EVA Accounting Oy:n tilitoimistoliiketoiminta Visma Services ryhmään

3.5.2011

Visma Services on tehnyt yhteistyösopimuksen tamperelaisen EVA Accounting Oy:n kanssa. Tilitoimistossa työskentelee yhteensä viisi taloushallinnon osaajaa palvelemassa noin 200 asiakasta. EVA Accounting Oy:n liikevaihto on noin 330 000 euroa. Tilitoimistoliiketoiminta siirtyi Visma Services Teemuaho Oy:lle toukokuun alussa.

Sähköinen taloushallinto vahvassa roolissa

Myyjä, KLT Niko Ruohonen perustelee liittoutumisratkaisuaan:

- Yhdistymisen myötä voimme tarjota asiakkaillemme laajempia ulkoistamiskokonaisuuksia ja monipuolisempia taloushallinnon ratkaisuja. Yhdistymällä pystymme myös tarjoamaan tilitoimisto- ja palkkahallinnon palveluja aikaisempaa suuremmille yrityksille Tämän lisäksi kattava sähköinen taloushallinto merkitsee suuria tehostamismahdollisuuksia asiakasyrityksillemme. Jatkuvasti ajantasainen sähköinen taloushallinto ja laadukkaat ennusteet antavat yritysten johdolle entistä paremmat mahdollisuudet reagoida muutoksiin ja ohjata liiketoimintaa haluttuun suuntaan.

Ostajan Visma Services Teemuaho Oy:n toimitusjohtaja Kristiina Timperi näkee EVA Accounting Oy:n hankinnan erittäin myönteisenä.

- Osaamisemme yhdistämisen myötä resurssimme, osaamisemme ja palvelumme kasvavat Tampereella. Keskisuurten yritysten talous- ja palkkahallinnon ulkoistukset lisääntyvät. Vastaavasti pienyrityksillemme suunnatuilla sähköisillä järjestelmillä kykenemme vastaamaan pienyritysten taloushallinnon tehostamistarpeisiin. Tästä on hyvä jatkaa yhdessä eteenpäin entistä vahvempina, kommentoi Timperi toteutunutta sopimusta.

- Suomessa Visma Servicellä on 500 taloushallinnon osaajaa. Heistä reilut 80 on suorittanut vaativan KLT-tutkinnon. Kokemuksen lisäksi tarvitsemme myös osaamiselle jatkuvuutta. Visma Servicen tavoitteena on erityisesti kasvaa alueilla, joissa yliopistot ja ammattikorkeakoulut valmistavat meille osaajia. Lisäksi yrityksenä olemme panostaneet niin oppisopimuskoulutukseen kuin tarjonneet nuorille opiskelijoille harjoittelu- ja kesätyöpaikkoja. Panostamme osaamisen kehittämiseen jatkossakin, toteaa Timperi.

Yhteistyösopimuksen myötä Visma Services Teemuaho Oy:llä on Tampereella 24 talous- ja palkkahallinnon osaajaa. Visma Services liiketoiminnalla, johon Visma Services Teemuaho Oy kuuluu, on toimintaa 24 paikkakunnalla Suomessa. Visma Services Suomessa tuottaa ajantasaista ja asiakkaiden päätöksentekoa tukevaa raportointia 8 000 asiakkaalleen. Visma Services on auktorisoitu Taloushallintoliiton jäsen. Yrityksen omilla kehittämillä Visma Navita -ohjelmistoilla asiakasyritykset voivat raportoinnin lisäksi laatia suunnitelmia, budjetteja ja ennusteita.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Niko Ruohonen, puh. 040 521 9176, niko.ruohonen@evaaccounting.fi

Toimitusjohtaja Kristiina Timperi, puh. 040 540 5249, kristiina.timperi@visma.com

www.visma.fi

www.evaaccounting.fi