Juuranto-konserniin kuuluva Lejos Oy hakee tehoa ostotoimintaan ja ostolaskujen käsittelyy joustavasta Visma Business -toiminnanohjausratkaisusta.Visma Business -ratkaisu on yksi Pohjoismaiden suosituimmista ERP-ratkaisuista.

Visma ja Juuranto-konserni solmivat huhtikuussa Visma Business -järjestelmän toimitussopimuksen. Kauppa sisältää myös ostolaskujen käsittelyyn ja sähköiseen kierrätykseen tarkoitetun Visma Document Center -ohjelmiston. Visma-partner Sundit Oy toimittaa lisäksi ydinjärjestelmänä toimivaan Visma Businessiin integroituja lisäsovelluksia sanomaliikenteen ja ostotoiminnan hallintaan. Ratkaisun käyttöönotto toteutetaan lokakuussa.

Kansainvälisten elintarvikealan merkkituotteiden maahantuoja Lejos Oy on Juuranto-konsernin vanhin yritys. Yhtiö on edustanut mm. Sun-Maid -rusinoita vuodesta 1962. Perinteistä huolimatta yhtiö seuraa tarkasti elintarvikealan kehityssuuntia. Visma-konsernin modernein toiminnanohjausjärjestelmä Visma Business on erittäin joustava ja muokattavissa jopa käyttäjäkohtaisesti.

- Asiakkaamme ovat pystyneet kasvattamaan myyntiään ja se on mahdollistanut myös meille myynnin kasvun. Visma tuntui tämän hetkisessä tilanteessamme sopivalta kumppanilta. Yllätyimme positiivisesti, että yhdestä luukusta voitiin tarjota kokonaisvaltainen ratkaisu, joka selviytyi kaikista vanhan järjestelmän epäkohdista. Visma myös pystyi todistamaan meille ratkaisun toimivuuden. Haluamme hankinnalla kehittää ostotoimintaa entisestään ja saada ostolaskut hallintaan, Lejos Oy:n talousjohtaja Janne Varhelahti kertoo.

- Lejos Oy:n kaltaiset pk-yritykset tarvitsevat toimivia työkaluja voidakseen kasvaa, ja tämä on meidän missiomme. Haluamme kehittää paitsi edistyksellisiä ja helppokäyttöisiä ohjelmistotyökaluja, myös juuri pk-yritysten tarpeisiin suunniteltuja ratkaisuja. Visma on Gartner Groupin mukaan Pohjoismaiden suurin ERP-ratkaisujen toimittaja arvossa mitattuna ja suuri syy menestymiseemme on pk-yritysten tarpeiden tuntemus. Hienoa, että pääsemme tukemaan myös Juuranto-konsernin kasvua, kommentoi Visma Software Oy:n toimitusjohtajaJuha Mäntylä.

Ei tupla syötölle: Automatisoimalla vähennetään virheitä ja saadaan ketteryyttä

Visma Business -ratkaisua tullaan käyttämään kirjanpitoon, ostolaskujen kierrätykseen, osto- ja hankintatoiminnoissa, ennustamiseen, sisäiseen raportointiin ja maksatukseen. Yrityksessä koettiin tärkeäksi hankkia kehittyvä kokonaisratkaisu, jonka tuki ja kehitys hoidettaisiin turvallisesti saman katon alta.

- Tavoitteemme on parantaa ostolaskujen kiertoa ja varsinkin niiden valvontaa. Visman ostolaskujen käsittely- ja kierrätysohjelmiston avulla olemme tietoisia sisään tulleista laskuista ja missä ne milloinkin ovat. Haluamme myös tehostaa ostotoimintaa ja siten parantaa varaston kiertoa. Automatisoimalla ja vähentämälllä tupla tai jopa tripla kirjauksia vältämme virheitä ja nopeutamme toimintaamme, kertoo Varhelahti odotuksistaan.

Toimitusjohtaja Juha Mäntylä, Visma Software Oy, puh. 040 040 6767, email: juha.mantyla@visma.com

Talousjohtaja Janne Varhelahti, Lejos Oy, puh. 020 7413 802, email: janne.varhelahti@lejos.fi

Juuranto-konserni:

Lejos Oy on osa kotimaista perheyritystä, Juuranto-konsernia, jonka pitkä historia alkaa jo vuodesta 1921. Tällä hetkellä Juuranto-konserniin kuuluu kahdeksan eri yritystä, joista kahdella on operatiivista toimintaa. Lejos tuo maahan ja markkinoi kansainvälisiä, korkealaatuisia elintarvikealan merkkituotteita. Asiakkaina ovat mm. päivittäistavarakaupat, tukkukaupat sekä elintarviketeollisuus. Päämiehiä on 12 eri maassa. Lejos toimii Espoossa ja työllistää 27 henkilöä. www.lejos.fi/

Toinen konsernin operatiivisista  yrityksistä on Ki-Sal Oy, joka on toimittanut korkealaatuisia pakkausmateriaaleja vähittäiskaupalle ja elintarviketeollisuudelle vuodesta 1977. Menestyksekäs toiminta on perustunut  ennen kaikkea hyviin tuotteisiin ja materiaaleihin. Lisäksi nopeat ja varmat toimitukset  sekä joustava palvelu ovat tekijöitä, joiden ansiosta Ki-Sal tunnetaan luotettavana kumppanina. Ki-Sal Oy toimii Espoossa ja työllistää 11 henkilöä.www.ki-sal.fi/

Visma Software Oy:

Visma on Pohjoismaiden johtava yritysohjelmistojen ja -palveluiden tarjoaja. Tavoitteenamme on tehostaa asiakkaidemme liiketoimintaa toiminnanohjauksen ja asiakkuuksienhallinnan tietojärjestelmillä sekä taloushallinnon ulkoistamispalveluilla. Suomen Visma on osa pohjoismaista Visma-konsernia, jossa työskentelee noin 4 300 eri osa-alueiden asiantuntijaa ja joka palvelee noin 240 000 asiakasta. Suomessa toimivat viisi tytäryritystä työllistävät lähes 700 ammattilaista 30 toimipisteessä eri puolilla maata, sekä palvelevat 22 000 asiakasta. www.visma.fi