Työvoiman hallintaan ei riitä pelkkä järjestelmä
Järjestelmän päivitys tarjoaa hyvän tilaisuuden tarkistaa, mitä sen todella halutaan tekevän ja mikä taas toisaalta on yhdentekevää. Modernissa työelämässä yritysten tarpeet päivittyvät tiuhaan tahtiin ja järjestelmätoimittajan on kyettävä vastaamaan toiveisiin myös yhteistyön aikana. Käyttöönotto on kuitenkin yhteistyön onnistumisen kannalta elintärkeä, ja siinä Loomiksella oli selkeät suuntaviivat.
Loomiksen henkilöstöjohtaja Ari Perkan mukaan tärkeintä oli löytää kumppani, joka todella pystyy auttamaan perimmäisen haasteen kanssa.
– Palvelualan yrityksessä yli puolet kuluista muodostuu työntekijöiden palkoista, eli työvoiman käyttö on meille erittäin olennainen kilpailutekijä. Tarvitsimme työvuorojen suunnittelijoille teknistä tukea ja Numeronilla oli hyvät valmiudet tuoda todellista osaamista henkilöiden taakse. Järjestelmässä oli alusta alkaen ominaisuuksia, joita muilta ei löytynyt.
Työvoiman hallinta on merkittävässä roolissa myös yrityksen kustannustehokkuuden varmistamisessa.
– Halusimme sellaisen järjestelmän, jossa voi omin käsin operoida tulkitun palkkamateriaalin hallinnointia, jotta palkanlaskenta olisi yksinkertaisempaa, kustannustehokkaampaa sekä helpommin kilpailutettavissa, Perkka toteaa.