Miten lähteä purkamaan taloushallinnon ylitöitä?

Tuntuuko sinustakin siltä, että taloushallinnon tehtäviin kuluu nykyään entistä enemmän aikaa? Tai oletko kysynyt sitä työntekijältäsi, joka taloushallinnon rutiinit hoitaa?

Monissa yrityksissä laskujen, tositteiden ja tapahtumamäärien kasvaessa työntekijän normaalit työtunnit eivät enää riitä taloushallinnon rutiineihin. Ylitöihin ajaudutaan yhä useammin kun aiempaa isompi työmäärä pyritään tekemään samalla tavalla kuin aina ennenkin.

Jossain vaiheessa raja tulee kuitenkin vastaan, sillä loputtomiin työpäiväänsä ei voi venyttää. Yrityksen kasvaessa onkin tärkeää, että myös työskentelymenetelmiä kehitetään. Kiireen keskellä voi olla kuitenkin vaikea käsittää, mitä pitäisi muuttaa. Tällöin on hyvä ottaa aikaa ja keskustella asiantuntevan kumppanin kanssa siitä, mitä mahdollisuuksia nykyaikaisimmat ohjelmistot antavat.

Uskalla pyytää apua ajoissa

Taloushallinnon työtapojen muuttaminen voi tuntua isolta päätökseltä. Onkin tärkeää, että löydät muutoksen turvaksi sopivan kumppanin, jolla on paljon kokemusta vastaavista tilanteista. Visman asiantuntijoiden ja kumppaneiden avustuksella selviät haasteesta helpommin. Asiakkailtamme kiitosta saaneen asiakaspalvelun tuella, et koskaan jää yksin kiireisimpänäkään ajankohtana.

Tee näin

Käy aivan ensiksi lataamassa sinulle veloituksetta tarjoamamme opas 6 askelta sähköiseen taloushallintoon. Löydät sen tämän artikkelin lopusta. Lue opas ajatuksella ja mieti missä taloushallinnon vaiheissa aikaa tuntuu kuluvan eniten. Ladattuasi oppaan – soitamme sinulle muutama päivän kuluttua. Katsotaan sitten yhdessä asiantuntijan kanssa, miten työtäsi voitaisiin helpottaa uuden ohjelmiston avulla.

Työskentelen Visma Software Oy:n markkinoinnissa. Missionani on kertoa pk-yrityksille, kuinka he voivat tehostaa liiketoimintaansa ja työntekoa nykyaikaisimmilla yritysohjelmistoilla.
Connect with Tuomas: