Urheilumarkkinoinnin uudet tuulet

Seppälän perheessä toimitaan tiiviisti yhdessä työasioiden merkeissä. Pekingin kesäolympialaisiin valmistautuvan Hanna-Maria Seppälän taustavoimissa on ollut jo vuodesta 2003 asti oma perheyritys, SportElite Marketing Oy, jossa uimari on mukana osakkaana. Yritystä pyöritetään veljesten voimin: Tero Seppälä vastaa urheilumarkkinoinnin kokonaisuudesta toimitusjohtajana ja Jere hoitaa urheilumainonnan kehittämistä.  

10 vinkkiä markkinointiin

Muutamalla tuhannella eurolla voit kontaktoida tuhansia asiakkaita. Monelle yrittäjälle markkinointi on iso peikko, joka vie rahat, muttei anna mitään. Moni on käynyt messuilla ja laittanut pari lehtimainosta, mutta on saanut palkkioksi pelkän laskun. Minä myös. Tässä kymmenen konkreettista markkinointitoimenpidettä, jotka eivät ole kalliita. Muutamalla tuhannella eurolla voit kontaktoida tuhansia asiakkaita. Älä silti aliarvioi mainostoimiston apua.

Severa muuttamassa uusiin toimitiloihin

Satamatien tilojen käytyä ahtaaksi Severa muuttaa helmikuun alussa uudenkarhean Kauppakeskus Gallerian toimitiloihin. Vaikka Galleria on ollut myymälöiden osalta avoinna jo pitkään, on osa yläkerran toimistotiloista vielä ns. vaiheessa. Mutta eivätköhän rakennusmiehet rutista loppukirin, jotta helmikuun ensimmäisenä päivänä toimistomme olisi muuttovalmiina.

Arvot – sanahelinää vai toimintamalli?

Yritysten arvoista vuonna 2007 tohtoriksi väitellyt Merita Mattila kertoo, että arvot toimivat yrityksen eduksi silloin, kun henkilöstö on sisäistänyt arvot selkäydintasolla. – Arvot ovat se punainen lanka, joka pitää yrityksen koossa, Mattila sanoo. – Ne ovat myös keskeinen ohjausjärjestelmä, joka auttaa yrityksen toiminnan linjaamisessa. Monimutkaistuvassa, kansainvälisessä maailmassa arvojen nimeäminen auttaa pitämään mielessä, mikä meidän yrityksellemme on tärkeää, minkä mukaan juuri ...