
Ohjelmistorobotti kollegana
Ohjelmistorobotti hoitaa tunnollisesti LSK:n ostotilausvahvistuksia.
LSK Group Oy on vuonna 1930 perustettu perheyhtiö, joka toimii talo- ja teollisuustekniikan toimialalla. Yrityksen päätoimipiste löytyy Lahdesta, jonka lisäksi toimipisteitä on myös Helsingissä, Kotkassa, Hämeenlinnassa, Seinäjoella, Mäntsälässä, Riihimäellä ja Kuopiossa. Yritys työllistää yli 280 teknisten alojen asiantuntijaa. LSK:lla on käytössä Visma L7 -toiminnanohjausjärjestelmä, jonka toimintaa on nyt tehostettu ohjelmistorobotiikan avulla.
LSK:n yksi uusimmista työntekijöistä ei ole ihan perinteisimmästä päästä. Yrityksen toiminnanohjausjärjestelmän ohessa toimiva ohjelmistorobotti aloitti työnsä tämän vuoden helmikuussa ja on siitä asti hoitanut tunnollisesti LSK:n ostotilausvahvistuksia.
Aiemmin hyvin paljon rutiinityötä vaatinut ostotilausten vahvistaminen on saatu siirrettyä luotettavan ja tehokkaan ohjelmistorobotin hoidettavaksi, joka hakee automaattisesti sähköpostiin saapuneista viesteistä liitetiedostoina toimitetut ostotilausvahvistukset.
Robotti on jo saavuttanut täysiarvoisesti paikkansa muiden asiantuntijoiden joukossa ja on saanut täten jopa oman nimen; Arska. "Arska on vähän kuin yksi meistä ja tekee työnsä erittäin tehokkaasti", kertoo Sanna Peltomaa LSK:lta.
Ohjelmistorobotin käyttöönotto sujui hyvin ja budjetissa pysyttiin. "Ihan alkuvaiheessa oli haastavaa edes huomioida kaikkia robotin toimintaan ja prosessiin liittyviä mahdollisuuksia, mutta robottia kehitettiin sujuvasti myös käyttöönoton jälkeen", Sanna Peltomaa toteaa. Arska-ohjelmistorobotti vastaa tällä hetkellä LSK:n yhden suuren toimittajan ostotilausvahvistuksista ja tulevaisuuden näkymissä on hankkia Arskalle toinen robottikaveri tai laajentaa Arskan toimintaa myös muiden toimittajien ostotilausten vahvistamiseen.
Ohjelmistorobotin ohjelmoinnissa haluttiin kiinnittää huomiota myös toiminnan läpinäkyvyyteen ja Arska-robotti tuottaa täten tekemisistään aina raportointia LSK:lle. Hyvän raportoinnin avulla LSK:n asiantuntijoiden on helppo pysyä kartalla mitä Arska tekee ja puuttua tarvittaessa erityishuomiota vaativiin ostotilauksiin.
"Ostotilausten vahvistaminen on yleisesti hyvin rutiininomaista työtä ja prosessi oli helppo siirtää ohjelmistorobotin vastuulle. Ja kun Arska hoitaa suuren osan ostotilausten vahvistamisesta on aivokapasiteettia vapautunut hyvin muuhun hankintatoimeen", Sanna Peltomaa summaa.
Asiantuntijamme ovat apunasi! Voit pyytää tarjouksen Visma L7 -järjestelmästä tai kysyä lisätietoa järjestelmästä ja palveluistamme.
Asiantuntijamme saat kiinni sähköpostitse osoitteesta myyntipalvelu.realestate@visma.com tai täyttämällä oheisen lomakkeen. Otamme sinuun yhteyttä pikimmiten!
Olethan yhteydessä sovellustukeen, jos asiasi liittyy ohjelmiston käyttöön, käyttäjätunnuksiin tai salasanoihin.