Merplast
Visma Nova, Visma Sovelluspalvelu

Merplast

Visma Nova tuo lisätehoja ja kustannussäästöjä

Toiminnanohjausjärjestelmänä Visma Nova on Merplast Oy:n liiketoiminnan keskiössä, sillä se ohjaa yrityksen päivittäisiä toimia.

- Visma Nova -järjestelmä toimii meille vahvuutena liiketoiminnan kasvussa ja kilpailuetuna asiakas-lupausten pitämisessä. Kun on toimiva ja luotettava järjestelmä, ei tarvitse toimia työntekijän muistin tai aktiivisuuden varassa. Asiakasmäärää voi huoletta kasvattaa ja asiakastyytyväisyys pysyy korkealla. Reaaliaikaisen raportoinnin merkitys on kasvanut niin meidän kuin asiakkaidemme liiketoiminnassa, kertoo Merplast Oy:n toimitusjohtaja Marko Parviainen.

- Käytämme Visma Novaa prospektoinnista aina tiliöintiin asti ja sen jälkeen tilitoimisto hoitaa loput. Sähköinen ostolaskujen kierrätys on tuonut helpotusta arkeemme, jo yhdellä napinpainalluksella pääsee eteenpäin. Kun koko prosessi toimii yhdessä järjestelmässä, niin toiminta tehostuu ja säästyy aikaa ja rahaa, Parviainen huomauttaa. Parviainen kannustaakin kaikkia yrittäjiä haastamaan omat vanhat totutut tavat ja rohkeasti kokeilemaan Visma Novan monipuolisia ominaisuuksia.

- Visma Nova on yllättävän laaja ja siitä kannattaa ottaa irti kaikki hyödyt. Käyttöönotto on ollut helppoa, kannustaa Parviainen.

Visma Novan käyttö huolettomasti Visman partnerin konesalista

Merplast Oy on käyttänyt Visma Novaa alusta asti Visman Partnerin, Data Group Oy:n, sovelluspalvelun kautta. Sovelluspalvelu tarkoittaa sitä, että IT-ylläpito on ulkoistettu Visman partnerille ja ohjelman reaaliaikainen käyttö on mahdollista ajasta ja paikasta riippumatta. Esimerkiksi myyjät voivat käyttää järjestelmää kentällä hakemalla tietoa asiakaskortistosta ja kirjaamalla myyntitilaukset hetkessä asiakkaan luona.

- Haluamme Merplast Oy:ssä keskittyä ydin-osaamiseemme ja siksi jätämme järjestelmän ylläpidon ammattilaisille. Myyntimme on hyvässä kasvussa ja olemme oppineet hyödyntämään Visma Novan toiminnallisuuksia niin, että se tehostaa kasvuamme. Samalla järjestelmän toimintavarmuus korostuu. Olemme erittäin tyytyväisiä Visma Novaan ja Visman partnerin tarjoamaan sovelluspalveluun. Järjestelmän ylläpito on toiminut hyvin ja tiedonkulku on ollut ennakoivaa tai reaaliaikaista, toteaa Parviainen.

Järjestelmähankinta on iso sijoitus, joka oikein valittuna maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Tarvemäärittelyt tulee tehdä kriittisesti liike-toiminnan kautta ja kustannushyötynäkökulmasta. Myyjän rooli järjestelmäasiantuntijana ja liiketoimintaosaajana korostuu.

- Olemme pystyneet tekemään pienemmällä henkilömäärällä työmme tehokkaammin. Toimintojen automatisointi ja yhden järjestelmän etu toimivat meillä hankintaprosessissa kriittisinä kriteereinä, kiteyttää Parviainen.

- Visma on sopivan kokoinen yritys, jolla on riittävät resurssit hoitaa asiakkaidensa ohjelmatarpeet, luoda uusia palveluita ja nykyaikaisia ratkaisuja. Positiivinen palaute useasti unohtuu antaa, kun arki rullaa sujuvasti ja on tyytyväinen järjestelmään, Parviainen toteaa lopuksi.

Merplast Oy

Merplast Oy on suomalainen vuonna 2005 perustettu yritys, joka toimittaa työturvallisuusratkaisuja, Yritys palvelee työpaikkoja ja tekee kartoituksia kaikkialla Suomessa – asiakkaita on jo noin 20 000. Sopivilla ratkaisuilla asiakkaat säästävät turhissa työnseisauksissa ja sairauspoissaoloissa.