M2 usein kysytyt kysymykset

Tervetuloa M2-tietopankkiin

Tälle sivulle olemme kerännet asiantuntijoidemme koostaman infopaketin. Täältä löydät vastauksia liittyen M2:n käyttöön, M2 Mobiilisovellukseen sekä tukipalveluiden yhteystiedot.

M2:n käyttö ja kirjautuminen

Miten teen matkalaskun M2:ssa?
Katso videolta, kuinka teet matkalaskun noin minuutissa:

Mistä pääsen työnantajani M2-järjestelmään?
Yrityksenne on määritellyt M2-järjestelmänne käytön, joten saat kirjautumislinkin ja ohjeet tunnusten luomiseen/palauttamiseen pääkäyttäjältä.

Mistä löydän M2 matkalaskuohjelman ulkomaan matkalaskujen laskentaperusteet?
Päivärahojen laskenta perustuu valittuun matkustusohjesääntöön. Itse laskentaperusteita ei ole M2 järjestelmässä.

En saa matkalaskua lähtemään määränpäähän, miksi?
Lähetä kuvakaappaus yrityksenne pääkäyttäjälle, jotta asiaa voidaan tutkia tarkemmin.

Mistä löydän QR-koodin?
Kirjaudu ensin normaalisti M2:n web-käyttöliittymään. Valitse sieltä Asetukset-välilehdeltä Käyttäjän asetukset-toiminto. Paina Kirjaudu QR-koodilla M2 Mobiiliin -painiketta. Lue näytölle generoitu QR-koodi M2 Mobiililla näytöllä näkyvien ohjeiden mukaisesti. 

How can I use M2 in English?
You can change the language on the bottom right. Now you can also find instructions on the upper right corner.

Minulle tuli sähköposti osoitteesta no-reply.m2@visma.com Viestissä luki: Tämä on automaattisesti lähetetty viesti M2:sta. Laskusi on hyväksytty. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä?
Laskusi on tarkastatettu ja hyväksytty M2:ssa. Viesti on lähetetty automaattisesti ja se on sinulle tiedoksi, eikä vaadi mitään toimenpiteitä.
 

M2 Mobiili

Mistä M2-Mobiilisovelluksen voi ladata?
M2 Mobiilin voi ladata App Store tai Google Play -sovelluskaupoista, myös englanniksi M2 Mobile

Ajan usein samaa reittiä toimistolta asiakkaalle. Jääkö reitti muistiin M2:een, jotta voin hyödyntää sitä myöhemminkin?
Reitit -näytöllä listataan käyttäjän tallennetut reitit. Valitse rivi muokataksesi sitä. Reitin voit poistaa kuvakkeesta. Reittejä voi lisätä Uusi reitti -painikkeella. Reitit ovat henkilökohtaisia, ja niitä voi hyödyntää kilometriveloituksella, suunnitelmalla ja matkalaskulla. Reittejä voit tallentaa myös laskun kautta, ajoa lisätessäsi: rastita valinta Tallenna reitiksi.

Lähettääkö M2 Mobiili paikkatietoa johonkin ja voiko joku muu henkilö nähdä, missä liikun?
Ei lähetä, eikä kukaan muu voi nähdä, missä henkilö kulloinkin liikkuu. M2 Mobiili käyttää Ajossa-tilassa GPS:ää laskeakseen matkan pituuden. Samoin M2 Mobiili kerää matkaan kuluneen ajan. Matkatiedot tallentuvat puhelimen muistiin, josta käyttäjä erikseen lähettää ne M2-palvelimelle. Matkustaja voi tarkistaa matkat M2:ssa. Matkustaja näkee karttakuvana vain alku-, pääte- ja pysähdyspisteet sekä ajetun matkan. Mitään muuta tietoa matkustaja tai kukaan muukaan ei pysty näkemään. Matkustaja voi joko poistaa matkan tai lähettää sen edelleen hyväksyttäväksi. Vasta kun matkatieto on lähetetty hyväksyttäväksi, hyväksyjä pääsee näkemään matkatiedot aivan samoin kuin M2:ssa yleisestikin.

Voiko M2 Mobiilin ajot -toiminnon kanssa samaan aikaan puhua puhelimessa tai kirjoittaa viestiä?
Kyllä voi. M2 Mobiili ei millään tavoin rajoita puhelimen muuta käyttöä. Voit käyttää myös puhelimen muita karttatoimintoja samanaikaisesti ajon seurannan kanssa.

Miksi M2 Mobiilin mittaama ajomatka poikkeaa auton trippimittarin lukemasta?
M2 Mobiili laskee todelliset matkaan kuluneet kilometrit GPS:n avulla. Auton trippimittari voi automallista ja renkaista riippuen poiketa joitakin prosentteja todellisesta matkasta. Myös laitteen sijainti autossa sekä laitteen tekniset ominaisuudet voivat vaikuttaa M2 Mobiilin mittaustarkkuuteen. Erot ovat käytännössä yleensä pieniä.

Tukipalvelu ja yhteystiedot

Mistä saan apua M2:n käyttöön?
Yrityksenne Pääkäyttäjä on ensisijainen kontaktinne. Esimieheltäsi saat tiedon, keneen voit olla yhteydessä.

Mikä on M2 pääkäyttäjien tukipalvelun sähköpostiosoite?
Käytä ensisijaisesti Palvelukanavaa (https://visma.force.com/customers/login) tai jos pääsy palvelukanavaan on estynyt, lähetä sähköpostia support.ep.fi@visma.com. 

Miten voin kehittää M2-osaamistani?
Visma Studeo -verkkokoulutusympäristön avulla pystyt pitämään osaamisesi helposti ajan tasalla. Lue lisää ja kokeile veloituksetta