Mielikuva on osa yrityksen mainetta. Jos rekrytointiprosessi etenee sujuvasti ja hakija tietää missä mennään, näyttää yritys ammattimaiselta toimijalta työnhakijan silmin. Pelissä on yrityksen uskottavuus ja tapa kohdella ihmisiä, eikö niin? Prosessista pitää jäädä hyvä mieli, vaikkei hakija sillä kertaa tulisi valituksi.
Muistilista rekrytoijalle
- Kerro reilusti mitkä ovat onnistumisen mittarit eli minkälaista henkilöä tehtävään haetaan.
- Työpaikkailmoitus on osa yrityksesi markkinointia – kerrothan siinä myös yrityksesi arvoista ja tavasta toimia.
- Miten jaat ilmoituksen? Missä potentiaaliset hakijat liikkuvat? Hyödynnätkö yrityksen omia verkostoja?
- Kuka vastaa hakijoiden kysymyksiin?
- Haastattele reilu määrä hakijoita – ensimmäisen kierroksen voit hoitaa videohaastattelulla.
- Valitse paras henkilö tehtävään ja viesti kaikille hakijoille
Tuloksena on hyvä rekrytointi ja kaikille hakijoille positiivinen mielikuva yrityksestäsi.
Nykyisin on käytettävissä fiksuja rekrytointisovelluksia, joilla voi hoitaa koko sähköisen rekrytointiprosessin sisäisestä anomuksesta videohaastatteluihin. Mikset siis käyttäisi sellaista?