Treenipäiväkirja Ylläs-Levi projektilaiselta

Hei taas Visma blogin lukijat!

Jani laittoi kuulumisiaan ladulta kuukausi sitten, joten minä ajattelin tällä kertaa kertoa hieman myös ladun ulkopuolelta tarinaa siitä, mitä teen treenatessani tulevaa Ylläs-Levi -välimatkaa varten. Pääsette kurkistamaan treeniviikkooni treenipäiväkirjan muodossa.

Maanantai 5.3.

Illalla on ohjelmassa hieroja ja espanjan tunti, joten repäisen ja käyn aamutreeneissä salillani CrossFit Takomolla! Viime aamusalista onkin sitten kulunut jo pari vuotta. Tykkään yleensä käyttää aamut kahvinjuontiin ja lehdenlukuun. Päivän treeninä oli takakyykkyä ja 12 minuutin setti boxihyppyjä ja leuanvetoja. Treenin jälkeen oli tosi hyvä fiilis joten taidan ottaa aamusalin useamminkin kalenteriin. 😊

Tiistai 6.3.

Suunnitelmissani oli mennä hiihtämään, mutta joka paikka tuntuu hirveän kankealta ja kaikki tuntuu vaikealta ja päädynkin lataamaan tabletille joogasovelluksen ja vedän kolme erilaista ilmaista joogaohjelmaa hienoilla nimillä ”Energisoiva Jooga”, ”Dynamic Yoga” ja erittäin houkuttelevalta kuulostava ”Yoga for Open Hips”. Hiihdossa lonkankoukistajat ovat tosi kovilla ja kehonhuolto olisi tärkeä osa reenaamista. Kolmen ohjelman jälkeen olo on onneksi vetreämpi.

Keskiviikko 7.3.

Salille ”Takomotor” tunnille, joita salillamme on keskiviikkoisin ja lauantaisin ja niiden ideana on kehittää ”moottoria”. Tällä kertaa teemme 25 minuutin treenin kiertäen neljää eri sykettä nostavaa liikettä. Nämä tunnit ovat olleet tosi hyviä kunnonkohottamisen puolesta.

Torstai 8.3.

Lepopäivä. Käyn XXL:ssä ostamassa hiihtotarvikkeita. Välillä tuntuu siltä, että hiihto on kunnon välineurheilua mutta jokaiselle tuotteelle on kyllä ihan paikkansa. Tällä kertaa mukaan tarttuu esimerkiksi urheiluun sopivat aurinkolasit. Valmentajamme muistutteli viime viikolla että keväällä Lapissa on jo todella kirkasta ja ilman laseja ei pärjää.

Perjantai 9.3.

Salille jälleen! Tällä kertaa hieman rauhallisempi treeni chin over bar pitoja ja kahvakuulan kantoa.

Lauantai 10.3.

Viikonloput olen varannut hiihtämiselle. Autottomana Helsingissä matka esimerkiksi Paloheinän laduille kestää melkein tunnin suuntaansa joten viikonloppuna on kiva käydä rauhassa (ja levänneenä) ladulla. Tällä kertaa kierrän kaksi kertaa lempparilenkkini Paloheinässä. Lenkki kulkee puoliksi metsässä ja puoliksi pellon viertä. Ei liikaa pelottavia mäkiä 😀 Kilometrejä kertyy 12,5.

Sunnuntaina 11.3.

Peruskuntoni ei ole parhaalla mahdollisella tasolla ja sen kohottamiseksi yritän sisällyttää harjoitteluuni myös matalasykkeistä urheilua, pääasiassa kävelyä. Tällä kertaa toteutan sen kävelyretkenä ruokakauppaan vähän kauemmaksi kotoa. Lenkkien olisi hyvä olla pitkäkestoisia, vähintään 1,5 tuntia, mutta tällä kertaa kävelyä tulee vain tunti. Iltapäivällä uusi reissu Paloheinän laduille. Tänään hiihdän kaksi tuntia ja kilometrejä kertyy 16,4. Vielä ollaan kaukana 67 kilometrin lenkeistä mutta onneksi on vielä kuukausi aikaa treenata!

Treeniterveisin

Heidi

About

Visma on Pohjoismaiden johtava yritysohjelmistojen, taloushallinnon palveluiden sekä IT-projekti- ja konsultointipalveluiden tarjoaja. Suomessa Visma-perheeseen kuuluvat yritykset työllistävät yhteensä yli 900 asiantuntijaa ja palvelevat yli 50 000 asiakasta.
Connect with Visma: