• Aakkoset
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Å
  • Ä
  • Ö

Puhelinperintä - Mitä on puhelinperintä?

Puhelinperintä tarkoittaa, että velalliseen ollaan yhteydessä puhelimitse, jotta velallinen maksaisi velkansa.

ePasseli on sähköinen taloushallinnon ohjelmisto pienyrityksille. Tutustu ja lue lisää.

Puhelinperintä tarkoittaa sitä, että perintätoimisto on yhteydessä velalliseen puhelimitse. Puhelun tavoitteena on ilmoittaa avoimesta velasta sekä pyrkiä saamaan suoritus koko avoimelle velalle tai vaihtoehtoisesti laatia velallisen kanssa maksusuunnitelma velan maksamiseksi.

Jos vapaaehtoisen perinnän aikana ei päästä haluttuun lopputulokseen eli maksusuunnitelmaan tai velan kokonaismaksuun, perintä siirtyy seuraavaan vaiheeseen. Tässä vaiheessa tarkistetaan yleensä velallisen luottotiedot, joiden perusteella päätetään, siirrytäänkö oikeudelliseen perintään vai mahdollisesti jälkiperintään.


Palvelemme ma-to klo 08-17 ja perjantaisin kello 8-16 | laskutus klo 09-16
Visma Passeli Oy | Y-tunnus: 10435606 | Pohjoisranta 11F, 28100 Pori |

Hei! Kerätäksemme tietoa sinua kiinnostavasta sisällöstä käytämme sivustolla evästeitä. Niiden sekä lomakkeiden kautta meille antamiesi tietojen perusteella luomme sinusta profiilin, jonka avulla voimme näyttää juuri sinulle räätälöityä sisältöä. Hyväksymällä tämän annat meille oikeuden kerätä ja käsitellä henkilötietojasi turvallisesti ja luottamuksellisesti tässä kuvatulla tavalla.