Visma haastaa Diili-kilpailijat maanantaina 15.11.

Suomen Diilin kolmas tuotantokausi on ollut mielenkiintoista katsottavaa. On ollut jännitystä, naurua, tunteita ja hieman jopa epäselviä rajatapauksia, joita on ratkottu niin kameran takana kuin edessä. Viimeisin käänne tuli maanantaina, kun Hjallis erotti Alin valehtelun takia. Luottamus on kaiken a ja o, niin yksityis- kuin yrityselämässä. Ali luonnollisesti oli asiasta eri mieltä, mutta miehen ilmeet johtoryhmässä kertoivat mielestäni enemmän kuin tuhat sanaa. Johtoryhmässä ei sanoja säästelty ja uskon linjan jatkuvan samanlaisena koko kauden loppuun saakka. Visman edustajana on tämän syksyn Diiliä tullut seurattua normaalia suuremmalla kiinnostuksella, olemmehan yksi pääyhteistyökumppaneista.

Diilin kautta olemme saaneet tilaisuuden kertoa suomalaisille, miten Visma voi tehostaa yritysten liiketoimintaa ohjelmistojen ja taloushallinnon ulkoistamispalveluiden avulla. Vismalle Diilin sponsorina jatkaminen oli selvää jo viime kauden päättyessä. Olimme tyytyväisiä viime syksyn Diili-yhteistyöhön ja siksi halusimme jatkaa ohjelman kumppanina. Oli myös selvää, että tällä kaudella halusimme syventää yhteistyötä.  Saimmekin mahdollisuuden haastaa Diili-kilpailijat ja testata heidän paremmuuttaan Visman omassa tehtävässä.

Visman tehtävän ideointi oli mielenkiintoinen prosessi. Diiliin halutaan tehtäviä, joissa kilpailijoiden taitoja testataan monipuolisesti niin ryhmässä kuin yksin. Tehtävät nivotaan jokapäiväiseen liike-elämään  ja, koska ne ovat oikeita, ne tulee myös suorittaa asian vaatimalla tarkkuudella sekä huolellisuudella. Kilpailijat ovat kritisoineet tehtäviä mm. siitä, etteivät ne ole toimitusjohtajalle sopivia. Muutama viikko sitten johtoryhmässä Hjallis palautti kilpailijat takaisin maan pinnalle. Se, mitä hän nimenomaan hakee, on liiketoimintaluovuutta. Tehtävissä testataan niin paineen alla toimimista kuin paineen alla ideointia. Asioita ei voida tehdä samalla tutulla kaavalla vuodesta toiseen. Hjallis määritteli luovuuden yhdeksi hänen oman menestyksensä avaimista. Visman tehtävässä kilpailijoilta pyydetään luovuutta asiakaskohtaamisiin. Miten saamme yhdistettyä kaksi elementtiä: asiakkaiden viihtyvyys ja liiketoiminnan tehokkuus?

Tämän tuotantokauden kilpailijat ovat menestyneempiä ja kokeneempia kuin edellisillä kausilla mukana olleet. Rimaa on nostettu ja se näkyy myös kilpailijoiden suorituksissa. Tässä tilanteessa, kun jäljellä on neljä parasta, ei ketään voi sanoa huonoksi. Kilpailijat ovat hyvin erilaisia persoonia ja heidän toimintatavat poikkeavat toisistaan. Kilpailu kiristyy, kun parhaat ovat enää jäljellä. Visman jaksossa ”Asiakas on oikeassa” joukkueet saavat tehtäväkseen järjestää kaksi asiakastilaisuutta. Tilaisuudet ovat luonteiltaan hyvin erilaisia, joten liikkuvia osia ja epävarmuustekijöitä tehtävään liittyy. Kumpi joukkue vetää oikeista naruista ja pitää Visman asiakkaat tyytyväisinä? Edes mustamaalaus ei auta johtoryhmässä, kun Hjallis murskaa etusormellaan erään unelman.

Jaksossa on luvassa yllättäviä käänteitä, on naurua, onnistumisia mutta myös epäonnistumisia. Mitä tehdä, kun asiat eivät suju suunnitellusti?

Katso Visman jakso Diilissä maanantaina 15.11. klo 20:00 MTV3-kanavalla. Jakso nähdään uusintana tiistaina 16.11. klo 15:35 sekä perjantaina 19.11. klo 20:00.

Mikä jaksossa ihastutti? Mikä vihastutti? Sana on vapaa. Kerro mielipiteesi.

Terhi Karasjärvi

About

Visma on Pohjoismaiden johtava yritysohjelmistojen, taloushallinnon palveluiden sekä IT-projekti- ja konsultointipalveluiden tarjoaja. Suomessa Visma-perheeseen kuuluvat yritykset työllistävät yhteensä yli 900 asiantuntijaa ja palvelevat yli 50 000 asiakasta.
Connect with Visma: