Konttorikolmio Oy
Visma Nova, Visma Sovelluspalvelu, Visma Liikkuvan työn ratkaisut

Konttorikolmio Oy

Visma Sovelluspalvelu mahdollisti Konttorikolmion etätyön

Visma Nova -toiminnanohjausjärjestelmä tukee monipuolisesti Konttorikolmion päivittäistä toimintaa. Järjestelmää käytetään toimisto- ja it-tarviketukun myymälässä käteismyynnissä, siihen kirjataan saapuvat myyntitilaukset ja sillä hallitaan myös varastotoimintoja. Lisäksi laitehuoltohenkilöstö kirjaa järjestelmään huoltotöiden tiedot kuten käytetyt varaosat ja tehdyt työtunnit. Kirjanpitoa varten toimitetaan tilitoimistoon Visma Novasta raportit.

- Visma on ajanhermolla oleva iso ohjelmistotalo. Myös Visma Nova on pysynyt hyvin yrityksemme kehityksessä mukana. Järjestelmä on meille tärkeä työkalu, jota ilman ei osaisi olla. IT-asioissa on minusta järkevä valita sellainen kumppani, jonka voi luottaa keskittyvän ratkaisuun täysillä, kertoo Konttorikolmion toimitusjohtaja Mika Määttä.

Visma Nova on Määtän mukaan tuonut Konttorikolmiolle lisäarvoa sujuvien prosessien kautta. Arkea nopeuttaa tärkeiden asiakas-, hinta- ja historiatietojen löytyminen yhteisestä järjestelmästä. Kaikilla työntekijöillä on käytössään samat tiedot ja niiden pohjalta on helppo toimia.

- Olemme tyytyväisiä, joten uskaltaisin suositella Visman ratkaisuja myös muille, toteaa Määttä.

Siirtyminen helpotti liikkuvien työntekijöiden arkea

Liikkuvien työntekijöiden tarpeiden vuoksi lähdettiin Konttorikolmiossa etsimään keinoja mahdollistaa järjestelmän käyttö myös toimiston ulkopuolella. Yritys otti yhteyttä omaan Visma-partneriinsa, Tieto-Oskariin, joka ehdotti siirtymistä Visma Sovelluspalvelun asiakkaaksi. Palvelu vastasi tarvetta ja niinpä aikaisemmin omalla palvelimella sijainnut toiminnanohjausjärjestelmä siirrettiin Visman asiantuntijoiden ylläpidettäväksi.

- Visma Sovelluspalvelu vastasi tarpeeseemme mahdollistaa etätyö ja helpottaa liikkuvaa työtä tekevien myyjien sekä huoltomiesten arkea. Tavoitteena oli, ettei töitä tai tilauksia tarvitsisi kirjata ensin paperille ja uudestaan toimistolla järjestelmään. Nyt etätyön teko onnistuu tarpeen vaatiessa paljon aikaisempaa varmemmin ja helpommin, Määttä kertoo.

- Visma Novan siirtäminen Sovelluspalveluun kävi helposti etukäteen sovittujen vastuualueiden mukaan. Visma-partnerimme ja etäyhteyden päässä olleen Visman asiantuntijan tekemän siirron jälkeen pääsimme nopeasti jatkamaan järjestelmän käyttöä kuten ennenkin.

Huoletonta ja varmaa järjestelmän käyttöä

Arjessa Sovelluspalvelun käyttöönotto näkyy vain etäpalvelimelle kirjautumisessa, muuten kaikki toimii kuten ennenkin. Taustalla moni asia kuitenkin on muuttunut parempaan suuntaan.

- Visma Sovelluspalvelu tekee järjestelmän käytöstä huoletonta. Voimme luottaa varmuuskopioiden olevan ajan tasalla ja käytössämme on aina päivitetty järjestelmäversio. Emme ole kokeneet ollenkaan etäyhteyden kaatuilua, vaan järjestelmä on aina käyttövalmis. Syntyneet ongelmatilanteetkin ovat tulleet nyt nopeammin korjattua, kun ei tarvitse tilata ja odotella ulkopuolisia korjaajia.

Mika Määttä kannustaa yrityksiä tutustumaan Visma Sovelluspalveluun, jos vähänkin uskoo siitä olevan etua yritykselle.

- Kokemuksemme mukaan Sovelluspalveluun siirtyminen onnistuu, kun toimii yhteistyössä asiantuntijoiden kanssa. Haasteita tietenkin tulee aina muutostilanteessa vastaan, mutta niihin voi ja kannattaakin varautua jo etukäteen.

Positiivisia kokemuksia Visma-yhteistyöstä

Yhteistyö niin Visman asiantuntijoiden kuin Visma-partneri Tieto-Oskarin kanssa on Määtän mukaan sujunut tosi hyvin.

- Olemme saaneet apua, kun olemme sitä tarvinneet. Tieto-Oskarin henkilökunta on pitänyt meistä erittäin hyvää huolta. Visman asiakaspalvelun kanssa asiointi on myös helppoa: nykyään avaan tukipyynnöt yleensä sähköpostin avulla, mutta pikapyynnöt hoidan edelleen soittamalla.

Konttorikolmio on vuonna 1991 perustettu, toimialueensa johtava toimisto- ja it-tarviketukku sekä nykyaikaisten av-järjestelmien ja tulostusratkaisujen asiantuntija. http://www.konttorikolmio.fi/