HT Rajapinta
Visma Econet asp

Visma Econet ASP-ratkaisu antoi mahdollisuuden aloittaa yritystoiminta ilman suurta riskiä

– Visma Econet ASP-ratkaisuna on ehdottomasti meidän juttu! ASP-ratkaisun ansiosta voimme ohjata omat resurssimme varsinaisen työn tekemiseen, kun Visma huolehtii mm. ohjelmiston päivittämisestä. Ratkaisun käyttö internet-yhteyden kautta mahdollistaa työn tekemisen myös asiakkaan tiloissa, kertoo yrittäjä Hanna Takanen.


Vuoden 2010 alussa Hanna Takanen päätti lähteä toteuttamaan ideoitaan perustamalla oman yrityksen, joka sai nimen HT Rajapinta. Yritys tarjoaa erikoistuneita taloushallinnon palveluita, ja alussa Takasella oli ajatuksena lähteä liikkeelle työllistäen itsensä. Muutaman kuukauden kuluttua liiketoiminta oli kuitenkin jo sen verran kovassa vauhdissa, että lisätyövoiman palkkaaminen tuli ajankohtaiseksi. Tuosta lähtien yritys on kasvanut tasaisesti, ja parissa vuodessa palkkalistalla näkyi jo viisi työntekijää. Käytännössä työ koostuu ns. perinteisistä tilitoimistotehtävistä, mutta mukana on myös konsultointityötä. Takanen itse osallistuu paljon asiakkaidensa hallitus-/johtoryhmätyöskentelyyn, jolloin asiakasyrityksen toimintatavat ja tahtotilan oppii tuntemaan hyvin perusteellisesti.


ASP-ratkaisua lähdettiin etsimään tietoisesti
- Tiesin heti alussa, että haluan löytää yritykselleni ASP-ratkaisuna toimivan ohjelmiston. Tämä fakta karsi heti kärkeen monta vaihtoehtoa. Joidenkin mielestä ohjelmiston käyttö on internet-yhteyden kautta riski, jos yhteys ei toimi, mutta meillä on tämä ongelma ratkaistu varayhteydellä. Varsinaisen nettiyhteyden katketessa varatikku koneen kylkeen vain ja työnteko jatkuu, neuvoo Hanna Takanen.

Takasella on useamman vuoden kokemus taloushallinnon tehtävistä ja hänelle on tullut tutuksi mm. Visma Econet paikallisesti asennettuna versiona. Takasella ei ole paikallisesti asennetusta versiosta moitetta, mutta oman yrityksensä toimintaa silmälläpitäen ASP-ratkaisu oli joustavampi ja mahdollisuuksia tarjoavampi vaihtoehto. ASP-ratkaisu ei vaadi uudelta yrittäjältä suuria taloudellisia ohjelmisto- sekä laitehankintoja. Itse ohjelmiston käyttö on kustannustehokasta, sillä hinnoittelu on käyttöperusteista ja näin ollen ennalta laskettavissa.

- Yrityksen laajentumisen nopeus sekä asiakkaiden laatu sekä määrä kertovat sen, että toimintatapamme on hyvä ja järjestelmäksi valittu Visma Econet ASP-ratkaisuna toimiva. On tehokkaampaa perehtyä asiakkaan liiketoimintaan ja ympäristöön paikan päällä, kuin vaatia asiakkaita juoksemaan meidän toimistollamme. Ilman muuta vertailin ohjelmiston hankintavaiheessa muitakin vaihtoehtoja, mutta mm. aikaisempi käyttökokemus, ASP-käytön mahdollisuus, hyvä muokattavuus sekä hyvä hinta-laatu -suhde vakuuttivat valitsemaan Visma Econet -ratkaisun, tarkentaa Takanen.


Vismalla osataan ja halutaan palvella asiakasta
Hanna Takanen on käyttänyt Visman asiakaspalvelua ja hankkinut koulutusta etäkoulutuksena asiakokonaisuuksiin, jotka hän on kokenut haasteellisimpina.

-Visman HelpDesk on toiminut nopeasti ja jopa ”pika-apuna” toiminta on yllättänyt! Pyysin tarjouksen etänä tapahtuvasta koulutuksesta ja aluksi hintalappu tuntui hurjalta, mutta toisaalta siihen nähden saatu hyöty on ollut valtava. Sen voin vain todeta, että kouluttaja käytti ajan tehokkaasti! Puhelimen ja tietokoneen etäyhteyden avulla sain opiskella hankalat asiat aivan käytännön tasolla valvovan silmäparin alla. Ottaisin kyllä koulutusta tarvittaessa uudelleen, sillä se maksaa itsensä takaisin viimeistään sitten kun itse palvelee omia asiakkaitaan, vinkkaa Hanna Takanen.