Rakennusalan nimekäs toimija, Ekovilla Oy, on vuonna 1979 perustettu ja tänäkin päivänä kotimaisessa omistuksessa oleva pk-yritys, joka tuottaa orgaanisia lämmöneristeitä. Yrityksen päätoimipaikka on Kouvolassa, mutta tuotantolaitokset löytyvät myös Kiimingistä sekä Ylistarosta. Ekovillan palveluverkosto kattaa koko maan. Eristeiden jakelu sekä asennus tapahtuu jopa 300 rakennustarvikeliikkeen ja 24 asennuspalveluyrityksen toimesta.

Takana vuosien asiakkuus

Visma Nova otettiin käyttöön Ekovillalla jo 90-luvun lopussa. Tuolloin hankittiin laskutus, osto- ja myyntireskontra, palkanlaskenta, kirjanpito sekä varastonhallinta. Vastaava paletti on käytössä tänäkin päivänä, mutta ajan mittaan ja uusien versioiden myötä ratkaisukokonaisuuteen on liitetty lisäosia, kuten Visma Reporting. Haastatteluhetkellä raportointipalikka on Ekovillalle vielä melko tuore, mutta sen verran käyttökokemusta jo taustalta löytyy, että myynti on saanut tuotteesta konkreettista hyötyä. Visma Nova on tällä hetkellä käytössä kymmenellä työntekijällä kolmessa eri toimipisteessä.

"Visma Reporting -työkalun myötä näemme reaaliajassa myynnin kehittymisen ja näin ollen myyntihenkilöstöllä on mahdollisuus reagoida nopeasti myynnin nousuun tai laskuun. Kun edellinen kuukausi valmistuu, ohjelmasta lähtee automaattisesti jokaiselle myyjälle omia myyntejään koskeva raportti", kertoo Ekovilla Oy:n Varatoimitusjohtaja Mika Ervasti.

Sen jälkeen kun Visma Reporting on saatu täysin käyttöönotettua, yritys lähtee Ervastin mukaan keskustelemaan Visma Liikkuvan työn ratkaisuista, jotka tulevat myynnin avuksi myyntitilausten syöttöön. Ratkaisun avulla myyjät voivat kirjata Visma Novaan myyntejä joustavasti siellä, missä työtä sillä hetkellä tekevätkään. Toinen harkinnan alla oleva laajennus on Visma Document Center, jolla olisi tarkoitus hakea sähköisiin ostolaskujen käsittelyihin lisää ruutia.

Tuttu ja turvallinen Visma Nova

Lähihistoriasta löytyy myös aika, jolloin luottamus Vismaa kohtaan Ekovilla Oy:ssä hieman horjui. Kilpailu ohjelmistoalalla on kovaa ja monet toimijat ovat tarjonneet omia vaihtoehtojaan saadakseen Ekovilla Oy:n vaihtamaan Visma Novan toiseen järjestelmään.

"Toki olemme vertailleet muita ohjelmistovaihtoehtoja, mutta tarkemman perehtymisen ja neuvottelujen jälkeen olemme aina tulleet siihen lopputulokseen, että jatkamme Visma Novalla. Vaihdon sijaan teimme päätöksen laajentaa Visma Novan silloista ohjelmistokokonaisuutta. Asiat hoituvat jatkossakin Visman järjestelmällä. Yhteyshenkilömme kanssa asiat sujuvat, kuten on tarkoituskin", kommentoi Ervasti. Toki haasteitakin yhteistyössä on ollut. Palautetta on annettu ja palaute on Vismalla vastaanotettu ja käsitelty. "Tästä on hyvä jatkaa", toteaa Mika Ervasti lopuksi.

Tutustu muihin asiakastarinoihin »

ekovilla.jpg

Visma-asiakas
Ekovilla Oy

Visma-ratkaisu
Visma Nova

Tarpeet

  • ratkaisu taloushallintoon
  • tehokkuutta myyntitoimintoihin
  • luotettava ohjelmistokumppani
  • ohjelmisto, jota jatkokehitetään
  • ratkaisu, joka on laajennettavissa

Ratkaisu

  • tarpeisiin vastaava ohjelmisto taloushallintoon
  • ohjelmisto, joka voi kasvaa yrityksen mukana
  • helppo laajennettavuus
  • helppokäyttöisyys

Hyödyt

  • kaikki tarpeellinen samassa järjestelmässä
  • myynnin tehostaminen
  • luotettava toimittaja - turva jatkuvuudesta
  • ohjelmiston laajennettavuus

Tutustu Visma Novaan