Mistä on Mainosgaalan vuoden paras TV-mainos tehty?

Visma Software Oy:n Kerralla oikein -mainoskampanja pokkasi perjantaina MARK Turun järjestämässä Mainosgaalassa vuoden tv-mainos -palkinnon!

Mistä se idea aikoinaan lähti?

Olimme tunnistaneet tarpeen ”punaiselle langalle”, joka auttaisi meitä luomaan pitkäikäisen konseptin Visma Fivaldin ympärille. Tavoitteena oli kasvattaa markkinaosuuttaan pk-yritysten parissa, jotka toimivat yhdessä tilitoimistojen kanssa.

Yrittäjäkohderyhmässä työn ja vapaa-ajan rajaa on usein vaikea määrittää ja käyttäytyminen on melko kuluttajamaista. Idean piti luoda tunnettuutta Visma Fivaldi -tuotemerkille, mutta halusimme mainoksen olevan jotain poikkeavaa, joka parhaimmillaan olisi Sosiaalisessa mediassa jaettavaa sisältöä.

Ideasta toteutukseen – kerralla oikein

Alkuperäinen idea lähti Visma Fivaldin -tuotenimestä, rakkaalla lapsella kun on monta nimeä: Fisma Vivaldi, Finvaldi, Vista Fivaldi. Tätä ideaa testattiin radiossa mainoksella, joka nauratti ainakin muutamaa.

Kuuntele radiomainos:

Kun päätimme lähteä Visma Fivaldilla myös tv:n puolelle, muodostui idea markkinointitiimin näpeissä Kerralla oikein -hokeman ympärille. “No sehän meni kerralla oikein” on se tilanne, kun saat heitettyä paperitollon roskakoriin yhdellä kokeilulla, yleensä vahingossa.

Kerralla oikein -teema jalostui mainostoimisto Nitron käsittelyssä kokonaisvaltaiseksi kampanjaksi, jonka ytimenä olivat erilaiset arjen kerralla oikein -tilanteet, niin sanotut Life Hackit. Niksivideoita tarjoavat Visma Fivaldin tavoin aikaa säästäviä tapoja ratkaista ongelmia.

Käy tutustumassa Kerralla oikein mainosvideoihin kampanjasivustolla kerrallaoikein.fi

 

Työskentelen Visma Software Oy:n markkinoinnissa. Tavoitteenani on auttaa tilitoimistoja ymmärtämään taloushallinnon sähköistämisen ja yhteiskäytön mahdollisuudet.
Connect with Ira: