Visma L7 -ohjelmiston tuoreimmat uudistukset sekä käyttövinkit 

Suosittuja Visma L7 Koulutuspäiviä vietetään 21.–22.5.2019 tutussa osoitteessa, Tampereella Hotelli Tornissa. Koulutuspäivät toteutetaan jälleen kaksipäiväisenä tapahtumana, joka sisältää käytännönläheisiä vinkkejä ohjelmiston käytön tueksi sekä tuoreimmat uutiset tuotteen kehityksen osalta. Pääset lisäksi jakamaan ja päivittämään osaamistasi interaktiivisissa työpajoissa sekä verkostoitumaan Visma L7 -käyttäjäkollegoidesi kanssa. Paikalla on myös Visman omia asiantuntijoita vastaamassa mieltäsi askarruttaviin asioihin. Lämpimästi tervetuloa!


Ajankohtaisia aiheita

 


Verkostoitumista


Interaktiivisia työpajoja

 

Aikataulu

Tiistai 21.5.2019

08:30 Ilmoittautuminen auki
09:00 Ohjelma alkaa: Visman terveiset
11:00 Lounas
12:15 Työpajat alkavat
15:45 Työpajat päättyvät: Vapaa-aikaa ja majoittautuminen hotelliin
19:00 Illallinen

Interaktiiviset työpajat

Työpajoissa kuulet aiheittain tärkeimmistä uusista toiminnallisuuksista ja muutoksista sekä saat käyttövinkkejä helpottamaan arkeasi ohjelmiston parissa. Lue lisää työpajoista ja niiden sisällöistä alta.

Tiistain työpajat
Keskiviikon työpajat

Henkilöstöhallinnon työpaja

Työpaja soveltuu yritysten palkanlaskijoille. Työpajan aiheet listattu alle.

Palkkalaskennan tulorekisteriin liittyvät asiat: Tulorekisteri-ilmoituksen mitätöiminen, Tulorekisteri-ilmoituksen korvaaminen, Tulorekisterin asiointipalvelun hyödyntäminen

Palkanlaskennan tuotekehitys uudet ominaisuudet: Tulorekisteriaineisto, muut erityistilanteet

Asiakaskokemusten läpikäynti

Hyödylliset ominaisuudet: 
Tulorekisteri-ilmoitusten havainnollistaminen graafisesti, Verkkopalkka, Palkankorotusajo

Ennakkoon lähetettyjen kysymysten läpikäynti (lähetämme ennakkokyselyn ilmoittautuneille)


Kiinteistöhallinnan työpaja

Työpaja soveltuu kiinteistöhallinnon parissa työskenteleville.

Työpajan aiheet: Luottotietojen haku asukasvalintaan, ASREK-sähköinen osakehuoneistorekisteri, Tulorekisteri: taloyhtiöiden kokouspalkkiot, Visma Sign, Suoritettu ja avoinna summien korjaus, Korkolaskutus ja perintä: asiakasluettelon uudistus, Tilisiirto saatavista, Tiedotteet, Asukasvalinnan ja –hallinnan raportit (uudet raportit/muutokset), Korkolaskut verkkolaskuina, Asiakkuuden hallinta (tähän halutaan kommentteja käyttäjiltä)

Sekä ennakkoon lähetettyjen kysymysten läpikäynti (lähetämme ennakkokyselyn ilmoittautuneille)


Liikkuvan työn ratkaisut (LTR) -klinikka

Ennakkoon lähetettyjen kysymysten läpikäyminen.


Materiaalihallinnon työpaja

Työpaja soveltuu yrityksen materiaali- ja tuotannonohjausprosesseissa työskenteleville sekä uusista mahdollisuuksista ja ratkaisuista kiinnostuneille. Työpajassa keskitytään Visma L7:n uusiin ominaisuuksiin, lue lisää työpajan aiheista alta.

Ostot: Ostotilauksen leikepöytäsiirto, Ostolaskun numero tilauksen riveillä, Useampi ostotilausikkuna, Toimittajaluokka-tieto, LTR näkymät ostotilauksiin ja ostoriveihin, Oston saavutus

Varasto: Varastosiirtojen leikepöytäsiirto, Osta-lipun poistaminen, Inventointi (online-inventointi)

Tuotanto: Tarvelaskennan eräkäsittely, Ostotarpeiden eräkäsittely, Tuotantotapahtumien mittojen syöttö, Työjononäkymä

Myynti: Oletustoimittajan käsittely Myyjän ruudulla, LTR näkymät: toimitustilanne/toimitusvalvonta

L7 Tuotannon ajoitusmuutokset: Eri sovellusten mahdollisuudet

Muut aiheet: L7 Tuoterekisterin xml-siirrot, Periaate ja esimerkki, Pohjanimikkeen käyttö tuote xml -siirrossa, L7 Alert-toiminnon käytännön esimerkkejä, Nollahintainen valmistumiskirjaus, Varaston saldo alittaa hälytysrajan, Ilmoitus tehdaskalenterin kapasiteetin loppumisesta


Projektin ja työmaan tehokas hallinta -työpaja

Työpaja soveltuu projektipäälliköille, työnjohtajille, pääkäyttäjille, liiketoiminnan kehitykseen osallistuville sekä uusista mahdollisuuksista ja ratkaisuista kiinnostuneille. Työpajan aiheet alla.

