PTH Kiinteistöpalvelut
Visma Econet, Visma DCE, Visma AutoInvoice, Visma Monipankki

PTH Kiinteistöpalvelut

”Sähköinen ostolaskuprosessi on nykypäivää”

Syksyllä 2012 PTH Kiinteistöpalveluissa havaittiin tarve siirtyä sähköiseen ostolaskuprosessiin. Ratkaisuksi toimitettiin pilottiprojektina Visma Econetiin integroitu Visma DCE ostolaskujen käsittelyohjelmisto, jolla on saavutettu sekä aika- että kustannussäästöjä.

Visma on toimittanut PTH Kiinteistöpalveluille taloushallinnon kokonaisratkaisun. Visma Econetin laskutus ja reskontra ovat olleet yrityksen käytössä vuosia, Syksyllä 2012 PTH Kiinteistöpalvelut lähti pilottiasiakkaana mukaan projektiin, jossa Visma Econetiin integroitiin selainpohjainen Visma DCE ostolaskujen käsittelyohjelmisto.

Nyt ostolaskut tulevat sähköisinä tai skannattuina Visma AutoInvoice verkkolaskuoperaattorin ja skannauspalvelun kautta. Laskut kierrätetään ja tiliöidään Visma DCE:llä, josta laskut siirtyvät Visma Econetin kirjanpitoon. Maksut tehdään Visma Monipankilla.

Visma DCE:llä on suuri rooli PTH Kiinteistöpalveluiden toiminnassa, sillä laskuja on satoja kuukausittain. Ohjelmistolla on yhteensä n. 15 käyttäjää. Tehokkuuden takaamiseksi on tärkeää, että ostolaskut ja tiliöinnit saadaan helposti kirjanpitoon ja vanhat laskut löytyvät myös arkistosta.

- Aikaa säästyy, kun Econetin tiedot ovat käytettävissä ostolaskujen käsittelyssä, eikä tarvitse käyttää aikaa paperilaskujen skannaukseen tai raahaamiseen toimistojen välillä. Laskut on helppo siirtää henkilöltä toiselle, mikä on tärkeää kun tarkastajia on paljon, huomauttaa talousvastaava Katja Alhonen.

Sähköinen prosessi on myös tuonut kustannussäästöjä, kun alustavan kirjanpidon voi tehdä itse, eikä tarvitse maksaa ulkopuoliselle tekijälle.

- Enää meidän ei myöskään tarvitse maksaa toimittajille ylimääräistä paperilaskujen toimituksesta. Harva nykyään edes ottaa vastaan tai itsekään lähettää paperilaskuja, Alhonen lisää.

Kiitosta nopeasta palvelusta ja järjestelmän helppokäyttöisyydestä

Palvelun laatu ja nopeus ovat tärkeitä etenkin kun kyseessä on pilottiasiakas, jossa kehitysideoita ja -kohteita tulee tavallista enemmän. Ohjelmiston ollessa tärkeä työväline, vaikuttaa se heti työntekoon, jos järjestelmässä jokin asia ei toimi. Tämän takia tuen saatavuudella ja nopeudella oli suuri rooli järjestelmätoimittajaa valittaessa. Visman tarjoaman palvelun nopeus saakin kiitosta.

- Ei liene ihmeellisempiä kysymyksiä, joihin en olisi saanut Vismalta vastausta. Olen saanut tuesta apua aina nopeasti. Tuntui, että joku kuuntelee, Alhonen kertoo asiakastuesta.

Alhonen on myös itse kouluttanut yrityksen työntekijöitä ratkaisun käyttöön. Opettaminen ja opettelu ovat olleet helppoja, sillä järjestelmät ovat helppokäyttöisiä.

- Voin suositella ratkaisua muillekin. Jos emme pitäisi ratkaisusta, niin sitten se ei olisi meillä enää käytössä. Ohjelmat ovat helppokäyttöisiä ja ne on suunniteltu niin, että ne toimivat keskenään, Alhonen summaa.

PTH Kiinteistöpalvelut

PTH Kiinteistöpalveluiden kattavaan palvelutarjontaan kuuluu monipuoliset kiinteistönhoidon palvelut. Yrityksen palvelukonseptin ytimessä on asumisen helppous. PTH Kiinteistöpalveluilta asiakas saa kaikki kiinteistön ylläpitopalvelut yhdellä soitolla, saman katon alta.