Choose language

Asiakastarina

Saima HR helpottaa­kausityöntekijöiden tietojen­hallintaa Powerparkissa

powerpark-saima-hr-banner-1920x820 powerpark-saima-hr-banner-1920x820

Etelä-Pohjanmaalla, Kauhavan Alahärmässä toimiva PowerPark on Suomen suurin huvipuisto, joka työllistää kesäisin satoja kausityöntekijöitä. On selvää, ettei näin suuren vaihtuvan henkilöstöjoukon työsuhdetietoja voi hoitaa vasemmalla kädellä, vaan avuksi tarvitaan ammattimainen HR-järjestelmä.

PowerPark on hallinnoinut henkilöstötietoja Saima HR -järjestelmällä vuodesta 2016 lähtien. Aiemman prosessin korvannut ratkaisu on osoittautunut toimivaksi, kertoo kehityspäällikkö Antti Saarikoski.

– Kun kausityöntekijöiden rekrytointi on käynnissä, hakemuksia tulee tuhansia ja lopulta hakijoista nelisensataa palkataan. Olisi aika iso homma naputella tietoja käsin järjestelmään. Nyt palkattujen tiedot siirtyvät näppärästi rekrytointijärjestelmästä Saimaan ja siitä eteenpäin tarvittaviin järjestelmiin. Ketju toimii hyvin, Antti sanoo.

Powerpark_logo

 

Työsuhteisiin liittyvät tiedot on hyvä keskittää samaan paikkaan. HR-järjestelmä on aika lailla pakollinen työkalu, jota ilman emme pystyisi toimimaan. Jatkossa olisi tarkoitus ottaa käyttöön perustoimintojen lisäksi myös esimerkiksi osaamisten hallinta.

Antti Saarikoski

Kehityspäällikkö, PowerPark

Hyvät kontaktit asiakkaan ja järjestelmätoimittajan välillä ovat ratkaisevan tärkeitä

HR-järjestelmässä integraatiot muihin ympäristöihin ovat työn sujumisen kannalta olennaisen tärkeitä. Kun työsuhdetiedot siirtyvät automaattisesti muihin käytössä oleviin järjestelmiin, tietoja ei tarvitse päivittää moneen kertaan ja samalla virheiden todennäköisyyskin pienenee. Saima HR voidaan integroida mihin tahansa järjestelmään, joka kykenee lukemaan HR-järjestelmästä saatavaa dataa. Siinä on myös valmiit vakioliittymät useisiin järjestelmiin.

PowerParkilla Saima HR on integroitu palkkajärjestelmään, ja seuraavaksi suunnitelmissa on ottaa käyttöön sähköiseen allekirjoittamiseen tarkoitettu Visma Sign -integraatio työsopimusten tekemistä varten.

Integraatiot ovat toimineet Antin mukaan hyvin Ja jos ongelmia on ilmennyt, Saima HR:n tuki on ollut erinomaista.

– Henkilökohtainen kontakti on tärkeä, koska ainahan sitä jotain pientä tulee, mitä ei osaa ottaa etukäteen huomioon. Jos ongelmia on, ne on ratkaistava nopeasti. Vismalta saan aina nopeasti ratkaisun ongelmatilanteisiin.

 

Toimiva HR-järjestelmä säästää aikaa, rahaa ja vaivaa

Saima HR on tuonut PowerParkille huomattavia aika- ja kustannussäästöjä osin automaation ansiosta, osin siksi, että nyt työntekijät pystyvät itse hoitamaan monia sellaisia asioita, jotka aiemmin olivat esimiehen kontolla.

– Olemme pystyneet siirtämään paljon vastuuta hakijoille ja työntekijöille itselleen, mikä tuo aika merkittävää säästöä. Työnhakija kirjaa itse heti alussa järjestelmään sellaiset perustiedot, joita aikaisemmin täytyi tiedustella erikseen, kuten työvaatteiden koon.

PowerParkin omistaa Lillbacka Powerco -konserni, johon kuuluu myös hydraulipuristimia valmistava Lillbacka Finnpower. Seuraavaksi Saima HR onkin tarkoitus ottaa käyttöön myös Finnpowerissa.