Vuonna 1955 perustettu SHT-Tukku on suomalainen B2B-yritys, jonka liiketoiminta jakautuu kolmeen alueeseen: hautaustuotteiden valmistukseen, sisustus- ja kukkatarvikkeiden maahantuontiin ja tukkukauppaan sekä erikoispuusepäntuotteiden tilaustöihin ja alihankintaan. Yrityksen tehdas ja päätoimipaikka sijaitsevat Punkalaitumella Pirkanmaalla, mutta työntekijöitä sillä on ympäri Suomea yli 100.

SHT-Tukku sai sovelluspalvelusta sujuvuutta etätyöhön ja potkua palvelinten toimintaan

SHT-Tukun koko toimintaa on ohjattu vuodesta 2005 asti Visma L7 -toiminnanohjausjärjestelmän avulla, ja yritys käyttää järjestelmää aina alkutuotannosta kirjanpitoon ja palkanlaskentaan asti. 

- Erityisesti ohjelmiston viime vuosien kehitys on ollut ilahduttavaa. Yhteyshenkilömme tuntee meidät hyvin ja voimme keskustella asioista niiden oikeilla nimillä, SHT-Tukun talousjohtaja Paula Laasanen kuvaa.

Kesällä 2021 ohjelmisto päätettiin siirtää yrityksen omilta palvelimilta Visman sovelluspalveluun. Vaikka projekti oli mittava ja yhteistyötahoja monta, tiedonsiirto sujui konsulttien avustuksella kaiken kaikkiaan hyvin. Haastavinta oli L7:ään integroitujen erillisen raportointiohjelman ja verkkokaupan siirto, mutta tästäkin selvittiin melko kivuttomasti. Ympäristö sekä tarvittavat määritykset olivat valmiina, joten muutaman päivän testiympäristöön tutustumisen jälkeen järjestelmä oli taas käyttökunnossa.

Ennen sovelluspalveluun siirtymistä SHT-Tukku käytti L7-järjestelmää omilta palvelimiltaan, joilla ilmeni toistuvasti lukkotilanteita. Tällöin palvelimet jouduttiin käynnistämään uudelleen  ja käyttäjät heittämään ulos järjestelmästä jopa 10 minuutiksi.

- Palvelinten lukitustilanteet ovat vähentyneet merkittävästi. Lisäksi vikatilanteet ovat lyhyempiä ja niitä ilmenee harvoin. Myös etätyö on suuri plussa: kaikki toimii sujuvasti paikasta riippumatta, summaa IT-vastaavana SHT-Tukussa työskentelevä Kalle Ristimäki muutoksen.

Kiinnostuitko Sovelluspalvelusta? Ota yhteyttä

SHT_logo_mod.png

Asiakas

Visma-ratkaisu

Haasteet

  • Järjestelmän palvelinten lukitustilanteiden määrä ja kesto

Ratkaisu

  • L7:n teknisen käyttöympäristön siirto omilta palvelimilta Visman Sovelluspalveluun

Hyödyt

  • Järjestelmän etäkäyttö helpottui
  • Palvelinten toimintavarmuus parani
  • Visman sovellustuki pystyy auttamaan vikatilanteessa nopeammin