Blogisarjan ensimmäinen osa kertoi Visma LTR:n uudistumisesta yleisellä tasolla ja toinen osa avasi tarkemmin uuden Visma LTR:n kehityskohteita. Tässä kolmannessa osassa pääset perehtymään uuden Visma LTR:n Työnohjaus-sovelluksen käyttöönottoon Asentaja-roolin käyttäjille.
Mikä on Visma LTR?
Visma LTR on selainpohjainen ohjelmisto, jota käytetään osana Visma L7 -ERP-järjestelmää. LTR:llä on jo yli 15 000 käyttäjää ja ohjelmistoa kehitetään aktiivisesti.
Uusi Visma LTR
Uuden Visma LTR:n kehitys on painottunut Työnohjaus- ja Työtapahtumat-sovelluksiin. Työnohjauksen avulla keikkaluonteisten tai suunnitelmaan perustuvien töiden hallinta yhdessä näkymässä on vaivatonta – ja kun hallinta on helppoa, tehostat yrityksesi resurssien käyttöä, laskutusta ja palkanlaskentaa. Työtapahtumat-sovelluksessa käyttäjä pystyy kirjaamaan päivän tapahtumat ja tarkastelemaan niitä kalenteri- tai listanäkymässä. Työnohjauksella pystyt tämän lisäksi hallinnoimaan, aikatauluttamaan ja seuraamaan kattavasti erilaisia työtehtäviä – ratkaisusta hyötyvätkin erityisesti yritykset, jotka tarjoavat asennus-, ylläpito- ja huoltopalveluita.

Uuden LTR:n käyttö Asentaja-roolissa

Uuden Visma LTR:n käyttöönoton ensimmäisessä vaiheessa järjestelmää voivat käyttää Asentaja-roolin henkilöt, joiden tunnuksille lisätään uuden LTR:n käytön mahdollistava lisenssi. Uusi ja nykyinen LTR käyttävät samaa tietokantaa, joten ne toimivat saumattomasti rinnakkain. Tämä mahdollistaakin uuden LTR:n työnohjauksen vaiheittaisen käyttöönoton rooleittain helposti ja sulavasti.
Asentaja-roolin käyttäjät näkevät uudessa LTR:ssä normaaliin tapaan kaikki heille resursoidut tilaukset ja tehtävät. Asetuksista riippuen asentajat voivat myös nähdä vapaat ja resursoimattomat tehtävät, joita asentaja voi ottaa itselleen suoritettaviksi.
Kun asentaja on aloittanut tehtävän ja saanut sen valmiiksi, hän voi kirjata sille toteutuneet tunnit, matkat, kulut ja suoritteet. Tehtävän valmistuttua kirjaukset välittyvät edelleen työnjohdon tarkastettaviksi sekä taustajärjestelmän laskutukseen ja palkanlaskentaan.
Uuden Visma LTR:n työnohjauksen käyttöönotto
Uuden Visma LTR:n työnohjauksen käyttöönotto on nykyistä LTR:n työnohjausta tai työtapahtumia käyttävälle yritykselle suoraviivaista. Tarvittavat perustoiminnallisuudet, kuten käyttäjät, resurssit, työn tyypit ja mallipohjat, on jo luotu nykyisen LTR:n käyttöönoton yhteydessä. Asennuspaketin mukana tulevat valmiit oletusnäkymät listoille sekä lomakkeille, joten näkymiä ei tarvitse luoda alusta alkaen. Oletusnäkymien lisäksi listat ja lomakkeet voi muokata halutunlaisiksi henkilö-, rooli- ja päätelaitekohtaisesti.
Uuden Visma LTR:n käyttöönotto on tehokkainta konsultin kanssa. Konsultit auttavat sinua paitsi varsinaisessa käyttöönotossa, myös käyttäjien koulutuksessa ja näkymien mukauttamisessa juuri yrityksesi tarpeisiin sopiviksi.
Lue myös blogisarjan osa 1: Visma LTR:n työnohjaus uudistuu – mikä muuttuu?
ja osa 2: Visma LTR uudistuu – ratkaisuja varaston- ja työnohjaukseen