Siirry sisältötekstiin

Proaktiivinen Tampuuri API

Tampuuri API on tarkoitettu toimimaan moottorina prosessien automatisoinnissa sekä tietojen synkronoinnissa ja välittämisessä kahden sovelluksen välillä. Tampuuri APIsta on kuitenkin puuttunut yksi ominaisuus, nimittäin proaktiivinen tapa ilmoittaa tapahtumista. Nyt webhookit tarjoavat tavan lähettää ilmoituksia kolmannen osapuolen sovellukselle aina, kun joku tietty toimenpide tapahtuu Tampuurissa.

tampuuri-api-integraatiot

Tampuurista lähtee tällä hetkellä Webhook herätteitä vain kahdesta erillisestä tapahtumasta. Toinen liittyy ilmoituksen tilan muuttamiseen ja toinen asuntotarkastuksen tilan muuttamiseen. Tapahtumatyyppejä lisätään Tampuurin kehittämisen yhteydessä lisää ja seuraavaksi on tulossa esimerkiksi uuden ilmoituksen lisäämisestä oma Webhook tapahtumatyyppi “IlmoitusUusi”.

  • IlmoitusTilamuutos
  • AsuntotarkastusTilamuutos
  • AsuntotarkastusUusi
  • DokumenttipankkiDokumenttiUusi
  • DokumenttipankkiDokumenttiMuokkaa
  • DokumenttipankkiDokumenttiPoista
  • KohderekisteriTietoMuokkaa
  • IlmoitusUusi tulossa

Webhookkien ylläpito Tampuurin ylläpidossa

Jotta asiakkaan itse kehittämälle kuuntelijalle voidaan lähettää herätteitä, pitää Webhookin julkinen osoite käydä rekisteröimässä Tampuuri Ylläpito/Webhooks kohdassa. Tampuurin päässä annetaan kuuntelijan osoite sekä mitä Tapahtumatyyppejä kuuntelija haluaa saada vastaanotettua. Kuuntelijoita voidaan lisätä useita, jos eri kuuntelijat hoitavat eri Tapahtumatyyppeihin liittyviä jatkotoimenpiteitä.

Käytännön käyttötapaukset

Vaikka Webhooks on karkea mekanismi notifikaatioiden lähettämiseen, ne ovat myös yksinkertaisia ja tehokkaita. Webhookkien avulla voidaan rakentaa myös hyvin monimutkaisia jatkotoimenpiteitä Tampuurin tapahtuman jälkeen.

Yhtenä hyvänä käytännön esimerkkinä voisi mainita vikailmoituksen valmiiksi kuittaamisen. Kun vikailmoitus kuitataan Tampuurissa valmiiksi, voidaan tämän jälkeen välittömästi lähettää asiakastyytyväisyyskysely ja saada välitöntä palautetta asiakkaan itse jättämästä vikailmoituksesta.

Tämä on vain yksi käytännön esimerkki, mutta erittäin hyvä, kuvaamaan sitä miten Webhookkien avulla voidaan saada selville asiakastyytyväisyyden tasoa sekä tämän jälkeen tehdä toimenpiteitä asiakastyytyväisyyden parantamiseen.

Kiinnostuitko? Haluaisitko tietää enemmän Tampuuri API:sta ja webhookista?

Jätä yhteydenottopyyntö niin keskustellaan yhdessä, kuinka voit hyödyntää Tampuuria mahdollisimman tehokkaasti.

Suosituimmat