Visma ERP POS
Käyttäjäystävällinen kassajärjestelmä

Toiminnallisuudet

Kassajärjestelmä ei ole tänä päivänä pelkästään pakollinen hankinta, vaan ratkaisu, jolla voidaan saavuttaa kustannussäästöjä ja parantaa asiakaspalvelun tasoa.

Yhteistyössä asiakkaidemme kanssa olemme onnistuneet luomaan helppokäyttöisen ja nopeasti omaksuttavan ratkaisun.

Myynti

Myytävät tuotteet löytyvät helposti viivakoodinlukijaa hyödyntäen. Lisäksi voit hakea tuotteita  tuotenumerolla, EAN-koodilla tai tuotteen kuvauksella. Kassajärjestelmä hakee tuotteen asiakaskohtaisen hinnan suoraan toiminnanohjausjärjestelmästäsi.

Asiakas voi maksaa ostoksensa

  • käteisellä 
  • Debit-/Credit-kortilla
  • laskulla
  • hyvityskuitilla
  • lahjakortilla

Vaihdot ja palautukset

Tuotteiden vaihdon ja palautuksen sujuvuus on usein asiakastyytyväisyyden kannalta kriittinen vaihe, ja sen täytyy sujua yhtä vaivattomasti kuin myynninkin.

Visma ERP POS -kassajärjestelmällä tuotteiden vaihdot ja palautukset onnistuvat vaivattomasti. Alkuperäinen myyntitapahtuma löytyy nopeasti esimerkiksi:

  • kuitilta näkyvän viivakoodin avulla
  • tuotteen sarjanumeron perusteella
  • asiakkaan nimen ja päivämäärän perusteella

Varasto

Kassajärjestelmässä tapahtuvat myynnit, vaihdot ja palautukset päivittävät reaaliaikaisesti toiminnanohjausjärjestelmäsi varastosaldoja. Näin seuraat varastosaldojen kehitystä ja pystyt optimoimaan ostot.

Mikäli sinulla on useampia myymälöitä, näet kassajärjestelmästä myös muiden myymälöiden varastojen saldot.

Kirjanpito

Kassajärjestelmässä tapahtuvat myynnit, vaihdot ja palautukset päivittyvät reaaliaikaisesti toiminnanohjausjärjestelmäsi kirjanpitoon. Näin manuaalinen kirjanpitotyö automatisoituu ja virheiden määrä vähenee.

CRM

Uudet asiakkaat voidaan perustaa suoraan kassajärjestelmään, josta tieto välittyy toiminnanohjausjärjestelmään.

Kaikki myynti-, vaihto- ja palautustapahtumat kirjautuvat kassajärjestelmän kautta asiakkaan tietoihin. Asiakastietojen avulla on mahdollista saavuttaa parempi ymmärrys asiakkaan ostokäyttäytymisestä. Ymmärryksen avulla oikeiden tuotteiden tarjoaminen oikeaan aikaan lisää asiakastyytyväisyyttä.

Tyytyväiset asiakkaat ovat yritykselle tärkeää pääomaa, ja kasvua haettaessa kannattavin vaihtoehto on käydä läpi vaihtoehdot nykyasiakkaiden ostojen kasvattamiseksi.

Raportointi

Kassajärjestelmästä saat helposti tarvittavat tilastot ja rapotit - myös graafisesti! Niiden avulla pystyt analysoimaan ja kehittämään toimintoja sekä optimoimaan henkilökunnan määrän eri sesonkien mukaan. Valmiit graafiset raportit kertovat mm.

  • myynnit myyjittäin ja kassapäätteittäin
  • myyntien määrä tunnissa eli sesonkiajat