6 syytä, miksi Tampuurin suosio kasvaa jatkuvasti myös yrityskiinteistöjen puolella

Tampuuri on markkinoiden johtava kiinteistöjen toiminnanohjausjärjestelmä erityisesti asuinkiinteistöjen puolella, mutta se on kasvattanut suurta jalansijaansa jatkuvasti myös toimisto ja liikekiinteistöjen puolelta.

Sitä käyttävät mm. energiatuottajat, tehtaat, suurmyymälät sekä kiinteistöjen ja liiketilojen suuromistajat. 

Jos haluat tietää, kuinka edellä mainitut toimijat hallinnoivat kaikkien kiinteistöjensä kunnossapitoa, maksimoivat tuottoa, tehostavat tilojen vuokrausprosessia sekä kasvattavat kiinteistöjensä omistusarvoa Tampuurin avulla, niin lue tämä blogi.

6 syytä, miksi Tampuurin suosio kasvaa jatkuvasti myös yrityskiinteistöjen puolella

Tampuuri on selainpohjainen toiminnanohjauksen ohjelmisto kiinteistöjen johtamiseen, joka skaalautuu tarpeidesi mukaan. Jos tarvitset ohjelmiston ainoastaan kiinteistön tekniseen ylläpitoon, se onnistuu. Jos tarvitset sen lisäksi esimerkiksi järjestelmän asiakkuuksien ja vuokrasopimusten hallintaan, niin Tampuurilla voidaan hallita myös koko asiakkuuden elinkaari.

Voit siis hallita koko kiinteistöä yhdellä järjestelmällä kiinteistön koko elinkaaren ajan.

1) Integraation ansiosta yksi järjestelmä hoitaa kaiken

Tyypillinen haaste kiinteistöjen ylläpidossa on, että eri ohjelmistoja on valtavasti, eivätkä kaikki niistä integroidu keskenään. Se aiheuttaa sinulle paljon ylimääräistä työtä. Tänä päivänä saumaton integroituminen on äärimmäisen tärkeää, koska yritysten käyttämät ohjelmistot luovat oman ekosysteemin, jonka sisällä data kulkee. Ekosysteemin ulkopuolelle jäävät ohjelmistot eivät tule pärjäämään kiihtyvässä kilpailussa.

Siksi Tampuurissa on moderni API-rajapinta, jonka ansiosta se integroituu teidän nykyisiinne sekä sidosryhmienne järjestelmiin.

2) Data, sidosryhmät ja raportit ovat yhdessä järjestelmässä

Hyvin monet palveluntuottajat (esim. huolto- ja siivoustoimijat) käyttävät jo Tampuuria, jolloin tieto tehdyistä töistä kulkee saumattomasti järjestelmän sisällä. Raportit löytyvät reaaliaikaisena, jolloin näet kiinteistöjen ylläpidon ison kuvan.

Palveluntuottajat ja muut yhteistyökumppanit on myös helppo ottaa Tampuuriin mukaan, koska Tampuurin kuukausihinta on sinulle sama yhdellä tai tuhannella käyttäjällä.

Huoltokirjasta palveluntuottajat näkevät, milloin mitäkin sopimuksen mukaisia huoltotöitä pitää tehdä. Jokaiselle työlle voi asettaa suoritusohjeen, vastuullisen yrityksen sekä aikataulun. Kun palveluntuottaja on tehnyt työn, he liittävät dokumentin Tampuuriin ja kuittaavat työn tehdyksi. Huoltokirjan tehtävien kuittaaminen onnistuu myös Tampuurin mobiilisovelluksella suoraan kentältä.

Sähköinen huoltokirja mahdollistaa, että historiatiedot suoritetuista töistä ja huolloista ovat kaikkien saatavilla ajasta ja paikasta riippumatta.

Ilmoitushallinnasta palveluntuottajille nousee nopeita ja akuutteja työtehtäviä, kuten vikailmoituksia ja palvelupyyntöjä. Vikailmoitukset ja palvelupyynnöt voivat olla myös sisäisiä. Järjestelmämme lähettää pyynnöt automaattisesti oikealle toimijalle, mutta vaihtoehtona on myös asettaa tietty henkilö hyväksymään (tai hylkäämään) pyyntöjä. Työntekijäsi voivat lähettää palvelupyyntöjä ja vikailmoituksia teidän nettisivujen tai intranetin kautta löytyvän julkisen vikailmoituslomakkeen kautta.

Ilmoitushallinnan kautta nousseet työtehtävät kuittaantuvat samalla tapaa tehdyiksi suoraan Tampuuriin, tekee työt sitten oma työntekijä tai ulkopuolinen kumppani joko toimistolla tai kentällä.

Jukka Tornberg Keskolta kertoo haastattelussaan, kuinka kaikki heidän palveluntuottajansa käyttävät Tampuuria ja sen huoltokirjaa. Kun kaikki palveluntuottajat tekevät huoltokirjan mukaisia työtehtäviä, dokumentoivat ja kuittaavat työt tehdyiksi sekä käsittelevät vikailmoitukset yhdessä ja samassa paikassa Tampuurissa, niin kokonaisuutta on helpompi hallita. Prosessi toimii, eikä aikaa vievää säätöä synny, vaikka eri palveluntuottajia olisi kymmeniä.

3) Tilojen tuoton maksimointi teknisellä ylläpidolla

Tampuurin avulla voit lopettaa ajan tuhlaamisen, koska kaikki data on yhdessä paikassa, jolloin näet kokonaisuuden paremmin. Näin pystyt kontrolloimaan henkilöstötarpeita, vähentämään käyttökustannuksia ja säästämään energiankulutusta (myös itseltäsi).

Ilmoitushallinnan avulla palveluntuottajat voivat reagoida palvelupyyntöihin nopeasti kiireellisyyden mukaan, kun taas huoltokirjan tehtävien ajallaan hoitamisen ansiosta tilojen päivittäinen arki pysyy häiriöttömänä. Teknisen ylläpidon myötä tiloja on mukavampi käyttää, jolloin vuokra voi olla korkeampi ja reklamaatioita tulee vähemmän.

4) Kunnossapito-moduuli tekee pitkän tähtäimen suunnitelman helposti hallittavaksi

Kunnossapito-moduuli sisältää kiinteistön pitkän tähtäimen suunnitelman (PTS), josta löydät kaikki suunnitellut ja tehdyt remontit. Helppo sähköisesti hallittava PTS on hyvä työkalu sekä kiinteistön remonttien suunnitteluun, mutta myös sen markkina-arvon kasvattamiseen. Jos korjausvelkanne on pieni, niin se on helppo näyttää potentiaaliselle ostajalle sähköisestä PTS:stä. 

Voit myös lähettää suoraan työpyyntöjä Kunnossapito-moduulin kautta palveluntuottajillenne, jolloin PTS:n pienemmät työtehtävät kuittaantuvat näppärästi tehdyiksi suoraan Tampuuriin.

5) Kiinteistön laadunhallinnalla seuraat huoltosopimusten mukaista työskentelyä ja laatutasoja

Kiinteistön laadunhallinta (Kihla) moduulilla seuraat ja ohjaat kiinteistöhoitoyrityksen huoltosopimusten mukaista työskentelyä sekä siihen liittyviä laatutasoja. 

Kiinteistönlaadunhallinta moduuli koostuu eri osa-alueista ja pisteytyksen raportoinnin osalta painoarvot alueille voidaan määrittää omiin tarpeisiin sopivaksi. Tietojen koontiin liittyvät osa-alueet voidaan jakaa kolmeen pääkategoriaan liittyen tutkimuksiin, teknisiin tarkastuksiin sekä päivittäisseurantaan.

Laadunhallintaan kerätyn tiedon avulla kasvatat kiinteistöjen elinkaaren kestoa mm. taloteknisten laitteiden osalta, kun taas energiahallinnan näkökulmasta mahdolliset kehitystarpeet nousevat aiemmin ja selkeämmin esiin. Näiden ansiosta huoltotoimet tulee tehtyä oikeaan aikaan, mikä vähentää korjaustarpeita ja kiinteistöjen kokonaiskustannuksia. 

Koonnin avulla palvelutoiminnalle muodostuu laatupisteet, joita voit käyttää tavoitteiden seurantaan ja palvelutuottajien vertailuun toimialan sisällä. Se mahdollistaa objektiivisen vertailun sekä esimerkiksi palkitsemisen. 

Voit painottaa koostetun tarkastelujakson haluamallasi tavalla kokonaispisteytyksen osalta, jolloin saat selville jopa yksittäisen työn suorittajan työssä onnistuminen määrätyllä aikavälillä.

6) Tampuurin kenttätyökalut – xTampuuri-mobiilisovellus on aina taskussasi

xTampuuri-mobiilisovellus eli Tampuurin kenttätyökalut toimivat helpottavat sekä kiinteistön omistajan että palveluntuottajien töitä. Sovelluksen avulla voit lähettää palvelupyyntöjä palveluntuottajille heti, jos huomaat kiinteistössä jonkun vian. Voit liittää pyyntöön myös kuvan. Pyyntö lähtee automaattisesti oikealle palveluntuottajalle, ja he saavat siitä ilmoituksen suoraan omaan mobiilisovellukseen (toki he näkevät sen myös Tampuurin selainversiosta).

Palveluntuottaja kuittaa palvelupyynnön vastaanotetuksi ja ilmoittaa aikataulun sen suorittamiseen. Kun työ on tehty, se kuitataan tehdyksi ja kuittaukseen liitetään tarvittavat dokumentit. Sovelluksen ansiosta työ yksinkertaistuu ja tiedon laatu paranee, kun pyyntöjä voi lähettää ja kuitata tehdyiksi suoraan kohteesta. Jos työ kuitataan tehdyksi vasta toimistolta, oleellisia tietoja voi unohtua mainita.

Lue lisää Tampuurin kenttätyökaluista täältä!

Yhteenvetona

Asiakkaamme pitävät erityisen paljon siitä, että järjestelmäämme voi lisätä eri moduuleita asiakkaan tarpeen kasvaessa. Myös käyttäjiä voi lisätä niin monta kuin tarve vaatii ilman, että se kasvattaa kuukausihintaa. Näiden ominaisuuksien ansiosta järjestelmä skaalautuu hyvin kasvusi mukana.

Selkeästi pidetyin asia on kuitenkin se, että koko kiinteistön teknistä ylläpitoa (ja tarvittaessa paljon muutakin) voi hallinnoida suoraan yhdestä järjestelmästä – Tampuurista. Se säästää sinulta sekä sidosryhmiltä sekä aikaa että rahaa.

Haluatko lisätietoja Tampuurista? Vastaamme mielellämme sinua askarruttaviin kysymyksiin.  Jätä yhteystietosi tai soita niin otamme sinuun yhteyttä pikimmiten.