Siirry sisältötekstiin

Miten Visma Novan asiakas voi antaa ehdotuksia tuotekehitykselle?

Miten sinä voit Nova-asiakkaanamme saada kehitystoiveesi meidän tietoomme ja miten me näitä kehitysehdotuksia käsittelemme?

Visma Nova kehitysehdotukset

Kirjoitin aiemmassa blogissani siitä, miten kehitämme Visma Nova -toiminnanohjausjärjestelmää jatkuvasti. Aihe sattuu olemaan ajankohtainen, sillä olemme vastikään julkaisseet yhden monista Novan versiopäivityksistä. Lista kehitetyistä ominaisuuksista kattoi niin asiakkaidemme toiveita kuin käytettävyyttä parantavia ja automaatiota lisääviä asioita. Mutta miten sinä voit Nova-asiakkaanamme saada kehitystoiveesi tietoomme ja miten me käsittelemme kehitysehdotuksia?

Kehitysehdotuksia sovellustuen kautta

Paras kanava kehitysehdotusten antamiseen on Novan Community-käyttäjäyhteisön Ideat-osio, joka näkyy kaikille rekisteröityneille ja sisäänkirjautuneille käyttäjille. Käymme ehdotussatoa läpi säännöllisesti ja pyydämme erikseen kehitysideoita erityisesti Novan ajankohtaisiin, uudistuviin osioihin. Järjestämme ideoista myös äänestyksiä, jotta osaamme paremmin priorisoida ideoiden toteuttamista. Siksi toivomme, että mahdollisimman moni Novan käyttäjä kävisi antamassa äänensä. Kerromme uusista äänestyksistä Communityssa, joten kannattaa pysyä kuulolla!

Kehitysehdotuksia voi jättää myös sovellustuen kautta. Tuen ammattitaitoinen henkilökunta osaa ensinnäkin kertoa, jos kaipaamasi ominaisuus on jo olemassa. Toisaalta he osaavat myös sanoa, onko kehitysehdotuksesi sellainen, että se voidaan viedä prosessissa eteenpäin.

Sovellustuesta kehitysehdotukset tuodaan Novan osaamisaluepalaveriin. Näissä palavereissa kokoonnumme yhteen Novan tuotekehityksen, sovellustuen, myynnin, konsultoinnin sekä tuotepäälliköiden kanssa. Tiiminä pohdimme kunkin kehitysehdotuksen hyötyjä ja mahdollisia toteutustapoja. Tavoitteena on, että toteutettavaksi hyväksyttävät kehitysehdotukset palvelevat aina laajaa asiakaskuntaa. 

Kehitystyötä vuoden ympäri

Käsittelemme kehitysehdotuksia palavereissamme säännöllisesti, joten voit kertoa niitä Community-käyttäjäyhteisössä tai sovellustuelle milloin tahansa. Kehitystyötä teemme pitkin vuotta ja versiopäivityksiä julkaisemme pääsääntöisesti kaksi kertaa vuodessa. Toisinaan teemme lisäksi pienempiä pikapäivityksiä, jos esimerkiksi ohjelmistossa huomataan jokin kriittinen ongelma, minkä ratkaisuun ei löydetä muuta toimivaa tapaa. 

Tulevista päivityksistä saat tiedon seuraamalla Novan uutiskirjettä sekä Community-käyttäjäyhteisöä. Kannattaa kurkata tulevaisuuden suuntaviivoja myös Novan tuotekehityssuunnitelmasta. Uudet ominaisuudet tulevat aina automaattisesti käyttöön Novan sovelluspalvelun käyttäjille. Sen sijaan asiakkaat, joilla Nova on asennettuna omalle palvelimelle, huolehtivat itse ohjelman päivittämisestä.

Lue myös:
Novan kokonaisuudistus etenee vauhdikkaasti – keskiössä asiakaskokemus
Visma Nova uudistuu – lisää helppoutta ja nopeutta laskujen käsittelyyn
Visma Novan teknologia- ja käyttöliittymäuudistus luo pohjan tulevaisuuden vaatimuksille
Visma Nova -toiminnanohjausjärjestelmän matka tähän päivään
Visma Nova jatkaa asiakkaiden suosikkina vuodesta toiseen


Visma Nova uudistuu! Suomalaisten pk-yritysten monipuolisin toiminnanohjausohjelmisto Visma Nova ottaa suuren harppauksen tulevaisuuteen. Olemme panostaneet voimakkaasti Novan teknologian sekä käytettävyyden kehitykseen. Konepellin alle tehtävät parannukset siirtävät Novan uuteen teknologiaan, joka näkyy käyttäjälle esimerkiksi nopeampana käyttökokemuksena ja erilaisina mahdollisuuksina tehostaa käyttöä parannetun käyttöliittymän avulla. Lue lisää Novan uusista kehitysaskeleista!

Tutustu etäyhteydellä Visma Novan toiminallisuuksiin ja demoympäristöön. Varaa maksuton etädemoaika asiantuntijamme kalenterista!

Varaa demoaika asiantuntijamme kalenterista