Siirry sisältötekstiin

Visma LTR:n työnohjaus uudistuu – mikä muuttuu?

Visma LTR:n kokonaisuudistus etenee. Tässä blogitekstissä syvennymme erityisesti LTR:n Työnohjauksen uudistumiseen.

Moderni varastonhallinta

Kerroimme blogisarjan ensimmäisessä osassa Visma LTR:n uudistumisesta yleisellä tasolla. Tässä jatko-osassa syvennymme tarkemmin LTR:n työnohjauksen uudistamiseen.

Mikä on Visma LTR?
Visma LTR on selainpohjainen ohjelmisto, jota käytetään osana Visma L7-, Nova- ja Visma.net ERP -järjestelmiä. LTR:llä on jo yli 15 000 käyttäjää ja ohjelmistoa kehitetään aktiivisesti.

LTR:n työnohjaus helpottaa töiden hallintaa

LTR:n työnohjauksella pystyy hallitsemaan, aikatauluttamaan ja seuraamaan kattavasti erilaisia työtehtäviä – ratkaisusta hyötyvätkin erityisesti yritykset, jotka tarjoavat asennus-, ylläpito- ja huoltopalveluita. LTR:n avulla voit hallita keikkaluonteisia tai suunnitelmaan perustuvia töitä yhdessä näkymässä sekä tehostaa yrityksesi resurssien käyttöä, laskutusta ja palkanlaskentaa.

LTR:n työnohjauksessa tilaukset voivat sisältää yhden tai useamman tehtävän. Tehtävät kohdistetaan valitulle resurssille, joka voi olla esimerkiksi henkilö, tila, laite tai alihankkija. Kun tehtävä on saatu valmiiksi, sille kirjataan toteutuneet tunnit, kulut ja suoritteet, ja tiedot välittyvät edelleen taustajärjestelmän laskutukseen ja palkanlaskentaan.

LTR:n työnohjauksen hyödyt pähkinänkuoressa

LTR:n työnohjauksen avulla

  • palvelet asiakkaitasi luotettavasti ja nopeasti
  • suunnittelet ja resursoit työtehtävät fiksusti, jolloin säästät kustannuksissa ja kanavoit lisää laskutusta
  • tarjoat työntekijöillesi modernit työvälineet työajan kirjaamiseen ja keikkatöiden laskuttamiseen
  • näet helposti asiakkaidesi laitteiden ja kohteiden huoltohistorian sekä tulevat tehtävät.

LTR:n uusi työnohjaus – tältä se näyttää

LTR:n kokonaisuudistus näkyy työnohjauksessa paitsi kehittyneinä toimintoina, myös ulkoasumuutoksina. 
Laiteriippumaton, skaalautuva käyttöliittymä tekee LTR:n käyttämisestä sujuvaa niin tabletilla, puhelimella kuin tietokoneellakin, sillä näkymä mukautuu kulloinkin käytössäsi olevan ruudun kokoon.

LTR:n näkymä mukautuu jatkossa laitteen näytön kokoon.

LTR:n näkymä mukautuu jatkossa laitteen näytön kokoon.

Linkkipolku helpottaa sovelluksessa navigoimista, kun polun kaikki askeleet ovat nyt nähtävillä. Polun osioita napsauttamalla voit palata helposti haluamaasi osioon, esimerkiksi kirjaukselta tehtävälle.

Linkkipolku helpottaa LTR:n osiosta toiseen siirtymistä.

Linkkipolku helpottaa LTR:n osiosta toiseen siirtymistä.

Uudet widgetit eli mobiilisovelluksista tutut pienoisohjelmat havainnollistavat LTR:n oleellisimmat tiedot yksinkertaisempaan muotoon sekä sisältävät erilaisia pikatoimintoja. Widgetin kautta voit esimerkiksi kirjata tunnit suoraan tehtävälle tai tarkastella tilauksen yhteenvetonäkymässä myyntejä ja katetta.

Widgetit helpottavat LTR:n käyttöä.

Widgetit helpottavat LTR:n käyttöä.

LTR:n kehitysaikataulu ja tulossa olevat uudistukset

Visma LTR:n kokonaisuudistus jatkuu suunnitellusti sovellus kerrallaan. Työnohjauksen uudistus on jaettu seuraaviin osa-alueisiin:

  • asentajan rooli ja erityisesti työtehtävien kirjauksiin liittyvät toiminnot
  • myyjän rooli, jossa painotus on tilausten käsittelyssä
  • työnjohdon rooli, etenkin tilausten ja tehtävien resursointi

Tässä blogikirjoituksessa esitellyt uudet ominaisuudet tulevat saataville aivan lähitulevaisuudessa. Parhaillaan työn alla ovat sovelluksen eri kieliversiot – tulevaisuudessa LTR toimii sekä suomeksi, ruotsiksi että englanniksi.

Asentajan roolia pilotoidaan tuotantokäytössä ja odotamme julkaisun olevan ajankohtaista pian kesälomakauden jälkeen.

Oletko kiinnostunut LTR:stä? Ota yhteyttä!

Lue myös: Visma LTR uudistuu – ratkaisuja varaston- ja työnohjaukseen

Suosituimmat