Tampuurin kenttätyökalut aina taskussasi – Mitä hyötyjä se tuo?

xTampuuri-mobiilisovellus on kenttätyöhön suunniteltu versio Tampuurista, joka tukee kaikkea huoltomiesten, asunnon tarkastajien sekä isännöitsijöiden kentällä tapahtuvaa työtä. Sovelluksella on yli 400 päivittäistä aktiivista käyttäjää, ja se toimii sekä älypuhelimilla että tableteilla (Android ja iOS), kuten myös tietokonekäytössä.

Olemme viimeisen kolmen vuoden aikana kehittäneet voimakkaasti Tampuurin kenttätyökaluja ja muun muassa kaikki tarkastusominaisuudet on tehty xTampuuri-mobiilisovellukseen. Tästä johtuen emme enää tue vanhaa Tampuuri Tablet -tarkastussovellusta (iPad Tablet, Android Tablet tai Windows Tablet) vuodenvaihteessa 2019 jälkeen, mutta xTampuuri-mobiilisovellus tuo paljon uusia mahdollisuuksia tarkastuksien tekemiseen.

5 merkittävintä hyötyä, jotka Tampuurin kenttätyökalut tuo

1) Asuntotarkastusten tekeminen on helppoa ja nopeaa

xTampuuri-mobiilisovelluksen avulla voit ottaa kuvia tarkastettavasta asunnosta ja liittää ne suoraan tarkastukseen kommentteineen. Näin asunnon tarkastus hoituu alusta loppuun laitteella kuin laitteella ja tiedot siirtyvät reaaliajassa suoraan Tampuuriin. Kuvia ja erillisiä muistiinpanoja ei myöskään tarvitse enää lisätä tarkastukseen erikseen konttorilla pöytätietokoneella.

Jos asunnon tarkastuksen yhteydessä ilmenee vikoja, niin niistä voi tehdä vikailmoituksen ja laittaa tarvittavan tilauksen suoraan sopimuskumppanille (esimerkiksi huoltoliikkeelle) sovelluksen kautta.

Tarkastuksien tekeminen toimii myös offlinessa (ilman aktiivista verkkoyhteyttä), joten et tarvitse edes nettiä tarkastuksen suorittamiseksi. Lue offline-toiminnoista lisää täältä.

2) Tiedon laatu paranee reaaliaikaisuuden vuoksi

Kun teet vikailmoitukset ja asuntotarkastuksen kirjaukset paikan päällä, niin sinun ei tarvitse muistaa yksityiskohtia toimistolle asti. Voit tehdä kirjauksen sovelluksessa heti ja liittää siihen haluamasi kuvat ja kommentit. Tieto tallentuu heti Tampuuriin ja on kaikkien työntekijöiden käytettävissä saman tien.

3) Tarvitsemasi tieto vikailmoituksista on heti käytettävissäsi

Tieto esimerkiksi vikailmoituksista tulee järjestelmään heti vikailmoituksen saapuessa ajasta ja paikasta riippumatta. Vikailmoitusten näkyminen reaaliaikaisesti sovelluksessa tekee kenttätyöstä suoraviivaisempaa, koska sinun ei tarvitse kuljettaa mukanasi paperisia vikailmoituslappuja. Voit myös siirtyä kohteesta toiseen ilman, että sinun tarvitsisi käydä hakemassa hallilta tai toimistolta uusia vikailmoituslappuja.

4) Läpinäkyvyys luo parempaa asukastyytyväisyyttä

Ajatuksenamme on, että Tampuurin käyttäminen kentällä nivoutuu suurempaan kokonaisuuteen. Kun otat käyttöön asukassivut, niin asukkaat saavat kaiken tarvitsemansa tiedon taloyhtiötä koskien yhdestä paikasta. Lisäksi asukassivuilta asukas voi tehdä esimerkiksi vikailmoituksia suoraan kotisohvalta 24/7.

Jos käsitellään vikailmoituksen lähettämistä asukkaan näkökulmasta, niin siinä on tyypillisesti kaksi asukkaalle ”vaikeaa” vaihetta. Ensinnäkin vian huomattuaan asukkaan täytyy selvittää, kenelle tästä tulee ilmoittaa. Vaihtoehtoja voivat olla taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, huoltoyhtiö, isännöitsijä tai esimerkiksi vuokrataloyhtiön asiakaspalvelu.

Tämän jälkeen asukkaan tulee etsiä tarvitsemansa yhteystiedot joko sähköpostin syövereistä tai ilmoitustaululta. Vaihtoehtona on, ettei yhteystietoja löydy lainkaan tai että prosessi tuntuu liian työläältä vikaan nähden (esimerkiksi palanut lamppu rappukäytävässä tai katkennut naru kuivaushuoneessa), jolloin ilmoitus jää tekemättä eikä vika korjaannu.

Asukassivujen avulla vikailmoituksen voi tehdä huolehtimatta näistä kahdesta ongelmasta, koska järjestelmämme ohjaa vikailmoituksen oikealle työnsuorittajalle kiinteistön yhteystietojen avulla. Jos huoltoyhtiö saa asukkaan lähettämän vikailmoituksen, niin Tampuurin kenttätyökalujen avulla huoltomies voi kuitata sen heti tehtävälistalta. Myös vikailmoituksen tilan (statuksen) voi päivittää, jolloin asukas näkee asukassivuilta, mitä hänen ilmoituksellensa parhaillaan tehdään. Tällainen läpinäkyvyys ja helppous lisäävät sekä ilmoituksen lähettäjän että muiden asukkaiden asukastyytyväisyyttä, koska yhteiset tilat pysyvät hyvässä kunnossa.

Lue, miten asukassivut paransivat vuokrataloyhtiön asumisviihtyvyyttä ja vähensivät asiakaspalvelun työkuormaa.

5) Asukassivut yhdistettynä kenttätyökaluihin poistavat välikäsiä

Asukassivujen avulla asukkaan on helppo ja nopea tehdä vikailmoituksia. Tampuurin kenttätyökalujen avulla huoltoyhtiön tai isännöitsijän on puolestaan nopea havaita vikailmoitus ja reagoida siihen hetkessä.

Nopeutta lisää se, että vikailmoitus tulee automaattisesti oikealle henkilölle/taholle, jolloin esimerkiksi isännöitsijän ei tarvitse uudelleenohjata vikailmoitusta huoltoyhtiölle tai toisinpäin.

Nopea toiminta lisää asukkaiden tyytyväisyyttä sekä talo- että huoltoyhtiötä kohtaan.

Mobiilisovellus nykyaikaistaa kenttätyötä

xTampuuri-mobiilisovellus tekee jokaisen kentällä työtä tekevän henkilön työstä helpompaa ja nopeampaa. Sen tarkoitus on olla kevyt versio Tampuurista, joten sovelluksesta löydät vain tärkeimmät kenttätyössä vaadittavat ominaisuudet.

Kuitenkin vain sovellusta käyttävät henkilöt tietävät, millaiset ominaisuudet ovat kaikista oleellisimpia ja tärkeimpiä kenttätyössä. Sen takia olemme kehittäneet, ja kehitämme edelleen, xTampuuria saamamme palautteen perusteella.

Haluatko lisätietoja Tampuurin kenttätyökaluista? Ole yhteydessä!

Vastaamme mielellämme sinua askarruttaviin kysymyksiin.  Jätä yhteystietosi tai soita niin otamme sinuun yhteyttä pikimmiten.