuotteita samaan ostoskoriin. Tämän jälkeen Johku yhdessä Visma Payn kanssa pilkkoo nämä osiin, ja tilittää jokaiselle yrittäjälle yhtäaikaisesti sekä komission erikseen myyntikanavalle.

 

Me näemme yhteistyön Visma Payn kanssa ensisijaisesti strategisena kumppanuutena, jossa yhdessä mahdollistetaan kauppiaille uudenlaiset toiminta- ja yhteistyömallit.

”Johku ei ole klassinen shop-in-shop -konsepti, mitä maksunvälittäjät monesti tarjoavat, eli on pääkauppias ja alikauppiaat. Meillä kaikki on puhtaasti samalla tasolla ja Paybyway oli ainoa, joka pystyi tämän meille tarjoamaan. Toki myös heidän tuli kehittää asioita jotta tämä onnistuu, eli sitä kautta yhteistyö Visma Payn kanssa on muotoutunut meille hyvin strategiseksi kumppanuudeksi. Luonnollisesti me haetaan tässä molemminpuolista etua", Hänninen kertoo.

Yhteistyökumppanuuden syntymiseen vaikutti erityisesti Visma Payn ratkaisuhalukkuus ja kehitysmyönteisyys.

”Olemme vuosien varrella tehneet yhteistyötä myös muiden maksunvälittäjien kanssa, mutta koimme, että suomalainen toimija Lappeenrannasta oli kiinnostava ja vielä innokas tekemään kehitystyötä, joka oli meille tosi tärkeä elementti. Olen arvostanut Visma Payssä ratkaisuhalukkuutta ja sitä, että ratkaisuja haetaan luovasti. Koska yleensä aina joku ratkaisu löytyy näihin asioihin.”

Johkulla on oltu tyytyväisiä Visma Payn selkeyteen myös kauppiaan näkökulmasta.

”Hallinnan käyttöliittymä on selkeä ja sieltä on helppo hoitaa kaikki peruutus- ja palautusprosessit. Varsinkin kun mennään matkailuliiketoimintaan, tulee paljon peruutuksia. Myös raportointi on kauppiaan näkökulmasta selkeä ja sieltä pystyy helposti todentamaan ne asiat, jotka tarvitaan.”

Lue lisää palvelusta osoitteessa johku.fi »

OTA YHTEYTTÄ

Kerromme lisää siitä, miten Visma Payn verkkomaksuratkaisut voivat auttaa liiketoimintaasi.
Suostumus on pakollinen lomakkeen lähettämiseksi

vismalogo.png

 

PayByWay Oy

Myynti: 09 3154 2030

Asiakaspalvelu: 09 3154 2037

helpdesk@vismapay.com

Palvelemme arkisin klo 8-16