Asiakkaille lisäarvoa tuottava sisältö on markkinoinnin tulevaisuutta

”Suomalainen ohjelmistoala kasvaisi, mutta myynti ja markkinointi tökkivät”, kirjoitti toimittaja Aleksi Kolehmainen Tietoviikossa muutama kuukausi sitten summatessaan Ohjelmistotyrittäjät ry:n Kasvufoorumi-raporttia.

Harmillista, että raportin mukaan ohjelmistoyritykset itse näkevät alan markkinointitoimenpiteet ja -innovaatiot vanhanaikaisina. Ainakin me Vismalla haluamme olla ennakkoluulottomia ja innovatiivisia myös markkinoinnissa.

B2B-markkinoinnissa yhä merkittävämpään rooliin on nousemassa sisältö ja löydettävyys, sillä tilastojen mukaan jopa yli 70 % ostajista aloittaa tiedonhaun Internetin kautta. Niin teet varmaan sinäkin?

Maailmalla isossa roolissa oleva sisältömarkkinointi on nyt rantautumassa voimalla myös Suomeen. Sisältömarkkinoinnissa olennaista on uskomus, että jos yritys antaa arvokasta, relevanttia tietoa asiakkailleen ja potentiaalisille ostajille, palkitsevat ne sen uskollisuudella ja ostamalla yrityksen palveluita ja tuotteita.

Näemme, että B2B-päättäjiin pystyy vaikuttamaan paremmin heitä oikeasti kiinnostavalla asiasisällöllä kuin pelkillä korulauseilla. Siksi avasimme syksyllä Tietopankin, jossa julkaisemme liiketoimintaprosessien kehittämisen tueksi oppaita, artikkeleita sekä webinaareja .

Haluamme jakaa osaamistamme kaikkien kanssa sitoumuksetta, muttei meitä toki haittaa, mikäli päättäjällä on oppaidemme vuoksi järjestelmähankkeen alkaessa Visma ensimmäisenä mielessä.

Toiminnanohjausjärjestelmiä koskevalle asiantuntijatiedolle on selkeästi kysyntää ja ensimmäisten oppaidemme suuret latausmäärät pääsivät yllättämään meidätkin.

Tietopankkiimme on koottu materiaalia, joissa nostetaan esiin erilaisia järjestelmähankkeen osa-alueita sekä näkökulmia, miten liiketoimintaa voi järjestelmien avulla tehostaa. Lisää uutta sisältöä kirjoitetaan jatkuvasti.

Meidän pikaoppaat, asiantuntija-artikkelit ja webinaari-tallenteet ovat kaikkien saatavilla täällä Visman tietopankissa, käy tutustumassa!

Katja BäckströmKatja Bäckström
markkinointipäällikkö
Visma Software Oy

About

Visma on Pohjoismaiden johtava yritysohjelmistojen, taloushallinnon palveluiden sekä IT-projekti- ja konsultointipalveluiden tarjoaja. Suomessa Visma-perheeseen kuuluvat yritykset työllistävät yhteensä yli 900 asiantuntijaa ja palvelevat yli 50 000 asiakasta.
Connect with Visma: