
Kekäle vaihtoi Aikajanaan
Aikajanan käyttöönoton myötä laatupukeutumiseen erikoistunut Kekäle ei tarvitse enää erillisiä Excel-laskelmia
Kekäle Oy on laatupukeutumiseen erikoistunut myymäläketju, joka toimii seitsemällä paikkakunnalla: Joensuussa, Jyväskylässä, Mikkelissä, Kiteellä, Lahdessa, Lappeenrannassa ja Tampereella. Laatuyritys päätyi vuonna 2013 työajanhallintajärjestelmän valinnassaan Aikajanaan.
– Olimme jo jonkin aikaa kartoittaneet vaihtoehtoja uudeksi työvuoronsuunnittelujärjestelmäksi. Kekäle on käyttänyt vuodesta 2005 samaa työvuoronsuunnittelu- ja seurantajärjestelmää. Viime aikoina olimme alkaneet kaivata parempaa mahdollisuutta suunnitella työvuoroja ja resurssitarpeita tehokkaammin ja pidemmälle eteenpäin, kertoo controller Joonas Kekäle.
– Aikajanassa työvuorojen suunnittelu perustuu tasoittumisjaksojen tehokkaaseen käyttöön, joka oli myös meidän tahtotilamme. Tasoittumisjaksoja hyödyntämällä pystymme kohdentamaan työtunnit kiireisimpiin aikoihin ja näin tarjoamme parempaa asiakaspalvelua sekä tasaamme työntekijöidemme kiirehuippuja. Myös rekrytointitarpeet tulevat ajoissa esille, jatkaa Kekäle.
Kekäleen mukaan erilaisten tunnuslukujen seuranta onnistuu Aikajanassa helposti suunnittelun edetessä, eikä erillisiä Excel-laskelmia tarvita.
– Aikajanan käyttö on myös helppoa ja vaivatonta ja siinä on lukuisia työvuoronsuunnittelua helpottavia toimintoja, jotka nopeuttavat suunnittelijan työtä, mutta myös mahdollistavat esimerkiksi työntekijöiden erilaisten työvuorotoiveiden huomioimisen suunnitelmissa, toteaa Kekäle.
Aikajana-järjestelmästä löytyy valmiita toimialakohtaisia versioita mm. kaupan, HoReCan, logistiikan, palvelualojen, kuntasektorin ja teollisuuden käyttöön. Monipuolisen lisäosavalikoiman ansiosta ominaisuuksien asiakaskohtainen räätälöinti on helppoa.
– Työajansuunnittelun perusajatuksena on löytää organisaation tarpeen mukaisesti sekä töille tekijöitä että tekijöille töitä. Erityishuomiota on kiinnitetty järjestelmän käytettävyyteen sekä mukautumiseen erilaisiin loppukäyttäjien tarpeisiin, Aikajanan Sales Manager Tuomas Kemppainen painottaa.
Aikajanalla on tehty lukuisia menestystarinoita ja saadun käyttäjäpalautteen perusteella se on helppokäyttöinen ja työvoimakustannuksiin on tullut nopeasti selvää säästöä. Aikajana auttaa mm. välttämään ylitöitä, hyödyntämään tasoittumiskausia ja automatisoimaan toimintoja, kuten työvuorosuunnittelua ja palkanlaskentaa.
Kutsu meidät esittelykäynnille, niin kartoitamme tilanteesi ja kerromme voimmeko helpottaa työtäsi ratkaisuillamme.
Tuomas Kemppainen
Key Account Manager
tuomas.kemppainen@visma.com
050 372 3766
Tuki:
aikajanatuki@visma.com
+358 40 521 9174