L7 Projektin ja Työmaan tehokas hallinta:
L7 Työnumeroiden ylläpito:
budjettiruudun avaus automaattisesti, projektin vastuuhenkilön vaihto eräajona kaikille projekteille, maksuerien ylläpidon muutokset, esimerkkejä projektin alanumeron lukituspäivän käytöstä
L7 Keikkalaskutus: Vapaasti lajiteltava alanumeroiden valintalistan käyttö, Tapahtumakäsittelyruudun uudet omainaisuudet, pysyvän laskutuskiellon käyttö, laskuttajakohtaisen lisätiedon syöttömahdollisuus alanumerolle
L7 Laskutus: Kausilaskutuksen muutokset
L7 Sopimushinnat: Saman hinnaston käyttö usealla projektilla
L7 Työnumerosiirrot: Lisää tietoa siirretyille tapahtumille
L7 Alert: Hälytys-viesti esimerkiksi vastuuhenkilön ja työnumeron tilan muutoksesta
L7 Ostotilauksen uudet ominaisuudet: Leikepöytäsiirron käyttö ostotilausriveillä
L7 Tarjouslaskenta: Hinnankorotusvarauksen käyttö, uusittu tuotteiden hierarkiahaku

LTR Työmaan taloudellisen ja toiminnallisen seurannan kehittäminen:
Urakkaan liittyvien lisätöiden hallinta: 
Alanumeron perustaminen, vahvistus asiakkaalle
Työtapahtumien kirjaaminen: Tuntikirjaus-mallipohjan käyttö, Läsnäolo-kuittaus työlle
Ostojen toimitusvalvonta: Prosessin seuranta toiminnan tasolla, uuden Ostotilauksen tekeminen
Keikkatöiden hallinta: Ostolaskurivien myyntihinnoittelu, työkohtainen kateseuranta
Projektiseuranta - Dashboard
Projektin maksuerien seuranta
Projektikohtainen kassavirta
Työmaarekisteri: Henkilökuvat ja liitteet, lomakkeet, tilaajavastuu raportointi 


Pääkäyttäjän työpaja

Työpaja soveltuu yritysten Visma L7 pääkäyttäjille.

Työpajan aiheet: L7-client automaattipäivitysrutiini, tulorekisterin toiminnan testaaminen ja tekninen toiminta, L7 palvelutunnukset, sovelluspalvelun päivitykset ja tietoturva, ennakkoon lähetettyjen kysymysten läpikäynti (lähetämme ennakkokyselyn ilmoittautuneille)


Raportointi-klinikka

Ennakkoon lähetettyjen kysymysten läpikäyminen.


Taloushallinnon työpaja (sama sisältö ti ja ke)

Työpaja soveltuu taloushallinnon prosesseissa työskenteleville sekä uusista mahdollisuuksista ja ratkaisuista kiinnostuneille. Työpajan aiheet listattu alle.

Automatisoinnit: Saapuvat ja lähtevät laskut, pankkiyhteys: tiliotteiden nouto ja jatkokäsittely, yritysrekisteri: Yrityksen perustietojen haku (YTJ), Alert: Ilmoitukset tärkeiden tietojen muutoksista

Data-analysaattori: Kirjanpidon tietojen analysointi ja mahdollisuus porautua tapahtumatasolle, graafiset kuvaukset, jatkokäsittelymahdollisuudet

Dashboardit: Talouden tilastojen havainnollistaminen graafisesti, talouden tunnuslukujen raportointinäkymä

Käyttövinkit: Suoritusten kirjaus tiliotteelta, laskun päiväyksen muuttaminen massana, maksujen kirjaaminen maksupalautteelta, tiliotteen liittäminen tositteen liitteeksi, tilikartan kirjausohje, ostolaskujen kyselyissä viitteet, hakemistorakennetyökalu, reskontrien kuukausilukitukset

Ennakkoon lähetettyjen kysymysten läpikäynti (lähetämme ennakkokyselyn ilmoittautuneille)

Liikkuvan työn ratkaisut (LTR) tehokäyttö ja tulevaisuuden näkymät

Reaaliaikainen tieto käyttöön liiketoiminnan prosesseihin. LTR käyttöliittymäuudistuksen esittely. Työpaja soveltuu pääkäyttäjille, liiketoiminnan kehitykseen osallistuville sekä uusista mahdollisuuksista ja ratkaisuista kiinnostuneille. Lisää aiheista alla.

