Temal Oy
Visma Nova

Visma Nova oikeasti toimii!


"Me lupaamme omille asiakkaillemme ratkaisun, joka oikeasti toimii – meillä on myös itsellä oikeus saada ratkaisu, joka oikeasti toimii. Tämän vuoksi vuonna 1999 valitsimme Visma Novan järjestelmäksemme. Tuolloin hankintapäätökseen vaikuttivat hinta, toimintavarmuus sekä sopivuus toimialalle. Allekirjoitan nämä ominaisuudet edelleen", toteaa Temal Oy:n toimitusjohtaja Harri Höglund
.


Temal Oy Järvenpäässä ja Nakkilassa toimiva, vuonna 1994 perustettu perheyhtiö, joka on jatkanut Hackmanin ja Wärtsilän 1910-luvulla aloittamaa emalointitoimintaa. Temal toimittaa kalusteet kylpyhuoneeseen, kodinhoitohuoneeseen sekä pienkeittiöön ja on Pohjoismaiden johtava emaloitujen saniteettituotteiden ja julkisivulevyjen valmistaja. Suomessa yritys on kylpyhuonekalusteissa markkinajohtaja. Temal Oy:llä kalusteiden komponenttivalmistus sekä kokoaminen tapahtuvat täysin Suomessa, joten reagointinopeus on huomattavasti parempi kuin ulkomailta komponentit tuovalla toimijalla. Laadukkaan toiminnan ja kahden toimipaikan täydellinen hallinnointi asettaa omat vaatimuksensa toiminnanohjausjärjestelmälle.

 

Tuotekooditus on kaiken A ja O

Temal Oy:n toinen toimipiste valmistaa komponentit ja toinen kasaa ne. Vahvasti tuotannolliselle yritykselle on elintärkeää, että tuotekooditus on johdonmukainen ja hälytysraportit ajan tasalla, jolloin myynti ohjaa oikea-aikaisesti ja tarpeeksi ennakoiden tuotantoa. Haastatteluajankohtana Temal on hiljattain tilannut Vismalta sovelluksen päiväkohtaisten tarpeiden seurantaan, joka tulee jatkossa näyttämään hälytysraportin viikkotason sijaan päivätasolla. Näin yrityksessä päästään reagoimaan vieläkin perusteellisemmin varastovajeeseen. Ratkaisun on ensiarvoisen tärkeää olla niin selkeä, että ratkaisu on niin selkeä, jotta käyttäjät osaavat syöttää tiedot järjestelmään oikein.

”Koska meillä on Visma Nova ollut niin kauan käytössä, emme pysty vertailemaan sitä muihin tuotteisiin. Kaiken kaikkiaan järjestelmä toimii hyvin ja se on ollut helppo omaksua. Olemme saaneet siitä aina irti kaiken, mitä on pitänytkin, joten ratkaisun vaihtoa ei ole tarvinnut miettiä", toteaa Höglund.

 

Kouluttautuminen kannattaa

”Hankimme Visma Nova -käyttökoulutuksen aikoinaan ratkaisua käyttävälle henkilökunnalle ja sen jälkeen olemme osallistuneet mm. etäkoulutuksiin. Näin pysymme järjestelmän kehityksessä mukana ja voimme hyödyntää kaikki uudet ominaisuudet", kertoo Harri Höglund.

Temalin omalla henkilökunnalla on hyvä osaaminen Visma Nova -tuotteessa, mutta siitä huolimatta yrityksessä on todettu hyödylliseksi hankkia Visman konsultointipalvelua.

”En epäile ollenkaan, ettemmekö osaisi itse tehdä ohjelmistopäivityksiä, mutta niiden ohella on asioita, joiden sujuvuuden haluamme varmistaa hankkimalla Visman asiantuntijan paikalle. Näin voimme päivitystoimenpiteiden lisäksi kartoittaa mahdolliset tarvemuutokset sekä ratkaista esille nousseet kysymykset. Totuushan on, että mitä paremmin Visma ratkaisee meidän haasteemme, sitä sitoutuneempia olemme heihin”, kuittaa Höglund.

”Kyllä voin suositella Vismaa ja sen ratkaisuja kaltaisellemme yritykselle. Visma on siitä mukava toimittaja, että sieltä ei tehdä turhia yhteydenottoja ja tyrkytetä ylimääräisiä ratkaisuja, kun meillä on kaikki ok. Vismalaiset reagoivat hyvin nopeasti ongelmatilanteessa, mutta ainahan tietysti palvelunopeutta on varaa parantaa ei-kiireellisissä tapauksissa”, Höglund toteaa haastattelun päätteeksi.