Steerprop Oy on raumalainen mekaanisia ohjattavia potkurilaitteita valmistava kansainvälinen yritys. Yritys on propulsioasiantuntija, joka tarjoaa asiakkailleen energiatehokkaan ja luotettavan potkurilaiteratkaisun. Hyvällä hyötysuhteella ja polttoainetaloudella säästetään ympäristöä sekä saavutetaan elinkaarellaan taloudellisesti edullisin tuote.

- Suomea voisi sanoa propulsioalan suurvallaksi. Steerprop taas on alan suurista pienin hieman alle 40 työntekijällä – siksi verkostoituminen onkin meidän toimintamme kulmakivi.  Olemme rakentaneet maailmanlaajuista kumppaniverkostoamme määrätietoisesti, kertoo Steerpropin Automation Manager Aarno Niemi.

Parempaa huoltotöiden ja varaosamyynnin seurantaa

Huoltotöiden ja varaosamyynnin seurantaa helpottavan työkalun hankintaa suunniteltiin Steerpropilla useampi vuosi. Yrityksen verkostoituneen toimintatavan jatkuva kehittyminen vaati erityisiä työkaluja. Yritykseen vuodenvaihteessa hankitulla Visma Työnohjauksella integroidaan nyt tiedon kulku työkentältä toimistolle. Visma L7 -toiminnanohjausjärjestelmää täydentävä selainpohjainen ratkaisu säästää aikaa ja resursseja.

- Tällä alalla toimitusvarmuus on tärkeää, joten eri palveluosapuolien on toimittava synkronoidusti. Saman tiedon on oltava käytettävissä heti kaikilla osapuolilla. Koska propulsiojärjestelmiemme elinikä on pitkä, on historiatiedon säilyvyys ja tehtyjen huoltojen sekä siihen lisättyjen varaosien seurattavuus erittäin tärkeää, kertoo Niemi.

Visma Työnohjaus -ratkaisua tulevat oman henkilöstön lisäksi käyttämään tulevaisuudessa myös yrityksen huoltoedustajat sekä asiakkaat ympäri maailmaa. Tarkoituksena on, että huoltoedustajien huoltotöissä käyttämien osien tiedot jäävät talteen ja asiakkaat pääsevät seuraamaan tilaamiensa töiden etenemistä sekä tarkastelemaan aikaisempia töitä.

Hyvä asiakaspalvelu on nyt helppoa

Selainpohjaista Visma L7 -toiminnanohjausjärjestelmää täydentävä sovellus tukee Steerpropin maailmanlaajuista toimintaa. Kyseessä on jo testattu ja toimiva toiminnanohjausjärjestelmä sekä siihen integroitavissa oleva uusi selainpohjainen sovellus. Integrointi takaa huoltotyötietojen kulun sujuvuuden ja toiminnan tehokkuuden, kun tietoja ei tarvitse kirjata useaan kertaan.

- Kun työn tilaus saapuu, Visma Työnohjaus -ratkaisussa on valmiina huollettavan laitteen tärkeät tiedot, kuten sarjanumero. Huollon suorittaja kirjaa järjestelmään mitä teki, milloin, miksi ja mitä varaosia käytti. Näin meillä Steerpropissa tiedetään, mitä jokaisen laitteemme kanssa työkentällä tapahtuu ja laitteiden huoltohistoria kertyy helposti tarkasteltavaksi. Taloudellinen etu on se, että kaikki tehdyt työt ja osat saadaan laskutettua asiakkailta oikein ja ajoissa, Niemi kertoo.

- Meille on erittäin tärkeää palvella asiakkaitamme hyvin. Takaamme tuotteidemme laadukkaan toiminnan elinikäisellä huoltopalvelulla.  Hyvä asiakaspalvelu on helppoa, kun meillä on siihen oikeat työvälineet, toteaa Niemi.

Lue lisää Visman L7-järjestelmästä

Steerprop logo RGB.png

Asiakas
Steerprop Oy

Visma-ratkaisu
Visma L7

Tarve

  • Huoltotyön seurannan helpottaminen
  • Varaosamyynnin tukeminen
  • Testattu, integroitu ratkaisu

Ratkaisu

  • Toimialalle suunniteltu ERP-ratkaisu
  • Internetin ylitse käytettävä lisätyökalu

Hyödyt

  • Kumppanien työt ja osat tallentuvat
  • Laitteiden huoltohistorian kertyminen
  • Laskutuksen tehostuminen
  • Hyvää asiakaspalvelua helposti

Tutustu Visma L7:n