Asiakastarina

Rantalainen - Perinnän ulkoistaminen keräsi kehuja asiakkailta


Rantalainen on kotimainen yritys, joka tarjoaa taloushallinto- ja tilitoimistopalveluita kaikenkokoisille yrityksille, yhteisöille ja muille organisaatioille.

Digitalisaatio ja sähköisten palveluiden vahvistuminen luovat uudenlaisia mahdollisuuksia ja vapauttavat resursseja manuaalityöltä. 

– Sähköisen taloushallinnon lisääntyessä kirjanpitäjän työ tiliöimiseltä ja aineistojen käsittelyltä säästyy ja enemmän alkaa korostua asiantuntijuus, kertoo Rantalaisen hallintopäällikkö Pia Saralampi muutoksesta toimialalla.

Sähköisten palveluiden avulla voidaan jatkossa painottaa myös enemmän kirjanpitäjien ammattitaitoa taloudenhoidon ymmärtämiseen. Siksi Rantalainen päättikin automatisoida perintäprosessinsa ja ulkoistaa sen Vismalle.

– Yhteistyö Visman kanssa on ollut ihan järjettömän sulavaa ja Visma kuunteli todella tarkkaan meidän toiveita, kertoo Saralampi perintäkumppanuudesta. 

Yhteistyöhön lähdettiin Saralammen mukaan täysin Rantalaisen toiveiden pohjalta ja heidän toiveita ja ajatuksia kuunnellen. 

Yhtenä huolenaiheena Rantalaisella oli se, miten heidän asiakkaansa reagoisivat ulkoiseen toimijaan, Vismaan, maksuhuomautusten lähettäjänä. 

Huoli osoittautui kuitenkin turhaksi. Saralampi on nimittäin henkilökohtaisestikin saanut palautetta sekä kyselyjä asiakkailta, miten hekin voisivat saada kyseisen palvelun käyttöönsä.

  

 

Lisätietoja: 

Miika Varjonen, Sales Director

+358 50 365 4996

miika.varjonen@visma.com