
Kotiuta saatavasi ennen kesän lomakautta!
Lukuisissa yrityksissä kesän odotukseen liittyy huolta siitä, maksavatko asiakkaat laskunsa maksuehtojen mukaisesti ennen ja jälkeen lomakauden.
Lukuisissa yrityksissä kesän odotukseen liittyy huolta siitä, maksavatko asiakkaat laskunsa maksuehtojen mukaisesti ennen ja jälkeen lomakauden.
Laskutuksen ulkoistamisen syinä voivat olla esimerkiksi kustannussäästöjen tavoittelu, omien resurssien vapauttaminen tai osaamisen puute yrityksen sisällä. Oli syy mikä tahansa, kannattaa yrityksen valita laskutusta ja maksuvalvontaa hoitava kumppani huolella.
Ulkopuolinen laskutuspalvelun tuottaja tuo ryhtiä laskutukseen ja vaikuttaa asiakkaan maksukäyttäytymiseen. Laskutuksen ja maksuvalvonnan ulkoistamisen hyödyt ovat helposti mitattavissa niin resurssisäästönä kuin lyhentyneinä maksuaikoina.
Asiakaspalvelun merkitys on korostunut kaikissa yrityksen toiminnoissa – myös laskutuksessa. Digitaalisten kanavien ansiosta asiakkaat ovat tottuneet saamaan palvelua lähes välittömästi ja omilla ehdoillaan. Mutta mistä saadaan riittävät resurssit tähän tinkimättä yrityksen muista tärkeistä toiminnoista?
Kun käräjäoikeus asettaa yhtiön konkurssiin, syntyy samalla kellonlyömällä myös konkurssipesä. Jotta konkurssimenettelyn sisällön voi hahmottaa, tulee ensimmäisenä ymmärtää, mikä on konkurssipesä.
Sekä kuluttaja- että yritysasiakkaiden maksukäyttäytyminen on nykyisellään varsin vaihtelevaa, eivätkä kaikki maksa laskuja ajallaan toimivasta luottotietotarkistuksesta huolimatta. Tästä syystä maksumuistutus- ja perintäpalvelut nivoutuvat kiinteäksi osaksi laskutusprosessia.
Ammattitaitoisesti toteutettu maksumuistutus on asiallinen, ei pelottele asiakasta tai vaikuta negatiivisesti kauppasuhteeseenne.
Kokosimme tähän artikkeliin asiantuntijoidemme 3 vinkkiä, joiden avulla yrityksen laskutusprosessia voidaan parantaa ja saatavien kotiutumista nopeuttaa.
Jotta yrityksen rahankiertoa voitaisiin lähteä kehittämään, tulee tietää syyt sen hitauden takana. Keräsimme tähän artikkeliin asiantuntijoidemme kokemukseen perustuen 4 yleisintä syytä rahankierron hidastumiseen.
Jämäkkä ote erääntyneiden saatavien hoitamisessa kannattaa.
Johtajille ja päättäjille tehtävissä kyselyissä asiakaslähtöisyys nostetaan usein yrityksen tärkeimmäksi arvoksi, ja tutkimuksissa siihen merkittävästi panostavien yhtiöiden todetaan menestyvän kilpailijoitaan paremmin.
Sähköiset kanavat tuovat perintäasiantuntijan lähelle.
Urheiluseuran resurssit tulee saada niin “pelikentällä” kuin toimistossa olennaisten asioiden tekemiseen.
Automatisoidun laskutuspalvelun ja sähköisen taloushallinnon avulla seuran taloutta on helpompi suunnitella pitkäjänteisesti.
Kuntoilualalla asiakas odottaa valinnanvaraa jäsenyyksistä, lisäpalveluista ja mukautuvista maksutavoista. Forever Kuntoklubi löysi kasvavaan myyntilaskujen määrään ratkaisun automatisoidusta laskutuksesta.
Onko saatava vanhentunut? Tässä blogissa käydään läpi yleisimpiä vanhentumiseen liittyviä tilanteita ja sääntelyä.
Yrityksen tulee hakea uuteen rooliin se yksilö, jolla on aito halu kehittyä ja menestyä osana juuri tätä tiimiä – ei välttämättä henkilöä, jonka osaaminen on paperilla virheettömintä. Mutta miten tunnistamme ja sitoutamme tällaiset tekijätyypit?
Onko vuokralaisesi hidas maksaja? Kuukausi vaihtunut ja taas saa jänniittää tuleeko vuokramaksut maksuehtojen mukaisesti tilille. Miten vuokrasopimuksen purkuperusteet toimii?
Työsopimuslain mukaan työnantaja saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen vain asiallisesta ja
painavasta syystä.