Schenker (Ruotsi)
Visma Proceedo

Schenker Ruotsissa säästi 1,6 M€ vuonna 2012 Visma Proceedon avulla

DB Schenker on käyttänyt Visma Proceedon hankintajärjestelmää epäsuoriin hankintoihin jo vuodesta 2001 sekä ostolaskujen käsittelyyn vuodesta 2004. Joka vuosi Schenker on sähköisenkaupankäynnin avulla saavuttanut säästöjä, vuonna 2012 Schenker säästi 1,6M€.

1,6 miljoonan euron säästöt koostuvat:
- 320 000 sähköisestä tilauksista
- 550 000 e-laskuista
- 730 000 alennuksista

Tehokas verkkokauppapalvelu on edellytys näille säästöille, mutta riittääkö se? Miten Schenker on saavuttanut nämä säästöt?

Lue lisää: Asiakasreferenssit

- Meidän vastauksemme on e-lasku ja tilaustäsmäytys! Tuolloin on mahdollisuus vähentää skannattuja laskuja. Skannaus on kallista ja tehotonta – ilman hyväksyttyä tilausta skannattua laskua ei voi saada automaattisesti täsmäämään eikä saavuttaa yhtä hyvää seurantaa organisaation hankinnoissa, sanoo Camilla Nilsson keskitetystä hankintayksiköstä DB Schenkeriltä.

Schenker kehottaa kaikkia hankintoja tekeviä henkilöitä organisaation eri osissa poistamaan "villiä ostamista", joka aiheuttaa skannattuja laskuja. Nämä ostot ovat usein myös kalliimpia. Tällä hetkellä käydään läpi kaikkia nykyisiä toimittajia ja joko siirrytään e-laskuun ja/tai sähköiseen tilaamiseen.

- Keskitetty hankintamme pyrkii jatkuvasti aloittamaan sähköisen laskutuksen sellaisten toimittajien kanssa, joita useimmat toimipisteemme käyttävät. Nykyään se ei edes ole mitään kummallista, yksinkertaista ja halpaa, kertoo Camilla Nilsson.

Katso videohaastattelu.