Wilma Goes Gaming

Jos Wilma olisi peli?

Wilma-pelisuunnittelukilpailu

Millainen peli Wilma olisi? 

Loppuvuodesta 2018 järjestimme kaikille avoimen Wilma Goes Gaming -pelihaasteen: Jos Wilma olisi peli, millainen peli se olisi?

Jäimme mielenkiinnolla odottamaan olisiko Wilma ehkä seikkailupeli koulumaailmassa, jokin opetukseen tai oppimiseen liittyvä peli tai sovellus, vai peli työpaikoille? Vai jotain aivan muuta?

Raati valitsi saapuneista demoista joukon finalisteja, jotka olivat esillä 28.-29.11.2018 Wilman kotipaikkakunnalla järjestettävässä Vaasa Game Days -pelitapahtumassa, jossa myös yleisö pääsi äänestämään omaa suosikkiaan.

Kilpailun parhaimmisto palkittiin Helsingissä 10.1.2019, jossa palkittiin raadin valitsema kilpailun voittaja, toiseksi tullut sekä yleisön suosikki.

 

 

1.sija 

Kuutti Paartola: Wilma-Warrior

Pelissä Wilma-hahmo pyrkii keräämään hyviä tuntimerkintöjä ja taistelemaan huonoja merkintöjä vastaan. Lisäksi peliin on sisällytetty minipelejä, jotka piti selvittää päästäkseen etenemään. Peli on hauskasti toteutettu ja Wilmaa tuotu esiin kekseliäästi ja monipuolisesti. 

Kokeile peliä!

 

2.sija

Sebastian Laitila: Viestinviejä

Tässä mobiilipelissä tulee lintua ohjaamalla viedä viestit koulusta koteihin. Pelissä oli kiteytetty Wilman ydintehtävä viedä tieto koteihin. Peli on yksinkertaisen peli-ideansa vuoksi hyvällä tavalla koukuttava.

Kokeile peliä!

 

Yleisön suosikki

Onnimanni Hannonen: WilmaTen

WilmaTen on peli, jolla voi harjoitella kymmensormijärjestelmää. Peli on yksinkertaisuudessaan samalla sekä hyödyllinen että innostava. Pelaajan on kirjoitettava oikein Wilma-sovelluksesta tulevat viestit (sanat) annetussa ajassa.

Kokeile peliä!