Sportia Hanko
Visman Ulkoistamispalvelut

Sportia Hanko on Visman kanssa askeleen edellä muita

Sportia Hanko ja kauppias Jyrki KortelainenYrittäjävetoiset Sportia-liikkeet muodostavat Suomen toiseksi suurimman urheilukauppaketjun. Yksi yli 50 Sportia-liikkeestä on Visma Raaseporin asiakas Sportia Hanko. 
 
Kauppias Jyrki Kortelainen pyörittää kuusi päivää viikossa avoinna olevaa urheiluliikettään yhdessä puolisonsa ja kahden työntekijän kanssa. Kortelainen löysi taloushallintoa hoitamaan sopivan yhteistyökumppanin, Visma Raaseporin, Eteläkärjen Uusyrityskeskuksen kautta.

Automaattinen kassakirjanpito

Sportia Hanko käyttää Winpos-kassajärjestelmää, joka hallinnoi sekä kassatapahtumia että varastoseurantaa. Kassajärjestelmä luo päivittäin siirtotiedoston, joka luetaan suoraan Visma Business -järjestelmään. Tämän avulla kauppias pystyy seuraamaan yrityksen liikevaihtoa ja myyntiä tuoteryhmittäin katetasolla sekä mm. vertaamaan liikevaihdon kehittymistä budjettiin.

Reaaliaikaiset tiedot analysoinnin ja päätösten tukena

Taloushallinnon hoitaminen vie useiden kauppiaiden ajasta liian suuren osan, vaikka varsinkin kauppiasvetoisessa liikkeessä kauppiaan paikka olisi myymälässä asiakkaita palvelemassa. Visman tarjoamien toimintojen ansiosta myyntityöhön jää enemmän aikaa. Kaikki hyväksytyt ostolaskut lähetetään sähköisesti toimittajalle. Laskut syötetään suoraan ostoreskontraan, joka myös automaattisesti päivittää kirjanpidon. Kauppias merkitsee mitkä laskut maksetaan ja toimittaja luo maksutiedoston sekä lähettää maksut suoraan pankkiin. Reaaliaikaisen taloushallinnon ansiosta kauppias pääsee kuunvaihteen jälkeen nopeasti käsiksi tietoihinsa ja voi heti analysoida ja tehdä johtopäätöksiä oikeilla perusteilla.

Sähköistä taloushallintoa ja yhteistyötä

Visman toimiston asiakkaat voivat itse omalta päätteeltään katsoa, käsitellä ja analysoida kaikkia taloushallinnon lukuja. Kun asiakas haluaa tutkia esim. markkinointikustannuksia, hän voi katsoa kyseiset laskut avaamalla kunkin laskun sähköisen liitteen. Kaikki päivä- ja pääkirjat tulostetaan sähköisessä muodossa. Sähköisellä toiminnalla monen yrityksen ekologista jalanjälkeä voidaan pienentää merkittävästi, säästäen aikaa, rahaa ja ennen kaikkea – luontoa!

"Vismalla asiakkaan ja toimittajan välistä suhdetta pidetään erityisen tärkeänä, jonka vuoksi kaikilla asiakkailla on oma asiakasyrityksen liiketoimintaan perehtynyt yhteyshenkilönsä.  Visman Raaseporin yksikkö elää symbioosissa asiakkaan, tässä tapauksessa Sportia Hangon kanssa – kun toisella menee hyvin niin menee toisellakin." Dennis Barman, Visma Services Oy, Raasepori