
Wilma Goes Gaming
Jos Wilma olisi peli?
Jos Wilma olisi peli?
Kaikille avoimen pelisuunnittelukilpailun teemana oli “Jos Wilma olisi peli, millainen peli se olisi?” Haaste kesti 20 päivää ja odotimme mielenkiinnolla nähtäisiinkö Wilma ehkä seikkailupelinä koulumaailmassa, opetukseen tai oppimiseen liittyvänä pelinä tai sovelluksena, vai pelinä työpaikoille? Vai olisiko luvassa jotain aivan muuta?
Raati valitsi saapuneista demoista joukon finalisteja, jotka olivat esillä 28.-29.11.2018 Wilman kotipaikkakunnalla järjestettävässä Vaasa Game Days -pelitapahtumassa, jossa myös yleisö pääsi äänestämään omaa suosikkiaan.
Kilpailun parhaimmisto palkittiin Helsingissä 10.1.2019, jossa palkittiin raadin valitsema kilpailun voittaja, toiseksi tullut sekä yleisön suosikki.
Aiheesta lisää:
Onnimanni Hannonen: WilmaTen
WilmaTen palkittiin kilpailussa yleisön suosikkina. Peli yhdistää hyödyn ja huvin: voit pelin avulla harjoitella kymmensormijärjestelmää hauskasti ja haastaa kaverinkin.
Halusimme tuoda pelin kaikkien ulottuville - 18-vuotiaan Wilman lahjana ihan jokaiselle. Pelin suunnittelija Onnimanni Hannonen lisäili vielä peliin ominaisuuksia kesätyöprojektinaan Vismalla, ja näin Wilman hauskempi puoli on nyt kaikkien pelattavissa!
Tutustu myös muihin palkittuihin Wilma-peleihin - linkit alla!
Näin kertoo Onnimanni itse: “Kesätyöprojektina lähdin ensisijaisesti jatkokehittämään pelisuunnittelukilpailussa suunnittelemaani peliä. Kilpailuun osallistuin pelkällä demolla, eli kesätyöviikkojen aikana oli tarkoitus tehdä pelistä valmis.”
Lue lisää kesätöistä Wilma-tiimissä.
Voit kehittää kymmensormijärjestelmäsi nopeutta, tarkkuutta tai molempia!