Siirry sisältötekstiin

Visma LTR uudistuu – ratkaisuja varaston- ja työnohjaukseen

Hyvä varastonhallinta sekä työnohjaus muun toiminnanohjauksen osana tehostavat ja automatisoivat yrityksen prosesseja. Miten uudistuva Visma LTR sekä sen tulevat ominaisuudet ja ratkaisut voivat helpottaa juuri sinun arkeasi?

Moderni varastonhallinta

Mikä on Visma LTR?

Visma LTR on selainpohjainen ohjelmisto, jota käytetään osana Visma L7-, Nova- ja Visma.net ERP -järjestelmiä. LTR:llä on jo yli 15 000 käyttäjää ja ohjelmistoa kehitetään aktiivisesti. 

LTR koostuu erilaisista sovelluksista:

  • työnohjaus työtilausten ja -tehtävien hallintaan, aikataulutukseen sekä seurantaan
  • työtapahtumat työtehtävien kirjaukseen, listaukseen ja hyväksyntään
  • varasto sisälogistiikan prosessien ohjaamiseen ja hallintaan.

Lisäksi LTR tarjoaa ratkaisuja:

  • laadunvalvontaan: sarjanumeroiden ja laitteiden seurantaan sekä teknisten tietojen ylläpitoon
  • työmaarekisteriin: verottajan urakka- ja työntekijätietojen tiedonantovelvollisuuden täyttämiseen
  • dynaamiseen raportointiin: eri toimintojen, kuten talouden, saatavien, toimitusvarmuuden sekä projektien seurantaan ja ohjaamiseen
  • ostolaskujen kierrätykseen: ostolaskujen tarkastukseen ja hyväksyntään (Visma L7).

Visma LTR uudistuu

LTR-ohjelmistossa on käynnissä kokonaisvaltainen teknologia- ja käyttöliittymäuudistus. Uusi LTR on toteutettu viimeisimmällä teknologialla, mikä näkyy käyttäjille mm. käyttöliittymän muodonmuutoksena ja modernina ulkoasuna.

Näkymä Visma LTR:n käyttöliittymään.

LTR tuotekehitys on keskittynyt erityisesti helppoon käytettävyyteen ja käyttökokemuksen parantamiseen. Uusi käyttöliittymä mahdollistaa sujuvan käytön usealla erilaisella laitteella, kuten puhelimella, tabletilla sekä tietokoneella. LTR:n näkymä on jatkossa kaikilla näillä laitteilla responsiivinen, eli se mukautuu käytössä olevan ruudun kokoon. Lisäksi erilaisia lista-, lomake- ja raporttinäkymiä optimoidaan tulevaisuudessa nimenomaan mobiililaitteille. Mobiililaitteissa LTR on käytettävissä sovellusten tapaan (PWA).

Myöhemmin LTR:ään on tulossa runsaasti aivan uusia ominaisuuksia:

  • Suosikkinäkymät, joita hyödyntämällä voit kiinnittää valitsemasi näkymät avoimiin tehtäviin suosikkilistalle.
  • Widgetit, joista saat yhdellä silmäyksellä ajantasaista tietoa haluamistasi kohteista. Esimerkiksi tilauksen yhteenvedosta näet myynnin, kateprosentin, katteen euroina ja kulut.
  • Pikalistat, joiden avulla voit nopeasti hypätä toiseen tehtävään tai tilaukseen.
  • Hakuehdot, jotka mahdollistavat tietojen hakemisen ja suodattamisen tehokkaasti listanäkymissä. 
Visma LTR:n uusia ominaisuuksia.

Näin LTR:n kehitystyö etenee

Visma LTR:n uudistus on vielä työn alla, mutta julkaisemme uusia toimintoja vaiheittain, yksi sovellus kerrallaan. Kannustammekin sinua antamaan meille palautetta, jonka perusteella voimme kehittää ohjelmistoa entistä paremmin tarpeitasi ja toiveitasi vastaavaksi!

Parhaillaan keskitymme uudistuksessa seuraaviin osa-alueisiin:

  • Tekninen kehitys, joka toimii pohjatyönä koko LTR:n uudistukselle 
  • Työnohjaus:
    • asentajan rooli ja erityisesti työtehtävien kirjauksiin liittyvät toiminnot
    • myyjän rooli, jossa painotus on tilausten käsittelyssä
    • työnjohdon rooli, etenkin tilausten ja tehtävien resursointi
  • Varasto
    • varastoprosessi myynnin keräilystä lähetystoimintoihin 
  • Dynaamiset raportit

Blogisarja jatkuu työnohjauksen esittelyllä, mistä järjestämme myös webinaarin lähempänä tämän uuden ominaisuuden julkaisua.

Kiinnostuitko LTR:n ratkaisuista osana toiminnanohjaustasi? Ota yhteyttä! 
Tutustu Visman toiminnanohjausjärjestelmiin täältä.

Lue myös: Visma LTR:n työnohjaus uudistuu – mikä muuttuu?

Suosituimmat