Akzo Nobel
Visma SuperOffice

Visma SuperOffice – liima joka pitää kaikki Akzo Nobelin resurssit yhdessä

Akzo Nobel on globaali hollantilainen yritys, joka on markkinajohtaja erikoiskemikaalien, pinnoitteiden ja maalien valmistuksessa ja myynnissä. Konsernilla on tytäryhtiöitä yli 80 maassa.

Ina Albrigtsen – Avainasiakaspäällikkö

Ongelmana tiedon jakaminen

Monilla työntekijöillämme oli tapana varastoida tarpeelliset tiedot omaan päähänsä: sopimukset, seurantasuunnitelmat ja niin edelleen. He tekivät loistavaa työtä ja pitivät erittäin hyvää huolta asiakkaistaan, mutta ongelmana oli, etteivät muut eivät päässeet käsiksi näihin avaintietoihin. Toisten oli käytännössä mahdotonta ottaa asiakkaita hoitaakseen, kun näiden yhteyshenkilö oli väliaikaisesti poissa. Meidän oli tarpeen terävöittää asiakashallintarutiinejamme, Albrigtsen kertoo.

Visman ratkaisulla saatiin tuloksia

Akzo Nobelin käyttämän Visma SuperOfficen asiakastietokannassa on noin 12 000 asiakasta, joista 900 on aktiivisia.

- Meistä tuli tehokkaampia ja ammattimaisempia asiakasyhteyksissämme, kun aloimme käyttää Visma SuperOfficea CRM-työkalunamme. Lähes kaikki yrityksen työntekijät ovat yhteydessä asiakkaisiin päivittäin. Jokainen asiakaskäynti kirjataan Visma SuperOfficeen. Jos näin ei tehtäisi, mistä tietäisimme, onko käyntiä koskaan tapahtunutkaan. Vaadimme, että kaikki päivittävät asiakasyhteyksiensä tiedot aina välittömästi, toteaa Albrigtsen.

Asiakaskäyntien kirjaamisen lisäksi Visma SuperOfficea käytetään Cascon ja Nordsjøn uutiskirjeiden, hinnastojen, tuote-esitteiden ja muiden tietojen postittamiseen sekä resurssien, kuten kokoustilojen, projektorien ja messutarvikkeiden varaamiseen.

- Käytämme Visma SuperOfficea sekä sisäisesti että asiakasrajapinnassa. Ympäri maailmaa sijaitsevat, liikkuvat työntekijämme ottavat yhteyttä tietokantaan 2-3 kertaa viikossa päivittääkseen tietonsa. Kalenterin ja tehtävälistan yksityiskohtaisten tietojen ansiosta kuka tahansa pääkonttorissamme Kolbotnissa saa selkeän kuvan siitä, minkä parissa kollegat muissa maissa tai muilla paikkakunnilla työskentelevät.

- Visma SuperOffice antaa meille yleiskuvan siitä, mitä eri työntekijät tekevät, missä he ovat ja kuka on vastuussa mistäkin asiakkaasta. Yksinkertaisesti sanottuna siirtyminen Visma SuperOfficeen on tehnyt asiakasyhteyksistämme paljon ammattimaisempia, Albrigtsen selittää.

- Asiakasseurantamme on nyt paljon parempi ja olemme tehokkaampia sekä ammattimaisempia, kuten asiakkailta saamamme positiivinen palaute osoittaa. Myyntihenkilöstö ja asiakaskonsultit ovat myös parantaneet ajankäyttöänsä ja yltävät nyt parempiin tuloksiin.

- Visma SuperOffice on loistava työkalu, kun ohjelman kaikki ominaisuuksia hyödynnetään. Uudelleenorganisointivaiheessa saimme loistavaa tukea Visma SuperOfficelta teknisten asioiden ratkaisemisessa, koulutusten järjestämisessä ja uusien rutiinien sekä prosessien muodostamisessa.

- Nyt olemme sitä, mitä haluammekin olla, ja lopputuloksena Visma SuperOfficesta on tullut puhelimen jälkeen tärkein myynnin työkalumme, Albrigtsen summaa.

Tärkeimmät tulokset

  • Ammattimaiset asiakasyhteydet
  • Yleiskuva siitä päivyreiden ja tehtävälistojen kautta, mitä henkilöstö on tekemässä
  • Sisäisen tehokkuuden lisääntyminen
  • Asiakastietojen omistajuus on siirtynyt yksilöiltä yrityksille