• Aakkoset
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Å
  • Ä
  • Ö

Puhelinperintä - Mitä on puhelinperintä?

Puhelinperintä tarkoittaa, että velalliseen ollaan yhteydessä puhelimitse, jotta velallinen maksaisi velkansa.

ePasseli on sähköinen taloushallinnon ohjelmisto pienyrityksille. Tutustu ja lue lisää.

Puhelinperintä tarkoittaa sitä, että perintätoimisto on yhteydessä velalliseen puhelimitse. Puhelun tavoitteena on ilmoittaa avoimesta velasta sekä pyrkiä saamaan suoritus koko avoimelle velalle tai vaihtoehtoisesti laatia velallisen kanssa maksusuunnitelma velan maksamiseksi.

Jos vapaaehtoisen perinnän aikana ei päästä haluttuun lopputulokseen eli maksusuunnitelmaan tai velan kokonaismaksuun, perintä siirtyy seuraavaan vaiheeseen. Tässä vaiheessa tarkistetaan yleensä velallisen luottotiedot, joiden perusteella päätetään, siirrytäänkö oikeudelliseen perintään vai mahdollisesti jälkiperintään.


Myynti: 09 3154 2040  | Asiakaspalvelu: 09 3154 2036 |  Laskutus- ja sopimusasiat: 09 3154 2033

  
Myynti palvelee ma-pe kello 8-16  |  Asiakaspalvelu ma-pe kello 9-16  | Laskutus ma-pe kello 9-16

ePasseli-etätuki