Näkymien käyttö listoilla: muutosten hallinta, mobiilikäyttö, asiakaskohtaiset lisäsarakkeet

LTR Työnohjauksen/Työtapahtumien raportointi

Henkilötietojen automaattinen päivitys L7 palkanlaskennasta: 
kustannuspaikka, esimies, nimi, käyttäjätilin lukitseminen

Kyselyillä reaaliaikainen tieto liiketoiminnan prosesseihin: LTR työtilaukseen näkyviin toimituskielto/luottorajan ylitys, L7 myyjän ruudulla asiakkaan toimitustilannekysely, L7 keikkalaskutukseen/myyntilauksiin laskuttamattomat tapahtumat, L7 ostotilauksissa ostojen toimitusvalvonta

Resursoinnin kehitys: 
kuormituskuvaajat, Tuntikirjausten mobiilikäytettävyyden kehittäminen

Käyttöliittymäuudistus: mobile first

Julkiset rajapinnat: tuntikirjausten tuonti hyväksyntää varten, tilausten tuonti, tietojen hakeminen L7:sta esim. asiakkaat, tuotteet


Raportoinnin työpaja

Työpaja soveltuu Crystal-raporttien tekijöille. Työpajan aiheet listattu alle.

Crystal 2013 uudet ominaisuudet

Raporttipalvelin: Uudet ominaisuudet, käyttövinkkejä

Commandit: Mitä hyötyä, milloin kannattaa käyttää, esimerkit

Tietovarastot ja niiden luominen: Perusteet ja esimerkki

Dynaamiset kyselyt ja niiden luominen: Perusteet ja esimerkkejä

Raportoinnin mahdollisuudet


Taloushallinnon työpaja (sama sisältö ti ja ke)

Työpaja soveltuu taloushallinnon prosesseissa työskenteleville sekä uusista mahdollisuuksista ja ratkaisuista kiinnostuneille. Työpajan aiheet listattu alle.

Automatisoinnit: Saapuvat ja lähtevät laskut, pankkiyhteys: tiliotteiden nouto ja jatkokäsittely, yritysrekisteri: Yrityksen perustietojen haku (YTJ), Alert: Ilmoitukset tärkeiden tietojen muutoksista

Data-analysaattori: Kirjanpidon tietojen analysointi ja mahdollisuus porautua tapahtumatasolle, graafiset kuvaukset, jatkokäsittelymahdollisuudet

Dashboardit: Talouden tilastojen havainnollistaminen graafisesti, talouden tunnuslukujen raportointinäkymä

Käyttövinkit: Suoritusten kirjaus tiliotteelta, laskun päiväyksen muuttaminen massana, maksujen kirjaaminen maksupalautteelta, tiliotteen liittäminen tositteen liitteeksi, tilikartan kirjausohje, ostolaskujen kyselyissä viitteet, hakemistorakennetyökalu, reskontrien kuukausilukitukset

Ennakkoon lähetettyjen kysymysten läpikäynti (lähetämme ennakkokyselyn ilmoittautuneille)

Hintatiedot

Tapahtuman osallistumismaksut ovat seuraavat:

Kahden päivän osallistuminen ja yöpyminen kahden hengen huoneessa:
 600 € /osallistuja
Kahden päivän osallistuminen ja yöpyminen yhden hengen huoneessa: 660 € /osallistuja
Hintoihin sisältyvät koulutus, hotellimajoitus, kokoustarjoilut ja illallinen. Hintoihin lisätään alv.

Mikäli et pääse molempina päivinä paikalle, voit myös osallistua vain toisena päivänä:

Tiistain osallistuminen ilman yöpymistä: 460 € / osallistuja
Hintaan sisältyy koulutus, kokoustarjoilut ja illallinen. Hintaan lisätään alv.

Keskiviikon osallistuminen ilman yöpymistä: 350 € / osallistuja
Hintaan sisältyy koulutus ja kokoustarjoilut. Hintaan lisätään alv.

Paikkoja Koulutuspäiville on rajoitetusti ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, joten ilmoittauduthan mukaan ajoissa.

Peruutusehdot

Virallinen ilmoittautumisaika päättyy perjantaina 3.5.2019. Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli osallistuminen peruutetaan ilmoittautumisajan päätyttyä tai jos pois jääntiä ei ole ilmoitettu lainkaan, veloitetamme 100 % tilaisuuden hinnasta.

Estyneen henkilön tilalle voi vaihtaa veloituksetta toisen henkilön, mikäli asiasta ilmoitetaan perjantaihin 3.5.2019 mennessä.

Varaamme oikeuden tehdä muutoksia tilaisuuden aikataulu- ja hintatietoihin. Tilaisuuden järjestämisen ehtona on tilaisuuskohtaisen minimiosallistujamäärän täyttyminen.

Kaipaatko lisätietoja?

Tapahtumajärjestelyihin liittyvissä asioissa autamme osoitteessa visma.software@visma.com

Muissa asioissa olethan yhteydessä Visman omaan yhteyshenkilöösi:

Juha Hakkola
juha.hakkola@visma.com / +358 40 591 4555

Jari Jokela
jari.jokela@visma.com / +358 40 722 7321

Jukka Jyrälä
jukka.jyrala@visma.com / +358 40 719 2806 

Timur Karakan
timur.karakan@visma.com / +358 44 516 2110