Ohjeet hyvään tukipyyntöön
Palvelun käyttöön liittyvissä kysymyksissä ja mahdollisissa ongelmatilanteissa suosittelemme tarkistamaan ensin onko häiriötilanne jo todettu Visma Communityn tärkeissä tiedotteissa. Lisäksi useisiin kysymyksiin on saatavilla vastaus Visma Communityn keskusteluissa tai käsikirjoissa. Mikäli asia ei ratkea, voit ilmoittaa ongelmasta Visman Sovellustukeen puhelimitse tai sähköpostitse.
Tukipyyntöön tarvittavat tiedot:
- Mahdollisimman kuvaava otsikko
- Yrityksen nimi, oma nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite
- Käyttäjätunnus, jolla ongelma ilmenee
- Mahdollinen yritysnumero ja yrityksen nimi, jossa ongelma ilmenee
- Sovellus, jossa ongelma/virhe tapahtui ja kuvaus mitä tehtiin
- Kuvaruutukaappaus koko sovelluksen näkymästä ja sanallinen kuvaus mahdollisesta ohjelman virheilmoituksesta
Mikäli asia on kriittinen, suosittelemme olemaan yhteydessä sovellustukeemme puhelimitse. Mahdollisissa ruuhkatilanteissa kiireellinen tukipyyntö voidaan lähettää sähköpostitse. Sähköpostin otsikossa tulee tällöin olla sana ”kiireellinen” sekä kuvaus ohjelmasta ja ongelmasta.
Etätukiohjelma
Visman käytössä olevan etätukiohjelma Anydeskin avulla konsultit tai sovellustuki voivat ottaa asiakkaan koneeseen etäyhteyden Internetin välityksellä, mahdollistaen nopean ja sujuvan palvelun.
Etätukiohjelman avulla ongelmatilanteiden ratkaiseminen tai konsultointi onnistuu helposti molempien osapuolten pystyessä tarkastelemaan samaa näkymää yhtäaikaisesti.