Havator digitalisoi työajanhallinnan Aikajanan avulla

Havator on nostopalveluita, erikoiskuljetuksia, elementtiasennuksia ja  satamanosturipalveluita tarjoava konserni, joka kuuluu jokaisella  toimialallaan Pohjoismaiden johtaviin yrityksiin. Havator toimii Suomessa,  Ruotsissa, Norjassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Konsernin liikevaihto on yli 110 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on noin 600 työntekijää.

Vahvan kansainvälistymisen ja toiminnan tehostamisen myötä Havator ryhtyi etsimään yhteistyökumppania, joka pystyisi tuomaan lisäarvoa suurten projektien taloushallintaan.

Hyvästit muistilapuille

Havator valitsi Aikajanan työvoimanhallintajärjestelmäkseen, koska se vastasi hallitusti kasvavan konsernin tarpeisiin. Havatorilla Aikajanan päätarkoituksena on helpottaa palkanlaskennan työtä.

– Tavoitteenamme oli vähentää manuaalista työtä palkanlaskennassa, ja  lisäksi  saamme ohjelman avulla tarkempaa raportointia eritoten kone- sekä  projektitasolla. Lisäksi Havatorille räätälöity tilausmoduuli helpottaa tilausten käsittelyä, koska sen avulla olemme saaneet digitalisoitua kyseisen  prosessin. Muistilaput ovat jäämässä historiaan, kertoo Havatorin CIO Jani  Postila.

Palvelupyynnöt ratkaistaan heti

Yli 60-vuotias Havator työskentelee laajalla skaalalla useammassa maassa, mikä luo keskushallinnolle omat haasteensa. Tällä hetkellä Havatorin sinikeltaisia koneita voi nähdä kymmenittäin esimerkiksi Helsingin Kalasataman ja Äänekosken biotehtaan jättimäisissä hankkeissa.

Ruotsissa Havator on toiminut jo yli 30 vuotta, ja Norjassa se on harvoja itsensä suurissa Oil & Gas -hankkeissa läpilyöneitä suomalaisyrityksiä.

Havatorin toiminnassa on aina korostettu varsinkin työturvallisuutta ja laatua, jotka ovat avainasemassa suurissa projektikokonaisuuksissa. Aikajanan tuomat hyödyt ovatkin korostuneet nimenomaan suurissa hankkeissa, joita pitkät perinteet omaava Havator on toteuttanut 1960-luvun alusta lähtien.

– Aikajana erottuu edukseen eritoten palkanlaskennan osaamisellaan, mikä on erittäin tärkeää projektien onnistumisen kannalta, kertoo Jani Postila.

Havator antaa Aikajanalle kiitosta ammattimaisesta toiminnasta koko järjestelmän elinkaarella.

– Aikajanan asiakaspalvelussa työskentelee oikeita ammattilaisia, jolloin heidän roolinsa on paljon suurempi kuin vain vastaanottaa palvelupyyntöjä. Toisin sanoen palvelupyynnöt saadaan usein ratkaistua heti, eikä niitä tarvitse siirtää kakkostason tuelle ratkaistavaksi, korostaa Postila.

Kysy lisää:

tuomas kemppainen photo

Tuomas Kemppainen
Sales Manager
tuomas.kemppainen@visma.com
050 372 3766

 

Tuki:

aikajanatuki@visma.com
+358 40 521 9174