
Tulorekisteri
Tulorekisteri astui voimaan 1.1.2019. Tutustu ohjeisiimme ja varmista, että olet valmis sen tuomiin muutoksiin.
Tulorekisteri astui voimaan 1.1.2019. Tutustu ohjeisiimme ja varmista, että olet valmis sen tuomiin muutoksiin.
Tulorekisterin myötä yritysten ei enää tarvitse ilmoittaa palkkatietoja monelle eri viranomaiselle, vaan tiedot ilmoitetaan keskitetysti Tulorekisteriin, josta ne välitetään edelleen eri viranomaisille.
Tammikuusta 2019 alkaen tulorekisteriin ilmoitetaan tiedot maksetuista palkoista, työkorvauksista, luontoiseduista ja muista ansiotuloista. Myös muutokset näihin palkkailmoituksiin tehdään tulorekisterin kautta. Myös verottomat matkakulukorvaukset tulee ilmoittaa. Vuoden 2020 alussa uudistus laajenee koskemaan myös eläkkeitä ja etuuksia, kuten työttömyys-, sairaus- ja äitiyspäivärahoja.
Yleistä tietoa Tulorekisteristä saat Verohallinnon sivuilta.
Tuotekohtaista lisätietoa: Visma M2
Lisätietoa ja ohjeistusmateriaalia tulorekisterin osalta löydät Communitystä (vain pääkäyttäjille). Lue lisää
Tuotekohtaista lisätietoa: Netvisor
Netvisor toimittaa tiedot tulorekisteriin automaattisesti. Lisätietoa tulorekisteristä löydät Netvisorin omilta tulorekisterisivuilta. Katso webinaari, lue blogit, kuuntele podcast ja tarkista ohjeet valtuutusten tekemiseen Netvisorissa.
Lue lisää
Visma Passeli pienyrittäjille
Lisätietoa yrittäjän tulorekisteristä
Tuotekohtaista lisätietoa: Visma Software
Lisätietoa ja ohjeistusmateriaalia tulorekisterin osalta löydät Community:stä.
Tuotelinjakohtaiset linkit Community:iin löydät alta:
Visma Fivaldi
Visma L7
Visma Nova
Visma Payroll
Visma.net Expense