Ajatus Visman uuden sponsorointiyhteistyön takana

Mitä Visma toivoo saavuttavansa Visma Ski Classics sponsoroinnilla?

Tästä kaudesta eteenpäin, Ski Classics – pitkän matkan hiihtojen cup on nimeltään Visma Ski Classics.

Sponsorointiyhteistyö tuo Visma brändin tutuksi miljoonille ihmisille ympäri Eurooppaa. Tuloksena Visma nimen tunnettuus kasvaa yritysmaailmasta myös kotitalouksien ja kuluttajien tietoisuuteen.

Tämä on monille kenties yllättävä uutinen, koska Visma  on aikaisemmin markkinoinut brändiään harkitusti.

Haluamme olla esillä luomassa positiivisia kokemuksia
hiihtäjien, yleisön ja meidän brändin välillä.

Kasvava kiinnostus

Ski Classics on pitkän matkan hiihtojen kilpailusarja, joka muodostuu kymmenestä maailman arvostetuimmasta ja perinteisimmästä hiihtokilpailusta lähtien Italian Marcialongasta, Ruotsin Vasaloppetiin ja Norjan Birkebeinerrennetiin.

Samassa kilpailussa kilpailee 25 ammattilaisjoukkuetta ja 50.000 harrastehiihtäjää.

Ski Classicsia kutsutaankin usein hiihdon Tour de Franceksi. Se on yksi kovimmista urheilullisista haasteista hiihdon maailmassa ja yksi yleisömäärältään nopeimmin kasvavista urheilulajeista.

20 miljoonaa katsojaa 70 maassa

Kilpailut televisioidaan yli 70 maassa ympäri maailman ja lähetykset keräävät yli 20 miljoonaa katsojaa. Haluamme olla esillä luomassa positiivisia kokemuksia hiihtäjien, yleisön ja Visma -brändin välillä.

Haluamme olla osaltamme rakentamassa elämystä, joka syntyy miljoonien TV-katsojien, täpötäysien stadioneiden ja 50.000:n satoja tunteja harjoittelevien harrastehiihtäjien sekä kirkkaimmista palkinnoista kilpailevien ammattilaishiihtäjien välille.

Yhteiset arvot

Maastohiihto sopii loistavasti Visman Pohjoismaiseen identiteettiin ja lajina hiihto on yksi suosituimmista talviurheilulajeista alueellamme.

Kuten Visma, myös Ski Classics on nousussa. Kasvun myötä siitä tulee yhä houkuttelevampi Visma Ski Classics -nimen vakiintuessa.

Ski Classics edustaa itsensä haastamisen kulttuuria ja lajia, jossa ylitetään omia rajoja.  Keskeistä ovat saavutukset ja voittaminen, mutta myös urheilu- ja kaverihenki. Kilpailu vaatii voimaa, kestävyyttä ja luonnetta sekä kykyä kestää vastoinkäymisiä ja kovia olosuhteita.

Nämä kaikki ovat hyveitä ja arvoja, jotka yhdistävät Vismaa ja Ski Classicsia.

Yhteinen intohimo

Visman kasvuvauhti on ollut viime vuosina kova. Tämä näkyy laajentumisena Pohjoismaiden lisäksi Latviaan, Hollantiin, Romaniaan, Liettuaan ja Puolaan.

Laajentumisessa on tärkeää, että ylläpidämme vahvaa sisäistä kulttuuriamme. Olemmekin etsineet tapoja, jotka lähentävät yritystämme. Olemme etsineet jotain, mikä yhdistää muutenkin kuin toimistossa ja työarjessa, jotain mikä ylittää organisaatioiden ja maiden rajat.

Vastauksen löysimme Ski Classics -kilpailusta. Ilmiselvien markkinoinnin ja brändin arvon kasvattamisen hyötyjen lisäksi Ski Classics tulee olemaan alusta, jonka päälle voimme luoda aktiviteetteja partnereille, asiakkaille ja työntekijöille.

Työ alkaa nyt

Sponsorointiyhteistyössä on suuri potentiaali, mutta tällä hetkellä se on vain mahdollisuus. Tarvitsemme yhteistyön hyödyntämiseen arvokasta sisältöä ja kokemuksia.

Työ mahdollisuuksien hyödyntämiseksi alkaa nyt.

Miten sinun mielestäsi Visman kannattaisi hyödyntää Ski Classics yhteistyötä? Kommentoi ja kerro oma näkemyksesi.

CEO for Visma since 1997. Various positions in Cinet from 1986 to 1993. M.Sc, 1983, Informatikk.
Connect with Øystein: