Tulorekisteri

Tulorekisteri astuu voimaan 1.1.2019. Tutustu ohjeisiimme ja varmista, että olet valmis sen tuomiin muutoksiin. 

Ota yhteyttä

Tulorekisteri on suurin muutos palkkahallinnossa vuosiin

Tulorekisterin myötä yritysten ei enää tarvitse ilmoittaa palkkatietoja monelle eri viranomaiselle, vaan tiedot ilmoitetaan keskitetysti Tulorekisteriin, josta ne välitetään edelleen eri viranomaisille.

Tulorekisterihanke etenee vaiheittain 

Tammikuusta 2019 alkaen tulorekisteriin ilmoitetaan tiedot maksetuista palkoista, työkorvauksista, luontoiseduista ja muista ansiotuloista. Myös muutokset näihin palkkailmoituksiin tehdään tulorekisterin kautta. Myös verottomat matkakulukorvaukset tulee ilmoittaa. Vuoden 2020 alussa uudistus laajenee koskemaan myös eläkkeitä ja etuuksia, kuten työttömyys-, sairaus- ja äitiyspäivärahoja.

Valmistaudu tulorekisteriin muistilistallamme

Lue muistilista

Visma Talent -oppimisympäristö

Mikäli käytössäsi on Visma Talent -oppimisympäristö, löydät sieltä webinaaritallenteen Tulorekisteri ja Palkkahallinnon muutos

Tulorekisteristä Verohallinnon sivuilla

Verohallinnon järjestämien koulutusten materiaalit löytyvät täältä.

Yleistä tietoa Tulorekisteristä saat Verohallinnon sivuilta.

Tutustu myös seuraaviin Visman sisältöihin tulorekisteristä

Tuotekohtaista lisätietoa: Visma M2

Lisätietoa ja ohjeistusmateriaalia tulorekisterin osalta löydät Communitystä (vain pääkäyttäjille). Lue lisää

Tuotekohtaista lisätietoa: Netvisor

Netvisor toimittaa tiedot tulorekisteriin automaattisesti. Lisätietoa tulorekisteristä löydät Netvisorin omilta tulorekisterisivuilta. Katso webinaari, lue blogit, kuuntele podcast ja tarkista ohjeet valtuutusten tekemiseen Netvisorissa.
Lue lisää