Passeli ja Netvisor kiihdyttävät kasvua Visman avulla

13.10.2011

Visma laajentaa pienyritysten ohjelmavalikoimaansa ostamalla Passeli Ohjelmien ja Netvisorin emoyhtiön Solanum Groupin koko osakekannan Suomessa. Kaupalla Visma nousee johtavaksi ohjelmistotoimittajaksi Suomen markkinoilla. Passelille ja Netvisorille sopimus tarjoaa mahdollisuuden laajentaa ratkaisutarjoamaansa asiakkaille.

Visma on suomalaisten pk-yritysten ohjelmistoratkaisujen erityisosaaja. Toteutuneen kaupan jälkeen Vismasta tulee pk-sektorin suurin ohjelmistotoimittaja asiakasmäärällä mitattuna Suomessa. Pohjoismaissa Visma on suurin ohjelmistotoimittaja arvossa mitattuna ja Suomessa olemme kolmanneksi suurin (lähde: Gartner 2010).

– Strategiamme ydintä on antaa asiakkaille valinnan varaa toimintaprosessiensa tehostamisessa. Tavoitteenamme on vahvistaa tällä kaupalla markkina-asemaamme Suomessa ja syventää entisestään tehokkuus-asiantuntijuuttamme. Suomi on meille tärkeä markkina ja haluamme panostaa siihen myös tulevaisuudessa. Solanum on laajan asiakaskunnan omaava hyvin hoidettu yritys, ja siksi on erittäin hienoa saada heidät mukaan Visma-perheeseen, kertoo Bjørn Ingier, Visma Software AS:n divisioonajohtaja.

Passeli Ohjelmistoa käyttää Suomessa jo joka neljäs yritys (yli 50 000 käyttäjää). Netvisor on yli 5 500 yrityksen käytössä ja siten Suomen suurin taloushallinnon SaaS-palvelu. Passeli Ohjelmien laajasta valikoimasta löytyy niin pienemmät yrittäjän arkea helpottavat laskutusohjelmat kuin myös isommat ohjelmistokokonaisuudet. Netvisor on palvelu taloushallinnon rutiinien automatisointiin.

– Löysimme Vismalta parhaan tulevaisuuden ja yhteisen tekemisen sävelen. Visman kanssa olemme osa isompaa perhettä ja saamme lisää muskeleita tekemiseemme. Muutos tuo toimintaamme pitkäjänteisyyttä ja turvaa tulevaisuuteen, kommentoi kauppaa Mika Taipale, Solanum Groupin toimitusjohtaja.

Passeli on passeli myös muissa Pohjoismaissa

Vuonna 1996 perustetun Passelin menestystarina pk-yritysten taloushallinnon ohjelmistona on ainutlaatuinen. Menestystarinasta voi puhua myös Visman kohdalla, sillä yrityksen kasvuvauhti Pohjoismaiden johtavaksi ohjelmistotoimittajaksi on ollut huima.

– Olemme perheyhtiö, jolla on rajalliset resurssit. Yhteistyömme Visman kanssa tuo kiinnostavia mahdollisuuksia asiakkaillemme mm. kasvavien tuotekehityksen resurssien avulla. Visman 360 tuotekehittäjän kansainvälisellä organisaatiolla on valmiina useita ohjelmistojen lisäarvotuotteita, joilla pystymme laajentamaan tarjontaamme. Visman vahvan markkina-aseman ja asiakaskannan ansiosta uskon vahvasti kasvuvauhtimme kiihtyvän entisestään. Tarkoittaahan Passeli passelia myös ruotsiksi, norjaksi ja tanskaksi, hymyileeHeikki Taipale, Solanum Groupin johtaja.

Yhteinen missio auttaa Suomen pk-yrityksiä kasvattamaan tehokkuutta

Solanumilla ja Vismalla on sama kokonaistavoite: tarjota ratkaisuja, jotka auttavat pk-yrityksiä kasvattamaan tehokkuuttaan ja kilpailukykyään. Netvisorin SaaS-ratkaisut täydentävät Visman jo entuudestaan laajaa Internet-pohjaisten ohjelmistoratkaisujen valikoimaa. Netvisorin avulla asiakasyritys ja tilitoimisto voivat käyttää samaa, tehtävien tehokkaan jakamisen mahdollistavaa taloushallintopalvelua. Tämä poistaa päällekkäisen työn ja säästää kustannuksia.

– Netvisorin SaaS-ratkaisuilla on vahva asema erityisesti tilitoimistotoimialalla, jossa Visma on ollut jo entuudestaan suuri toimija, täydentää Bjørn Ingier.

– Tehostamme tuotteillamme asiakkaidemme liiketoimintaa, ja nyt jatkamme tätä työtä osana Vismaa. Olemme edelleen lähellä yrittäjiä, mutta saamme samalla käyttöömme Visman merkittävät resurssit ja kokemuksen, joka kasvattaa asiakkaidemme valinnan vapautta tulevaisuudessa, Mika Taipale summaa.

Solanum Groupin toimitusjohtaja Mika Taipale ja Visma Software oy:n toimitusjohtaja Juha Mäntylä.

Lisätietoja antavat:
Bjørn Ingier, Divisioonajohtaja, Visma Software International, +47 9341 9200
Mika Taipale, Toimitusjohtaja, Solanum Group, +358 400 801 609
Heikki Taipale, Johtaja, Solanum Group, +358 400 491 201

Visma on Pohjoismaiden johtava yritysohjelmistojen ja -palveluiden tarjoaja. Tavoitteenamme on tehostaa asiakkaidemme liiketoimintaa toiminnanohjauksen ja asiakkuuksienhallinnan tietojärjestelmillä sekä laadukkailla taloushallinnon ulkoistamispalveluilla. Suomen Visma on osa pohjoismaista Visma-konsernia, jossa työskentelee yli 5 000 eri osa-alueiden asiantuntijaa ja joka palvelee noin 320 000 asiakasta. Suomessa toimivat viisi tytäryritystä työllistävät lähes 700 ammattilaista 30 toimipisteessä eri puolilla maata, sekä palvelevat 22 000 asiakasta. www.visma.fi ja www.visma.com

Vuonna 1996 perustetulla Passeli Ohjelmistoilla on Suomessa yli 50 000 käyttäjää jopa 650 toimialalla. Tämän lisäksi SaaS-ratkaisu Netvisor on yli 5 500 yrityksen käytössä. Solanum Groupin palveluksessa on 57 taloushallinnon sovelluspalveluiden osaajaa ja yrityksen toimipisteet sijaitsevat Porissa, Hollolassa, Lappeenrannassa ja Helsingissä. www.passeli.fija www.netvisor.fi