Tilitoimistojen palvelu on muuttunut tietojen kirjauksesta neuvontaan

Tilitoimistoalalla on jo vuosia puhuttu, että alan pitäisi muuttua konsultoivampaan suuntaan. Pilviteknologian lisääntynyt käyttö ja etenkin automatisoinnin mukanaan tuomat mahdollisuudet ovat tätä muutosta voimakkaasti edesauttavia asioita. Ne tuovat asiakkuuden yhä lähemmäksi tilitoimiston asiantuntijaa.

Rutiinien automatisoinnin edetessä asiantuntijoille jää enemmän aikaa asiakkaiden neuvontaan ja yhteistyö tiivistyy entisestään. Voidaankin sanoa, että päivittäisessä työssämme tilitoimistossa muunnamme teknologian suomia mahdollisuuksia täysimääräisiksi asiakashyödyiksi.

Yhä parempia ratkaisuja asiakkaillemme

Kiireinen arkipäivä vaatii yrityksiltä yhä enemmän. Asiakkaat odottavat meiltä sekä helppoja taloushallinnon ratkaisuja että ammattimaista neuvontaa. Fokusointi neuvontapalveluihin tulee siis entistä tärkeämmäksi ajan mittaan.

”Asiakkaat haluavat proaktiivisen kumppanin, jolta saa myös hyviä neuvoja. Tarjoamme palkanlaskennan ja kirjanpidon peruspalveluita, mutta annamme myös neuvoja budjettimallien valinnassa ja keskustelemme esimerkiksi rahoitusasioista, jos asiakkaalla on tällaiseen tarve. Pohjoismainen yhteistyömme tuottaa asiakkaillemme tehokkaampia palveluita ja parempia ratkaisuja. Työskentelemme jatkuvasti parantaaksemme sekä tuotteitamme että osaamistamme.”

VISMAgazine tapasi Visman taloushallinnon ulkoistamispalvelujen (BPO) divisioonajohtajan Roar Wiik Andreassenin keskustellakseen tilitoimistoalan tulevaisuudennäkymistä.

Lue koko artikkeli VISMAgazinesta sivulta 8

About

Visma on Pohjoismaiden johtava yritysohjelmistojen, taloushallinnon palveluiden sekä IT-projekti- ja konsultointipalveluiden tarjoaja. Suomessa Visma-perheeseen kuuluvat yritykset työllistävät yhteensä yli 900 asiantuntijaa ja palvelevat yli 50 000 asiakasta.
Connect with Visma: